Permalänk
Medlem

stänga av integrerad grafik?

Hej jag har ett problem med att få mit grafikkort att funka för det värkar som modekortets intregrerade grafik är det enda som datorn käner av så jag undrar om någon vet hur man stänger av den integrerade grafiken i asrock 939nf4g-sata2 så man kan instalera grafikkortet

lr om någon tror att det kan va något anat så säg till

tack på för hand

Visa signatur

Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att du bara får ha två till tre rader beroende på textstorleken.

Permalänk
Medlem

på mitt moderkort Abit så kan man välja vilken port den ska testa grafik först i AGP eller PCI. jag vet ej om de funkar på integrerade men titta i BIOS

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem

eller fins det risk att mit grafik kort är paj flekten snurar men..
om det e paj fins det något smart sät att kolla det?

Visa signatur

Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att du bara får ha två till tre rader beroende på textstorleken.

Permalänk
Medlem

Lämna in det till återförsäljaren... men det borde finnas någon inställning i BIOS. Jag har en motsvarande inställning för mitt integrerade ljudkort. Om du hittar en sådan ställ den på "Disable", "Auto" brukar kunna känna av fel ibland.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk

Borde stå i manualen: http://www.asrock.com/Drivers/Manual/939NF4G-SATA2.pdf

(Kan inte ladda ner den och läsa den åt dig eftersom jag sitter på en sunkig uppkoppling just nu.)

Edit: Tagit mig tid och läsa nu. Mycket riktigt: Gå in i BIOS under Advanced > Chipset Settings > Primary Graphics Adapter och ändra (gissningsvis) från [Onboard] till [PCI Express].

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

Ja tack alla det funkar tog ut och satte in kortet igen och pillade lite i bios och nu funkar det

Visa signatur

Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att du bara får ha två till tre rader beroende på textstorleken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slazz
eller fins det risk att mit grafik kort är paj flekten snurar men..
om det e paj fins det något smart sät att kolla det?

Du måste skoja?

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
Du måste skoja?

Skoja om vad?
Menar du hur superbra han stavar?