Permalänk
Medlem

Problem med raid/mobo....?

Hmm har lite udda problem och känns som jag kört fast lite!

Har

ASUS A8V Deluxe
Corsair TWINX2048-3200C2PRO DDR 2048MB
2st Western Digital Raptor 36.7GB SATA

Försöker köra en raid 0 över fasttrack (promise raid controler)

Installationen av win xp funkar bra, men när det kommer upp ger det error och stänger ner (bod), tittat på dumparna som skapas och verkar vara att raid controllerna som skapar något udda problem, någon som känner igen det sen tidigare, eller har koll på installationen av raid kontrollerna, testat det mesta från att uppgradera bios, till installerat om runt 20 ggr, bytt hdd ett par ggr, kan det vara minnena som skappar något problem?

/Lad

Permalänk
Permalänk
Medlem

hmm just gjort det och hmm ja error på error bara >.<

Testade med mina gamla cmx512-3200xlpro och ger samma sak, så kan det vara mitt mobo som gör något skumt eller är det någon setting :S

Hmm på mina Corsair TWINX2048-3200C2PRO DDR 2048MB säger mem test att cas 3-3-3-8 och mhz är 200 hur kommer det sig?

/LaD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LaD
hmm just gjort det och hmm ja error på error bara >.<

Testade med mina gamla cmx512-3200xlpro och ger samma sak, så kan det vara mitt mobo som gör något skumt eller är det någon setting :S

Hmm på mina Corsair TWINX2048-3200C2PRO DDR 2048MB säger mem test att cas 3-3-3-8 och mhz är 200 hur kommer det sig?

/LaD

Troligen fel på moderkortet så om du provar dina minnen på ett annat moderkort och dom inte ger några fel där i Memtest86 så fundera på att reklamera moderkortet om du har kvar garanti men prova först med att öka spänningen till 2.6V för minnena och själv kör jag mina i 2.8V men då överklockat.

Ang att Memtest86 säger att det är 200Mhz är för att det är DDR och efektivt så går dom i 400Mhz så inget fel på dina inställningar bara ett annat sätt att visa hastigheten.

Ang timings på minnena så kan du ställa det manuellt om du vill ha bättre men iom att det strular så är det inte att rekomendera