Lord of The Rings™ - Battle For Middle Earth™ II

Permalänk

Spelet äger.

Snacka om julafton idag. I brevlådan dök det ner följande:

* Logitech G5 mus
* Logitech G15 tangentbord
* LOTR BFME II Collectors Edition

FY FAN VA HÄRLIGT

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

haha kan tänka mig den känslan med allt det i brevlådan!

Visa signatur

P4 3,4 Ghz EM64T, GeForce 6800NU 370/800, 1024 MB DDR2 SDRAM

Permalänk
Medlem

Det har ju sina brister men är onekligen kul. Ett tips om ni inte börjat spela är att köra på hard. Jag lirade igenom den goda sidan på normal och det var ruskigt lätt. Håller på att klara onda på hard nu och det är inte heller särskilt svårt.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dyll
Det har ju sina brister men är onekligen kul. Ett tips om ni inte börjat spela är att köra på hard. Jag lirade igenom den goda sidan på normal och det var ruskigt lätt. Håller på att klara onda på hard nu och det är inte heller särskilt svårt.

När jag kör skirmish kör jag alltid på brutal. Allt annat är för lätt.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker min elven archer hero äger det mesta. Gå 3 steg. Döda fiendens hjälte i tre skott...fnissa åt fienden som med hela sin arme nästan slår ut 4000 av min hjältes 6000 liv. Kasta heal. Säg till hjälten att dubbel-nuke:a 2 skärmar & spring vidare. Detta är inte ens vid maxlevel. Då kan han fear:a halva skärmen också

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Tyckte det var roligt, roligare än ettan iaf. Men råkade ta svensk version == fett jobbiga översättningar. Frodo Baggins blev typ Frodo secking :S?

Helt klart bättre än ettan iaf.

Och sant det där ang obalanserade hjältar, fan min Avatar blåste bort hus med sin eldboll på första skottet.

Ett sånt här spel med TW motorn vore enormt jävla grymt.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Entusiast

http://pc.ign.com/articles/693/693247p1.html

9.0 från IGN!

Lirade några online matcher igår men fick pisk alla som lirat BFME1 har ju mer erfarenhet.. heh måste träna mer.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Är det värt att skaffa BFME 2 bara för singleplayer? Gillar inte köra strategispel på nätet då jag turtlar gärna och försöker avancera teknologin till max innan jag skickar ut mina trupper, iom det så blir matcherna ofta långa. Samt så suger jag stenhårt mot andra spelare, får typ panik när nån anfaller, hah.

Visa signatur

.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Är det värt att skaffa BFME 2 bara för singleplayer? Gillar inte köra strategispel på nätet då jag turtlar gärna och försöker avancera teknologin till max innan jag skickar ut mina trupper, iom det så blir matcherna ofta långa. Samt så suger jag stenhårt mot andra spelare, får typ panik när nån anfaller, hah.

Nja, singeplayer kampanjen är inte så jättelång 8 uppdrag för dom goda och 8 för dom onda.

Sen finns ju skirmish matcher men de blir ju ungefär som onlinespel, singeplayer kampanjen är iof kul men inte värt 500 kr, vänta tills dom sänkt priset lite isf.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Ja singerplayer är inte något att köpa detta spel just nu för ialla fall. Fast jag tror nog att tillomed du kan börja lära dig spela vanliga singel matcher och senare ge dit ut i multi då detta spel inte är så vidare svårt att lära sig och kanske bli någorlunda bra i.

OO kan inte vänta tills jag får komma hem o kicka någon online:P "optimist"

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av club01
Ja singerplayer är inte något att köpa detta spel just nu för ialla fall. Fast jag tror nog att tillomed du kan börja lära dig spela vanliga singel matcher och senare ge dit ut i multi på detta spel inte så vidare svårt.

OO kan inte vänta tills jag får komma hem o kicka någon online:P "optimist"

Hmm, kan ju inte skada att testa i multi. Aja, får väl dra och köpa det, måste ha nåt att göra på eftermiddagarna tills Oblivion kommer.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Någon som har testat det än? Hört massor som säger att det är ganska roligt Kanske är värt en närmare titt.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke
Någon som har testat det än? Hört massor som säger att det är ganska roligt Kanske är värt en närmare titt.

Många av oss i tråden har det inklusive mig, och det är väldigt kul

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Vad är det som händer när man får ringen?

Bara jag som saknar att man inte kan köra som Sauron? Tycker jag man borde få göra iaf när man fått ringen, då skulle det ju stämma med böckerna också

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Vad är det som händer när man får ringen?

Bara jag som saknar att man inte kan köra som Sauron? Tycker jag man borde få göra iaf när man fått ringen, då skulle det ju stämma med böckerna också

I demot förde jag Ringen tillbaks till fortet och låste upp Sauron som spelbar hjälte. Han är ju helt överdrivet bra.

