Star Wars spel där man får flyga i rymden?

Permalänk
Medlem

Star Wars spel där man får flyga i rymden?

Hej

Jag söker ett bra Star Wars spel som liknar den gammla klassikern X-Wing vs. TIE-Fighter, fast i lite nyare tappning då förståss!

Helst ska det alltså bara vara koncentrerat på rymdstrider då det är det enda som intresserar mig. Det ska vara till PC.

Ge mig några förslag, helst nyare spel där grafiken är relativt bra.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

x-wing alliance kanske funkar?

Permalänk
Medlem

längtar efter samma sak som du.. närmaste du kan komma är dock STar Wars Galaxies: Jump to light speed expansion. eller spelet efter XvT som är Xwing: alliance rätt kul va det

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Jump to lightspeed är ganska ok :). Men månadskostnader är det inte värt :(.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

Rogue Squadronspelen kanske kan vara av intresse. Allt är inte i rymden men endel är det, finns många versioner men jag har själv bara spelat ettan. Den var dock väldigt rolig, men det var ju för ganska många år sen

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Även i Star Wars Battlefront 2 får man kriga i rymden, dock är det mer arkad style.

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk

X-wing alliance är kul och helt ok spel som även är det sista spelet i denna genrer. Rogue squadron har planet strider och så vitt jag minns inga i rymden(finns bara del ett på pc), dock är det ett roligt spel. Sen finns ju även Rebel Assault 1 och 2 på pc, här är man dock ganska begränsad i flygandet då man bara styr själva siktet som i sin tur påverkar lite åt vilket håll man åker.

Tyvär finns det inte så många Star Wars spel i rymden men det finns däremot en hel del utan Star Wars som är minst lika roliga.

Conflict Freespace 1 och 2 (2:an har skepp som är otroligt stora), I-war 1 och 2 (2:an har riktigt bra grafik), Starlancer, Freelancer,

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk

Rogue Squadron, mye bra.

Permalänk
Medlem

Jump to lightspeed verkar ju riktigt schysst, ser ju ut att ha väldigt fin grafik iaf! Men möter man någonsin lite större skep i det? Typ Star Destroyers?

Jag tror jag ska ge X-Wing Alliance en chans iaf, även fast det är gammalt. Någon kanske vet om någon mod som gör det snyggare?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Permalänk
Medlem

Decent Freespace 1,2 de absolut 2 bästa spelen i den har kategorin, finns inget som kommer i närheten

Rekomenderar de starkt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Decent Freespace 1,2 de absolut 2 bästa spelen i den har kategorin, finns inget som kommer i närheten

Rekomenderar de starkt.

Håller med, dock så är det inte Star Wars (som trådskaparen vill ha) men även om det inte är det så anser jag dessa spel vara bättre än de star wars spel jag spelat. X wing alliance är iaf ett av de bästa Star wars spelen i denna genrer.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Tack för länken, Knasterband!

Freespace 1 spelade jag när det var nytt, håller med om att det är ett underbart spel. Jag tror jag ska försöka få tag på 2:an också...

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Det kan löna sig att gå tillbaks lite också. Tie Fighter är underbart, om du inte har spelat det. Inte lysande grafiskt kanske, men helt fantastiskt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Ja, Tie Fighter var riktigt sjysst, har Collector's CDROM-versionen någonstans.

Vore bannemig värt att gräva fram det. Tyckte det var mycket roligare än X-Wing vs Tie Fighter!

Men som sagt var är ju grafiken kanske inte den bästa med dagens mått mätt.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Tyvärr är Jump to Lagspeed rätt miserabelt.. det känns som ett nerdummat konsollspel, rymdstriderna är sövande och afterburnern ökar enbart motorljudet

Hade det vart som i X-wing alliance skulle JTL vart skitkul

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------