Permalänk
Medlem

flaskhals??? titta hit

en av mina bekanta säger att min processor inte klarar av att utnyttja 7900gt. min processor är en amd 3700+ 2.2 överklockad till 2.6 gighertz han säger att man måste ha en amd4000+ minst. undrar om det ligger nån sanning i detta? hur vore det om man hade en intel hur mycket måste man ha då?

ps har 2 gig ram

Permalänk
Medlem

om din processor är 3700+ vid 2,2 så borde den va över en 4000+ om den är klockad till 2,6 Ghz.
Du kommer inte att uppleva en förbättring om du byter till intel.. snarare en försämring.

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt hur det ligger till, men en Athlon64 4000+ ligger ju på 2.4 GHz... så om det han säger nu är sant så ligger du ju fortfarande på "trygg" mark i och med att din ligger på 2.6 GHz.

Permalänk
Medlem

Det finns väl alltid en flaskhals någonstans i en dator men i detta fallet överdriver din bekant; din 3700+ klarar av ett 7900gt utan problem.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

Enligt denna artikel (http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTAwMiwxNiwsaG...) där de har testat med bland annat ett 7800GTX (ungefär likvärdigt med ett 7900GT) så säger de:

For our died-in-the-wool gamers that are spending a few hundred dollars or more on your high end video cards, make sure your AMD Athlon 64 processors are at least 2.4GHz in processor speed, and your Intel processors clock in at least at the 3.2GHz mark. If you let your CPUs fall below these levels, odds are that you are not using your GPU to its fullest ability.

En 3700+ och ett 7900GT är en bra kombination.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barnstormer
Enligt denna artikel (http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTAwMiwxNiwsaG...) där de har testat med bland annat ett 7800GTX (ungefär likvärdigt med ett 7900GT) så säger de:

For our died-in-the-wool gamers that are spending a few hundred dollars or more on your high end video cards, make sure your AMD Athlon 64 processors are at least 2.4GHz in processor speed, and your Intel processors clock in at least at the 3.2GHz mark. If you let your CPUs fall below these levels, odds are that you are not using your GPU to its fullest ability.

En 3700+ och ett 7900GT är en bra kombination.

host host... 2,4GHz A64 eller Intel (ospec) 3,2GHz?!??!!?!?!?!!
HOCP får skärpa sig igen..... det är inte på nogot sätt likvärdiga processorer ju

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
host host... 2,4GHz A64 eller Intel (ospec) 3,2GHz?!??!!?!?!?!!
HOCP får skärpa sig igen..... det är inte på nogot sätt likvärdiga processorer ju

Haha exakt, A64 2.4gzh spöar skiten ur både prescott,smithsfield och pressler vid 3.2ghz, och då snackar vi om SPEL

Permalänk
Avstängd

Det finns inga spel i nuläget' som kräver över 3000+ för att kunna maxas

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Det finns inga spel i nuläget' som kräver över 3000+ för att kunna maxas

3000+ amd då ?, ska vi slå vad ?

lira du oblivion och maxxa det spelet med en 3000+ så kan den prollen hälsa hem.
vänta ett halvår innan man kmr igenom dörren man skulle in i.

finns fler, vet ett annat spel som är mer krävande än vad oblivion är.

Condemned - Criminal Origins. inte en suck att en 3000+ fixar det spelet. sitte rnämligen själv på ett system med 2gig och 3700+@ Fx-57 med X1900Xt och får ner till 17fps i spelet och allt maxat i 1024*768.

medelfps i spelet kanske runt en 40-80. synd bara att Hdr inte finns i spelet.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
3000+ amd då ?, ska vi slå vad ?

lira du oblivion och maxxa det spelet med en 3000+ så kan den prollen hälsa hem.
vänta ett halvår innan man kmr igenom dörren man skulle in i.

finns fler, vet ett annat spel som är mer krävande än vad oblivion är.

Condemned - Criminal Origins. inte en suck att en 3000+ fixar det spelet. sitte rnämligen själv på ett system med 2gig och 3700+@ Fx-57 med X1900Xt och får ner till 17fps i spelet och allt maxat i 1024*768.

medelfps i spelet kanske runt en 40-80. synd bara att Hdr inte finns i spelet.

men är det cpu-begränsat eller GPU-limit?

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
3000+ amd då ?, ska vi slå vad ?

lira du oblivion och maxxa det spelet med en 3000+ så kan den prollen hälsa hem.
vänta ett halvår innan man kmr igenom dörren man skulle in i.

finns fler, vet ett annat spel som är mer krävande än vad oblivion är.

Condemned - Criminal Origins. inte en suck att en 3000+ fixar det spelet. sitte rnämligen själv på ett system med 2gig och 3700+@ Fx-57 med X1900Xt och får ner till 17fps i spelet och allt maxat i 1024*768.

medelfps i spelet kanske runt en 40-80. synd bara att Hdr inte finns i spelet.

Hmm ... Det dära e bara blajja, till viss del... Visst matar du mer data till graffet men en snabbare cpu men skillnaden är inte alls så stor som vissa får det att låta. Klarar mig gallant med min 3000+ i dagens spel. förlorar max några fps jämför med din setup. testa att klocka ner till 1800 så får du se. visst du har 1mb cash men du får ändå en fingervisning att det inte alls är så stor skillnad på prestanden. 3000+ kan man oxå ju klocka om man så vill så den behöver inte alls hälsa hem.. har ägt 3200+/3500+ @ 2,8 och genomförde tester mot den hära lilla 3000+ i 2.4 å skillnaden var inte alls stor i spel så jag sålde dem då de var rätt överflödiga så att säga... faktum e att jag ångrar att jag gick över till amd 64 plattformen överhuvudtaget. kunde glatt spelat med min gamla barton 2500+@3200+ dock med ett vassare graffe bara.

condemned har jag inte testat men slår vad om att den kommer ner till 13-14 fps som lägs om du får 17 som lägs, det är jag säker på.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk

DST du har fel. Jag håller faktiskt med ANdoja idag
Vissa spel funkar hur bra som helst på 2500+ XP medan andra spel behöver en megafin X2 för att inte cpun ska vara flaskhals för graffet. Allt detta beror på hur spelet e gjort. Doom3 exempelvis behöver bara grafikkort för det är helt uppbyggt på massa fina hårvarufunktioner i OpenGL medan Oblivion kräver mer cpu eftersom det har lite mer AI, väder och fysik för massa objekt.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DST
Hmm ... Det dära e bara blajja, till viss del... Visst matar du mer data till graffet men en snabbare cpu men skillnaden är inte alls så stor som vissa får det att låta. Klarar mig gallant med min 3000+ i dagens spel. förlorar max några fps jämför med din setup. testa att klocka ner till 1800 så får du se. visst du har 1mb cash men du får ändå en fingervisning att det inte alls är så stor skillnad på prestanden. 3000+ kan man oxå ju klocka om man så vill så den behöver inte alls hälsa hem.. har ägt 3200+/3500+ @ 2,8 och genomförde tester mot den hära lilla 3000+ i 2.4 å skillnaden var inte alls stor i spel så jag sålde dem då de var rätt överflödiga så att säga... faktum e att jag ångrar att jag gick över till amd 64 plattformen överhuvudtaget. kunde glatt spelat med min gamla barton 2500+@3200+ dock med ett vassare graffe bara.

condemned har jag inte testat men slår vad om att den kommer ner till 13-14 fps som lägs om du får 17 som lägs, det är jag säker på.

hehe jag vill se ditt system lira i dom inställningarna jag har i spelen GL.

och ditt system hade inte pallat Condemed Criminal Origins för fem öre på Max inställningar ingame, 6x/16X samt allt annat på max i 1024*768.

du kan ju inte riktigt mäta ditt system med mitt system då mitt grafikkort spöar 2st 6800Ultra i sli.

Hur tänker du ?, har du mirakel dator eller ?, vart hittar man sådana ??, får gärna länka isf ska jag klippa en direkt

det är not allt begränsat trorja, knappast att ett spel tar så mycket av ditt system som codemned gör.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

haha... Nä alltså om man använder ett graffe som motsvarar ex ett 1900xtx.
Har kört med ett 6800ultra/7800gtx på mitt sys innan jag beslöt mig för att göra mig av med 3200+/3500+ å jag kom fram till att 1800mhz till 2800 mhz inte alls visade enorma skillnader... Har man ett bra grafikkort å ett någorlunda ok cpu så e det bara att lira på. Visst kommer det spel som drar ner 3000+ i standard hastigheten till knäna snart men då kommer även de vassaste singel core cpuerna att kämpa hårt för att prestera hyffsade siffror. Ni e alldeles för besatta av fps känns det som. Vad gör det om polaren får 5-10 fps mer i medel med sin sandiego/fx57 för en massa slantar mer, när hana sys ändå laggar när ditt laggar bara hans är några fps mer.

edit.... jo socket a cpuerna e lite klena i dagsläget men om jag ska vara ärlig så är en 2200mhz barton tillräcklig med ett bra graffe(menar inte att 6800le e ett bra graffe)... Går att spela utan att det ska lagga för mycket....tro mig..lirat oblivion med 6800le kortet på socket a systemet.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk

Maxinställningarna i ett spel brukar vara sådana att grafikkorten är först att börja gå på knäna, visst går det att se till att få fram motsatsen men det är inte vanligt.

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

jo det vet jag.....men dojan vekrar inte förstå att det går utmärkt att spela med en normal/budget cpu med ett bra graffe utan att det ska vara allt för stora prestanda skillnader i spel. man behöver ingen 3 ghz cpu för att ett 7900gt/gtx eller 1900xtx ska gå i hyperfart

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Det finns inga spel i nuläget' som kräver över 3000+ för att kunna maxas

Man kan debattera om vad som är prisvärt och hur kräsna och FPS-galna olika människor är men det där stämmer helt enkelt inte (om vi menar att man ska kunna köra med en ""rimlig"" FPS dessutom)

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Flaskhals-artikel på xbitlabs:
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/cpu-games2.html

Skillnaderna är inte jättestora såvida man inte sitter på en Celeron

Permalänk

nu är det testet gammalt och jag tycker ni ska ladda ner Condemned - Criminal Origins, så ska ni få se på hack med en 3000+ ovasett grafikkort, och så klart max ingame inställningar.

Oblivion och barton prolle @ 2.2Ghz med ett 6800le är väldigt skeptiskt, då får man va så långtifrån kräsen som möjligt. jag är riktigt kräsen och dom flästa hade inte fixat med att spela oblivon med det systemet med max i 1024*768 till exempel.

vi snackar 20fps genom snitt i skogen (max) och i fight på dagsljus runt om massa folk som i imperial city kanske ner till en 7fps eller dylikt.

och det är inte spelbart, endast nördar som kan skriva att det är spelbart.

sen att det inte är någon större skillnad po cpuerna i sig prestanda mässigt i spel kan ju vara sant(äldre spelen). jobbiga är väl att det tar bra mycket längre tid att loada ett spel med en slöare sepron ex, med 128kb, hade inte betalat 200:- för en sepron prolle, kanske om jag hade allt till en server utom just prollen.

sepron är okej att använda och är rätt klockvänliga, men inte tilla tt spela med.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
nu är det testet gammalt och jag tycker ni ska ladda ner Condemned - Criminal Origins, så ska ni få se på hack med en 3000+ ovasett grafikkort, och så klart max ingame inställningar.

Oblivion och barton prolle @ 2.2Ghz med ett 6800le är väldigt skeptiskt, då får man va så långtifrån kräsen som möjligt. jag är riktigt kräsen och dom flästa hade inte fixat med att spela oblivon med det systemet med max i 1024*768 till exempel.

vi snackar 20fps genom snitt i skogen (max) och i fight på dagsljus runt om massa folk som i imperial city kanske ner till en 7fps eller dylikt.

och det är inte spelbart, endast nördar som kan skriva att det är spelbart.

sen att det inte är någon större skillnad po cpuerna i sig prestanda mässigt i spel kan ju vara sant(äldre spelen). jobbiga är väl att det tar bra mycket längre tid att loada ett spel med en slöare sepron ex, med 128kb, hade inte betalat 200:- för en sepron prolle, kanske om jag hade allt till en server utom just prollen.

sepron är okej att använda och är rätt klockvänliga, men inte tilla tt spela med.

Testa att klocka ner din processor från 2,7 Ghz till 2.0 Ghz och kolla på resultatet..
Skulle inte förvåna mig om skillnaden blir 1-2 Fps.

EDIT: här ser ni en fx-57 klockad i olika hastigheter och hur mycket skillnad det blir i cod2.. http://www.gamespot.com/features/6140517/p-4.html
med andra ord snackar dojan goja

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
nu är det testet gammalt och jag tycker ni ska ladda ner Condemned - Criminal Origins, så ska ni få se på hack med en 3000+ ovasett grafikkort, och så klart max ingame inställningar.

Oblivion och barton prolle @ 2.2Ghz med ett 6800le är väldigt skeptiskt, då får man va så långtifrån kräsen som möjligt. jag är riktigt kräsen och dom flästa hade inte fixat med att spela oblivon med det systemet med max i 1024*768 till exempel.

vi snackar 20fps genom snitt i skogen (max) och i fight på dagsljus runt om massa folk som i imperial city kanske ner till en 7fps eller dylikt.

och det är inte spelbart, endast nördar som kan skriva att det är spelbart.

sen att det inte är någon större skillnad po cpuerna i sig prestanda mässigt i spel kan ju vara sant(äldre spelen). jobbiga är väl att det tar bra mycket längre tid att loada ett spel med en slöare sepron ex, med 128kb, hade inte betalat 200:- för en sepron prolle, kanske om jag hade allt till en server utom just prollen.

sepron är okej att använda och är rätt klockvänliga, men inte tilla tt spela med.

Det e sant, det testet är aningen gammalt men jag måste säga att testet i fear är fortvarande en fingervisning som visar på ett ungefärr vad man kan förvänta sig av för skillnader mellan normal cpu å en lite snabbare cpu med samma grafikkort.. Några hundra mhz hit å dit gör inte så fruktansvärt mycket ändå. Jag sitter kvar med min 3000+ ett tag till å kan väl sägas att jag inte lirar den @stock speed för tilfället, men jag vill poängtera här att man inte behöver den snabbsat cpun för att utnyttja de nyaste grafikkorten i de nyaste liren.

Oblivion prestanda/inställningar.

På grund av grafikkortet kan jag inte inte maxa inställningarna då cpun e @2500mhz, märker inga stora förändringar i fps även om jag drar ner till 1800 med samma inställningar. Barton cpun@2200 med 6800 le kortet presterar ungefärr likadant som 3000+@standard i samma inställningar. Kör i 1024 me hdr på och alla "baren till ca 40%" Polare med ett gainward 6600gt kort och en stock 3000+ kan ha hdr på samt max view distance på. Dock har han 3gb minne å jag bara 1gb. I skogen kan jag komma ner till 17fps men håller mig på minst 25 å långt över. I grottorna ligger jag på 40 till 85 fps. upplever inte det som laggit förrens jag når ner till ca 17 i detta liret. Annars är jag rätt petig med fps å sådan, gammel CS lirare på 300a, 466 celly/450 p3 å även då de nya slot a athlonen så skippa det dära med nördsnacket tack. Svårt att hålla sig ifrån påhopp.? om du tycker jag e nörd gå in på mitt helgon....hehe

Ob liret e helt enkelt inget tungt fps inriktad utan ett rpg me ett first person perspective mode.

Kan säga att jag tycker att fear är mer krävande än oblivion, då det för det mesta utspelar inomhus så jag tycker att det dära testet med 7800gt kortet i fear är fortvarande trovärdigt.(jämför bara inomhus miljöerna då)

mm...pyradon... du hann före hehe... Tänkte nämligen sätta upp några olika plattformar för att själv en gång för alla ta reda på skillnaderna. Men kom på att jag inte har graffekort som är vassare än 6800le till agp systemen... synd... men orka hehe...

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyradon
Testa att klocka ner din processor från 2,7 Ghz till 2.0 Ghz och kolla på resultatet..
Skulle inte förvåna mig om skillnaden blir 1-2 Fps.

EDIT: här ser ni en fx-57 klockad i olika hastigheter och hur mycket skillnad det blir i cod2.. http://www.gamespot.com/features/6140517/p-4.html
med andra ord snackar dojan goja

Hmm har för mig ett test på något grafikkort i FEAR. Där prova dem med en 3000+ @ orginal och en fx55a. Skillnaden blev några fps. Ju högre upplösning du körde, ju mindre utgjorde cpun.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
nu är det testet gammalt och jag tycker ni ska ladda ner Condemned - Criminal Origins, så ska ni få se på hack med en 3000+ ovasett grafikkort, och så klart max ingame inställningar.

Oblivion och barton prolle @ 2.2Ghz med ett 6800le är väldigt skeptiskt, då får man va så långtifrån kräsen som möjligt. jag är riktigt kräsen och dom flästa hade inte fixat med att spela oblivon med det systemet med max i 1024*768 till exempel.

vi snackar 20fps genom snitt i skogen (max) och i fight på dagsljus runt om massa folk som i imperial city kanske ner till en 7fps eller dylikt.

och det är inte spelbart, endast nördar som kan skriva att det är spelbart.

sen att det inte är någon större skillnad po cpuerna i sig prestanda mässigt i spel kan ju vara sant(äldre spelen). jobbiga är väl att det tar bra mycket längre tid att loada ett spel med en slöare sepron ex, med 128kb, hade inte betalat 200:- för en sepron prolle, kanske om jag hade allt till en server utom just prollen.

sepron är okej att använda och är rätt klockvänliga, men inte tilla tt spela med.

Snälla, om man ska kunna ta dina inlägg seriöst så bör du se över din text innan du postar inlägget.

Btw, en överklockad barton prolle är inte så kass som du tror..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
3000+ amd då ?, ska vi slå vad ?

lira du oblivion och maxxa det spelet med en 3000+ så kan den prollen hälsa hem.
vänta ett halvår innan man kmr igenom dörren man skulle in i.

finns fler, vet ett annat spel som är mer krävande än vad oblivion är.

Condemned - Criminal Origins. inte en suck att en 3000+ fixar det spelet. sitte rnämligen själv på ett system med 2gig och 3700+@ Fx-57 med X1900Xt och får ner till 17fps i spelet och allt maxat i 1024*768.

medelfps i spelet kanske runt en 40-80. synd bara att Hdr inte finns i spelet.

Lol.. snacka inte om det skit spelet ..Det lirar jag på 360 ist ..Jag snackar om dator spel..som FC CSS Doom3 Halflife2 Strategi spel osv

Permalänk

Intel
Sorry om jag bryter er disskussion...

Men hur är det med INTEL?

Hur skulle mig dator klara dessa spel? Kolla datorn i min signatur...

Visa signatur

Intel Core 2 Duo (conroe) E6700, 2,66 GHz | Arctic Cooling Freezer 7 Pro | Asus P5B Deluxe, s775| 2GB DDR2 PC6400 800MHz CL4 | Gainward BLISS 8800GTX 768MB GDDR3| hp f1904| SB Audigy 2 ZS| 1x80GB SATA2 2x250GB SATA Maxtor SATA | ASUS DVD-E616P3H |Samsung Writemaster DvD/RW|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
nu är det testet gammalt och jag tycker ni ska ladda ner Condemned - Criminal Origins, så ska ni få se på hack med en 3000+ ovasett grafikkort, och så klart max ingame inställningar.

Jag är inte helt säker på varför ingen annan sagt nånting, men enligt forumets regler får du inte lov att uppmana till brott. Jag hade redigerat mitt inlägg till "skaffa" istället för "ladda ner"

Jag har fortfarande inte fått några bra optimeringsförslag för att få fraps att ställa till det mindre, så därför har du inte fått några Oblivion film klipp av mig btw...

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Condemed Criminal Origins är bra spel jag lirar det varje dag sen jag fick det.... och det kräver ska jag säga

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Jag är inte helt säker på varför ingen annan sagt nånting, men enligt forumets regler får du inte lov att uppmana till brott. Jag hade redigerat mitt inlägg till "skaffa" istället för "ladda ner"

Jag har fortfarande inte fått några bra optimeringsförslag för att få fraps att ställa till det mindre, så därför har du inte fått några Oblivion film klipp av mig btw...

B!

Han kanske menar demot?!

Permalänk
Medlem

CPU-test av Oblivion med ett x1900xtx.
http://www.firingsquad.com/hardware/oblivion_athlon_64_x2_fx_...

CPUn verkar inte inverka alls med normala upplösningar och inställningar. Skillnaden är minst sagt försumbar mellan A64 3500+ och FX-60.

Permalänk
Medlem

Han kanske menar den dära tjänsten som man betalar för, som låter en ladda ner spel lagligt. vette fan vad den heter men personligen vill spel på en skiva med manualer å sånt... Fast han verkar ha många nya lir å som lär kosta en del, kanske snorrik hehe.

[YFront]The Law, din cpu borde funka mer än väl.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx