Quake 3 på 24 skärmar

Permalänk
Melding Plague

Quake 3 på 24 skärmar

<font style="font-size: 10pt"><b>Quake 3 på 24 skärmar</b></font> <small class="small">fredag 10 mars av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
När vi som bäst undrar vad man skall med ett Quad SLI-system till, så dyker ett <a href="http://plastk.net/blog/index.php?cat=19" target="_blank">blogginlägg</a> upp av någon som kör Quake 3 via 24 stycken skärmar i upplösningen 10240x3072 pixlar. För att lyckas med detta används 12 stycken servrar som kör Linux med mjukvara för att dela upp renderingen mellan datorerna. Spelet uppges flyta på i 15-30 bildrutor per sekund.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

oooooooookejj Ge mig

Permalänk
Hedersmedlem

Tack till Mikael och Magnus för tipset

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

that's orgasmic. nu har jag ett mål och mening med mitt liv

Visa signatur

[quote]Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Jag är själv inte speciellt förtjust i Unix, tycker att det är ett jävla hippieoperativ.
Det är framförallt dess CLI som jag retar mig på.
[/quote]

Permalänk
Medlem

Alltså, det där var inte illa!

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Avstängd

lalu?

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Medlem

Oh My God!

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

lol...
alltså... 24st...
mest lol...

Och i 15fps, så varför bry sig?
Fett att glo på film på dock kan jag tänka mig.. glöm storbildstv, ge mig massor av mindre istället

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

vill se en film där dom spelar

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

det där är XTREEEEME!

Permalänk

fy fan vad grymt=)

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Inte illa må jag säga.

Permalänk
Medlem

jävligt mäktigt

Permalänk
Medlem

Fan alltså... Jag som höll på att göra stordåd i byxorna med en skärm.

Permalänk
Medlem

saknar ord... shit, 24 skärmar!

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem

Trevligt :D. Dock VÄLDIGT oödigt

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 PRO REV B3 | i5 2500k | GB GF 570 GTX | Vengeance 8GB DDR3 | Spinpoint F3 1TB
Toshiba L500D | AMD Turion X2 Dual-Core (2200 MHz) | HD4570 | 4GB RAM | 400GB | 1TB extern.

Permalänk
Medlem

Imponerande... men dom borde nog slänga till en 12 datorer till... för 15-30 fps känns nog inte vidare trevligt i Q3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av massaker
that's orgasmic. nu har jag ett mål och mening med mitt liv

Instämmer.. jag är nästan helt mållös...... ge mej för fan

Permalänk
Medlem

Den här tråden är värdelös utan bilder...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Den här tråden är värdelös utan bilder...

Follow the white rab... länken i första posten

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

Hur kul är det att spela eller se på film när det är kanter mellan varje skärm Om det hade varit en enda stor lcd-skärm så hade jag blivit lite impad

Permalänk

/cg_fov 180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudradfjolla
Hur kul är det att spela eller se på film när det är kanter mellan varje skärm Om det hade varit en enda stor lcd-skärm så hade jag blivit lite impad

Det är ju inte det som är imponerande, det som är imponerande är att de lyckades fixa den här serverparken o all mjukvara som kommer därtill, det är ju värsta tekniska bedriften!

Permalänk

Det här är ju bara början, några månader till så finns det säkert hårdvara som klarar av att ge minst 20-40fps ^^

Något som jag däremot finner jävla konstigt är att det inte finns en video?!
VARFÖR INTE?! Varenda modern digitalkamera har en filmfunktion, hur farligt är det att filma lite? Kvalitén är ju inte det viktigaste, utan att man kan se vad som händer.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudradfjolla
Hur kul är det att spela eller se på film när det är kanter mellan varje skärm Om det hade varit en enda stor lcd-skärm så hade jag blivit lite impad

Du lär knappast märka det ifall du sitter 20m bort.. man tänker inte på det...

Permalänk
Medlem

öhh, varför inte bara köra med en högupplöst projektor och duk, blir säkert billigare också

Visa signatur

Dator/HTPC: X2 4200+ - 2048MB Corsair VS - ASUS A8N32-SLi Deluxe - ATi Radeon HD2400XT - Audigy 2 Platinum Ex - Tagan 380W - 1,2TB HD - Lian Li PC-777 Limited Edition "snäckan"

Permalänk
Medlem

då får man ingen upplösning på 10240x3072 pixlar...

Permalänk
Medlem

Jag tror den kille inte har så mycket till liv

Permalänk
Medlem

BILDER?!
Tar de inte bilder när de byggen en såndär rigg så måste det antigen vara bluff eller så är de bara rent dumma i huvudet!

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Sjukt häftigt, synd de inte kom upp i mer fps bara.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xain
BILDER?!
Tar de inte bilder när de byggen en såndär rigg så måste det antigen vara bluff eller så är de bara rent dumma i huvudet!

Duh kolla länken!