Permalänk
Medlem

Ännu en bios fråga

Kan börja med innan jag får hatbrev att ja jag har sökt på forumet men det är inte alltid så lätt att hitta rätt bland 30-40 sidor

Min fråga är: Jag ska uppgradera bioset på mitt Soltek SL-75DRV5 pga processorbyte till en snabbare som inte stöds av nuvarande. Jag har tagit hem från Soltekt hemsida ett bios som ska klara upp till 2700Mhz+awdflash.exe. I readmefilen står"Step 2. Create a pure bootable diskette by including only the Drvspace*.bin file, Io.sys and the AWDFLASH.EXE onto the diskette" o det jag inte hajjar är vad mer ska finnas på disken förutom awd.exe och bioset?

Kan jag köra winflash istället, kanske rent av bättre?

Antar att mitt nuvarande inte stöjder upp till 2700Mhz eftersom den här nyare finns eller kan man se det på ngt sätt?

Mvh Johan

Visa signatur

Bronze

Permalänk
Medlem

Du ska ha bioset och flash progget på en disk ja . Denna disk ska vara bootable,( obs ej nån startdiskett). Kör du xp gör du detta underegenskaper för floppyn. I win 2000 så får du köra nått program ex drdflash för att skapa en bootable-disk. Själv körde jag 2 olika disketter en med flashen+bioset och en som var bootable.