Intel levererar quad-core serverprocessorer 2007

Permalänk
Melding Plague

Intel levererar quad-core serverprocessorer 2007

<font style="font-size: 10pt"><b>Intel levererar quad-core serverprocessorer 2007</b></font> <small class="small">måndag 13 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Intel kommer att leverera företagets första processor med fyra kärnor i början av 2007 skriver <a href="http://www.cdrinfo.com/Sections/News/Details.aspx?NewsId=1625..." target="_blank">CDR-Info</a>. Samtidigt skriver dem att Intel förväntar sig att sälja 60 miljoner dual-core processorer i år, vilket utgör en fjärdedel av Intels processorförsäljning. Den nya processorchipet med fyra kärnor kallas ”Clovertown” och kommer att vara inriktad på servermarknaden. Den kommer att säljas med moderkort med plats för två processorer, vilket gör det möjligt att få tillgång till åtta kärnor för bearbetning av data, skriver CDR-Info. Detta kommer lägligt för Intel som tappar marknadsandelar till AMD på servermarknaden.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den verkar vara en del kraft i

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk

ja du..

undra va det kan vara bra till... okej som server är det skitbra men till vanliga folk? inget jag skulle köpa i allfall,..

Visa signatur

E2180 @ 2.45ghz , 2x2048mb DDR2 800mhz, 8800gts 540/1920

Permalänk

nä, men företag?

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Clovertown, 4 kärnor...

ni vet väl att fyrklöver inte är vanligt? betyder detta att intels nya chip med fyra kärnor kommer vara ovanliga?

Det där sög verkligen hårt. men hur som helst, försöka vara rolig är väl nåt.

Permalänk
Medlem

Re: ja du..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gulaschbaronen
undra va det kan vara bra till... okej som server är det skitbra men till vanliga folk? inget jag skulle köpa i allfall,..

Är inte ens tänkt till vanligt folk ...

Undrar hur real time renderingen skulle klara sig där iaf..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Re: ja du..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gulaschbaronen
undra va det kan vara bra till... okej som server är det skitbra men till vanliga folk? inget jag skulle köpa i allfall,..

Jadu, varför ha en processor öht? Och som sagt så är just den här modellen till för servrar (fast det finns naturligtvis fullt med "vanligt folk" som köper servrar).

Jag tycker gott de kunde tagit fram en quad-core för "vanligt folk" i mitten av det här året. De har ju kört med 65 nm ett bra tag vid det laget och med 90 nm fick vi ju dual cores... Men jag får väl drömma vidare

Permalänk
Medlem

Re: ja du..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gulaschbaronen
undra va det kan vara bra till... okej som server är det skitbra men till vanliga folk? inget jag skulle köpa i allfall,..

sas det inte så för några år sen om dual system oxå, och kolla vad som är "hetast" idag. jo dual core

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

men varför kan det inte se till att få ut sina CPU:er istället för att sitta och spekulera i hur många CPU:er de ska sälja och vad de kan tänkas komma på i framtiden...

Få röven ur vagnen

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Bussen då?

Låter som att iNTEL måste bli klar med sin nya buss, för annars lär den stackars CPUn inte få speciellt mkt minnesaccess till sina 4 cores:)

Visa signatur

//John

Permalänk
Medlem

När intel gör något bra blir folk extra negativa

Permalänk

va kommer ni säga då 16 eller 32 cores är vanliga då ? blir det 8x mer gnäll då?

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.