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
I demot förde jag Ringen tillbaks till fortet och låste upp Sauron som spelbar hjälte. Han är ju helt överdrivet bra.

Så Sauron finns

Härligt som fan!

Är det bara Mordor & Isengard som kan ha han?

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Så Sauron finns

Härligt som fan!

Är det bara Mordor & Isengard som kan ha han?

Alla onda faktioner som får ringen låser upp sauron och alla goda som får ringen låser upp galadriel.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Är det bara för mej som spelet är väldigt ostabilt? Jag är på uppdrag 5 och spelet kraschade på ungefär uppdrag 2-3, efter det laddade jag ner patch 1.01 som skulle fixa stabilitet så jag trodde att det skulle lösa sej, men nej då på uppdrag 5 hänger sig hela spelet och datorn...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Vad är det som händer när man får ringen?

Bara jag som saknar att man inte kan köra som Sauron? Tycker jag man borde få göra iaf när man fått ringen, då skulle det ju stämma med böckerna också

Som goda alltså Men,Elfs,Dwars kan du låsa upp Galadriel. Och som dom onda Sauron,Isengard,Goblins kan du låsa upp Sauron.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

inga problem för mig.. har inte crashat en enda gång hitils.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Haha, de onda får Sauron, och de goda får Galadriel?

Oj vilket svårt val!

Permalänk

Finns vissa som snackat om en Rome total war stil, Det finns. Ringens krig(PÅ svensk version) är nästan som rome total war, riktigt kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simonsvensson
Finns vissa som snackat om en Rome total war stil, Det finns. Ringens krig(PÅ svensk version) är nästan som rome total war, riktigt kul.

Tror inte att de menar att överblickskartan ska vara som R:TW, utan själva striderna.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Blev lite besviken på det här, ingen vidare känsla i striderna som mest känns förvirrade. Dessutom hade jag väntat mig en mer "Total War"-känsla, men det kanske är Ringens krig jag tänkte på...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Haha, de onda får Sauron, och de goda får Galadriel?

Oj vilket svårt val!

Haha sant, reagera också lite på det.
Iofs så hade ju Ecthelion, som också är en älv, ihjäl Gothmog, så det kanske inte skiljer sig så mycket ändå.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dyll
Det har ju sina brister men är onekligen kul. Ett tips om ni inte börjat spela är att köra på hard. Jag lirade igenom den goda sidan på normal och det var ruskigt lätt. Håller på att klara onda på hard nu och det är inte heller särskilt svårt.

Ett tips är att skippa allt som har med Singleplayer att göra.
Detta spel skall spelas Online.
Det står att man i Collector´s edition skall kunna få : Create-a-Hero options that identify you as a Collector's Edition iowner in-game.

Och vad är nu detta ? hur fungerar det, ni med CE har ni hittat något specielt ?

Visa signatur

Stavfel finns det gott om, men de flesta begriper vad som menas ändå.

Apple MacBook 13.3 Is The Shit !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bongo223344
Ett tips är att skippa allt som har med Singleplayer att göra.
Detta spel skall spelas Online.
Det står att man i Collector´s edition skall kunna få : Create-a-Hero options that identify you as a Collector's Edition iowner in-game.

Och vad är nu detta ? hur fungerar det, ni med CE har ni hittat något specielt ?

skulle tro att det syns på din hero för motståndarn att du har collectors edition. står säker nåt.. typ Uber lord "heronamn"

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
Blev lite besviken på det här, ingen vidare känsla i striderna som mest känns förvirrade. Dessutom hade jag väntat mig en mer "Total War"-känsla, men det kanske är Ringens krig jag tänkte på...

BFME2 är fortfarande gjort av gamla C&C snubbar med en mycket långt utvecklad C&C Generals motor. I alla C&C spel är det ju rätt högt tempo och massproducera enheter etc. T.ex. murar i detta spel är skrattretande svaga osv. Medans TW-serien är mer långsam planerande strategi. Fast jag gillar båda spelen, och längtar efter nästa TW.

Permalänk
Medlem

blaze101: Det där med hero är att du kan göra din egen välja egna spells och sånt istället för att välja en hero av dom som redan finns. Och sen även döpa den till vad du själv vill och göra så den ser ut som du själv vill. Sen när du startar spelet så får du välja vilken speciell hero utöver dom vanliga som Aragon, Gandalf och dom.

Sen det att dom goda får galadriel är väll inte precis konstigt. Sauron är ju inte heller någe vidare stark som alla ser ut att tro galadriel är ju också typ en super ûber magiker minst lika stark som sauron. Sen att dom bytt ut så hon blir så stark med ringen är väll kanske lite fel för igentligen blir hon svag och under saurons kontroll med den på sig.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |