Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Får jag lov att citera mej själv;

Lampi dassapapper ska ju ha någon sån där superabsorberande kraft...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx
Det är väl bara vänta 1-2 veckor för er som är oroliga om hur maskinen kommer funka osv osv... Sen så är ja säker på att alla fel/buggar osv som man hittats under dessa 1-2 veckor kommer skrivas någonstans om inte i sweclockers

den släpps ju i usa först, De e ba o fråga en amerikan

Visa signatur

Intel E6600 |Crosair 2 GB DDR2 PC6400 (2x1024MB) | Sapphire ATI Radeon X1900GT 256MB GDDR3 | Asus P5W DH DELUX | Hiper M 530 W |Seagate 7200.10 320GB | Antec Nine Hundred Gamer Case

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baggeman
Det heter motverka

Dagens ilandsproblem? Du vet ju mycket väl vad han menar?

Handsvett är trevligt, då känner man sig aktiv även vid datorn ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Dagens ilandsproblem? Du vet ju mycket väl vad han menar?

Han svett är trevligt, då känner man sig aktiv även vid datorn ;D

Klart jag vet vad han menar, men det var lite kul att han hade ett annat stavfel där han skulle bevisa att han stat rätt till handsvett

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

Nu är jag kanske en lite nybörjare på det med Wii.. Men jag tycker att det har blivit mer och mer intressant. Nu till mina frågor till er mer erfarna Wiifantaster.

Kommer det några mer bra spel vid release, förutom Zelda förstås? Motivera gärna med en bild/trailer och berätta!

Hur stor del av Zelda är mer än bara fight? Dialog/rollspelsmoment?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben

Kommer det några mer bra spel vid release, förutom Zelda förstås? Motivera gärna med en bild/trailer och berätta!

Hur stor del av Zelda är mer än bara fight? Dialog/rollspelsmoment?

Nej.

Zelda blir nog som Zelda alltid varit. dialog du inte kan styra alls (med några få undantag, vilka ändå inte påverkar utgången) sen är det 20% fäktning, 20% letande efter grottor, 60% springande i grottor.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baggeman
Klart jag vet vad han menar, men det var lite kul att han hade ett annat stavfel där han skulle bevisa att han stat rätt till handsvett

Det var inte det som var tanken bakom inlägget. Det var faktiskt att påpeka att det inte finns något hälsosamt sätt att motverka handsvett. Inte att jag hade stavat fel. Jag stavar ofta fel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Det var inte det som var tanken bakom inlägget. Det var faktiskt att påpeka att det inte finns något hälsosamt sätt att motverka handsvett. Inte att jag hade stavat fel. Jag stavar ofta fel.

Ah, då ber jag om ursäkt.

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
hälsosamt

nja .. sålänge man tar Botox verkningar på större allvar än Amerikanska nyhetsuppläsare så.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Nu är jag kanske en lite nybörjare på det med Wii.. Men jag tycker att det har blivit mer och mer intressant. Nu till mina frågor till er mer erfarna Wiifantaster.

Kommer det några mer bra spel vid release, förutom Zelda förstås? Motivera gärna med en bild/trailer och berätta!

Hur stor del av Zelda är mer än bara fight? Dialog/rollspelsmoment?

Red steel verkar vara ganska hett, många tyckte att det var dåliga kontroller m.m., men det sägs att dom har fixat det.

Grafiken tycker jag är väldigt snygg, om man kollar på andra wii titlar.

http://media.wii.ign.com/media/821/821973/vids_1.html

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

Lite väl purket att Wario Ware inte kommer att en lanseringstitel, iallfall i Sverige. Uppenbarligen så är Zelda det enda spel som Bergsala kommer stå för under releasen i Sverige, resten är EA och Ubisoft. Aninge knasigt faktiskt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Lite väl purket att Wario Ware inte kommer att en lanseringstitel, iallfall i Sverige. Uppenbarligen så är Zelda det enda spel som Bergsala kommer stå för under releasen i Sverige, resten är EA och Ubisoft. Aninge knasigt faktiskt.

hmm... var inne på game i linköping och dom påstod att warioware var tillsammans med zelda dom spel som skulle finnas tillgängliga från start. han måste varit fel informerad, har du en källa för att wario kommer senare?

edit: han sa i och för sig att det skulle komma fler så fort dom fick klartecken, men zelda och wario var spikade enligt han.

Permalänk
Medlem

Men fråga står kvar..
När får vi Mario Party?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Mcdee
hmm... var inne på game i linköping och dom påstod att warioware var tillsammans med zelda dom spel som skulle finnas tillgängliga från start. han måste varit fel informerad, har du en källa för att wario kommer senare?

edit: han sa i och för sig att det skulle komma fler så fort dom fick klartecken, men zelda och wario var spikade enligt han.

Snackade med en Bergsala represetant som var inne i Grannbutiken idag under lunchen, där han då sa att Wario Ware är frammflyttat. Någon annan källa har jag inte.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Appropå Red Steel så testade Gamespot spelet:

Citat:

Our play test lasted for about an hour in all, and it gave us the opportunity to get a feel for how the Wii controller fits in to the game. One thing that's for sure is that the coordination required won't necessarily come easy, especially when you're combining looking and moving with zooming in, shooting, crouching, and reloading--all simultaneously using both hands with several kinds of motion.

That said, we certainly found that we paid more attention to what was going on than we would have had we been playing the game with a normal control pad, and the result was an absorbing experience that left us wanting to play more We managed to build up a sweat while playing, and with not much longer to go now, we'll have a full preview of the game in the near future.

Jag vill ha! NU!

Tillägg:

Jag gillar prisjämförelsen gjord av Sony mellan de tre konsollerna:
länk
Där ser man hur mycket billigare Wii är. Hmm, hd-upplösning för typ 5000 kr till + en hdtv för typ 15000?
Nej tack, jag vill bara spela lite spel

Permalänk
Medlem

Nu tror jag visst tråden tvär dog =(

Permalänk
Medlem

Nu när det verkar vara spikat att Wii är regionskodad även när det gäller GC-spelen så undrar man om Virtual Console också kommer vara det.
Och det skulle i praktiken innebära att inga PC Engine-spel kommer hit till EU.
Plus att vi återigen blir utan Super Mario RPG och Earthbound + massor av annat.
Detta skulle vara ett skäl för mig att överväga import av en maskin.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

hnmm.. nån som vet hur det funkar med nätdelen till den amerikanska Wii? om jag importerar en, finns det någon omvanldare att köpa och isåfall är de dyra?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Vill inte verka allt för newbig men GC spel? regionskodad betyder? Har för mig att det ska betyda att den endast kan läsa vissa spel men en lite mer detaljerad förklaring vore inte dumt

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx
Vill inte verka allt för newbig men GC spel? regionskodad betyder? Har för mig att det ska betyda att den endast kan läsa vissa spel men en lite mer detaljerad förklaring vore inte dumt

GC-spel är GameCube-spel (för Wii är bakåtkompatibel om du inte hört det). Regionskodningen på spel betyder att de amerikanska spelen bara går att spela på en amerikansk konsol. Så sitter du med en europeisk konsol så kan du inte importera spel, och när vissa spel inte alls kommer till den europeiska marknaden kan det kännas smärtsamt.

Förövrigt så är både gamecube och playstation 2 regionsskyddade. För xbox360 kan speltillverkare välja om deras spel ska vara regionsfria eller ej. PSP och PS3 har regionsfria spel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
hnmm.. nån som vet hur det funkar med nätdelen till den amerikanska Wii? om jag importerar en, finns det någon omvanldare att köpa och isåfall är de dyra?

Och varför importera? Visst du kan ju kanske få den redan i november. Men orka problem med regionskodningen.

Permalänk
Medlem

-Boris-: Nu kanske det är så att man vill spela de där gamla spelen som inte släpptes i EU då.
Och att skaffa ett amerikanskt NES/SNES (med önskade spel) känns rätt rejält mycket bökigare än att importera en Wii där man kan ladda hem spelen.
Så ja, orka.
Att få den tidigare är av noll värde då jag ändå ska vänta tills den svarta modellen dyker upp.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

att köpa spelen från ebay är ju aningen billigare med, köper alla mina DS-spel därifrån, köstar runt 300kr inkl frakt. här kostar de ju en 500-600kr...
därför vill man ha en US o slippa kodproblemen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mute
Nu när det verkar vara spikat att Wii är regionskodad även när det gäller GC-spelen så undrar man om Virtual Console också kommer vara det.
Och det skulle i praktiken innebära att inga PC Engine-spel kommer hit till EU.
Plus att vi återigen blir utan Super Mario RPG och Earthbound + massor av annat.
Detta skulle vara ett skäl för mig att överväga import av en maskin.

Tyvärr så har vi olika standards på våra TV apparater.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Men fråga står kvar..
När får vi Mario Party?
http://www.planet-nintendo.de/images/screenshots/nintendo64/s...

Wii party är utannonserat för release i Januari

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Tyvärr så har vi olika standards på våra TV apparater.

Det är ju sällan ett problem, har en 20 år gammal tv här som fungerar prima.

Den klarar inte NTSC över composit men skaffa en RGB kabel så funkar allt prima

PS ( NTSC är bara ett annat sätt att fixa färg koder ) 60 Hz är en annan femma, dock stödjer nästan alla TV aparater det endå.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Man får ändå passa på att berömma Nintendo lite för Euro releasen. 8 december är bara en vecka efter japanska releasen, så tidigt har aldrig Nintendo släppt en ny konsol i europa någon gång.

Till skillnad mot för sony så verkar iaf Nintendo bry sig om europa.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Det är ju sällan ett problem, har en 20 år gammal tv här som fungerar prima.

Den klarar inte NTSC över composit men skaffa en RGB kabel så funkar allt prima

PS ( NTSC är bara ett annat sätt att fixa färg koder ) 60 Hz är en annan femma, dock stödjer nästan alla TV aparater det endå.

Jättekul men riktigt så enkelt är det inte. NTSC är inte bara ett annat sätt att fixa färg koder btw

Det finns en anledning till att DS spel kan vara regionsfria och det är för att alla använder samma utrustning vilket gör att man inte behöver anpassa saker. Om du ska konvertera från PAL till NTSC realtime så kommer inte bara kvaliten påverkas men det kommer antagligen rendera allt otroligt långsamt. Blir en ganska komplexed uppgift och jag antar att Nintendo helt enkelt skippade den istället och gjorde det enkelt för sig.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Jättekul men riktigt så enkelt är det inte. NTSC är inte bara ett annat sätt att fixa färg koder btw

Det finns en anledning till att DS spel kan vara regionsfria och det är för att alla använder samma utrustning vilket gör att man inte behöver anpassa saker. Om du ska konvertera från PAL till NTSC realtime så kommer inte bara kvaliten påverkas men det kommer antagligen rendera allt otroligt långsamt. Blir en ganska komplexed uppgift och jag antar att Nintendo helt enkelt skippade den istället och gjorde det enkelt för sig.

Men om man tänker köra med sin tft-skärm till sin wii då? Hur kommer det att fungera då?

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baggeman
Men om man tänker köra med sin tft-skärm till sin wii då? Hur kommer det att fungera då?

går väl bra det, kommer köra på min nya 42" plasma jag

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT