panelen försvinner mystiskt [xfce4 & gentoo]

Permalänk
Medlem

panelen försvinner mystiskt [xfce4 & gentoo]

Hej!
Jag brukar använda fluxbox som fönsterhanterare men kände för att testa något nytt, sagt och gjort installerade jag xfce4 och tyckte att dne såg skaplig ut.

När jag sedan började göra inställningar för panelen försvann den helt plötsligt och vill nu inte starta när jag startar xfce4.

Om jag då startar en terminal och skriver "xfce4-panel" startar panelen men "dör" om jag gör ändrar på den, felmeddelandet som blir är "segmenteringsfel".

Jag kan heller inte starta den med terminal och skriva "xfce4-panel &" utan då dör den när jag stänger ner terminalfönstret. Det brukar inte program göra när jag använder ett &-tecken.

jag har försökt att köra "emerge unmerge xfce4" men den verkar inte vilja ta bort det helt, vill kunna för en "ren" installation av xfce4 för att se om det hjälper.

edit: löste det. Jag tog bort allt som hade med xfce att göra i min hemkatalog, det som jag tog bort var dte som fanns i .config och i .cache

Permalänk
Medlem

Tja!
Jag kör Xubuntu 6.10 och har samma problem. Den övre och undre panelen på skrivbordet har mystiskt försvunnit. Däremot vet jag inte vad som förorsakade försvinnandet eftersom flickvännen satt vid datorn då det hände och hon vet inte vad hon klickade på för grejer. Jag är inte heller så insatt i Linux så jag har hittills inte lyckats få tillbaka panelerna.

Panelerna dyker upp när jag skrev "xfce4-panel" i terminalen. Men de försvinner så fort jag stänger ner terminalen. Jag har även testat att ta bort allt som såg ut att ha med xfce att göra i .config och i .cache. Men problemet kvarstår.

Hoppas någon här sitter med en lättbeskrivlig lösning.