Permalänk
Medlem

En fråga ang.DFI Bios 704-2bta

Halloi.

Tänkte om någon här vet om DFI:s OC bios 704-2bta funkar bäst till OCZ TCCD minnen eller om man kan köra med G.Skill (Winbond UTT BH-5) minnen lika bra till 704-2bta bioset?
Eller om man ska byta till någon annan DFI OC bios, isåfall vilken?

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

704-2bta är ett av dom bättre BIOS som är släppt till DFI korten, detta BIOS är moddat av OCZ Tony och är baserat på 706 build.

Det han har gjort med detta BIOS är slappa till timigsarna litegranna för att slippa diverse problem vid Boot med vissa minnen, sedan så har han tagit bort 123% och uppåt i CPU Vid special Control pga buggen i build 702.
Sedan har han döpt om en del inställningar för att enklare förstå vad dom gör för nånting, det är ochså tillagt uppåt divider för minnen mm mm.

Detta BIOS kan jag verkligen rekomendera och tror inte att du blir besviken.

Visst har du testat att Flasha med Tmods BIOS CD ?
Om inte så rekomenderar jag dig att ta hem den, på CD´n så finns alla BIOS utom det allra senaste har jag för mig.
Den är otroligt enkelt att använda, du bootar från CD och du kommer då in i ett grafiskt gränsnitt och där väljer du vilket moderkort som du ska flasha och trycker enter, du får då fram alla BIOS för det moderkortet och sedan så är det bara att välja vilket BIOS du vill köra och trycka enter, voila, nu så flashar du BIOS. enkelt va.

Här har du instruktioner och länken där du kan ladda CD´n.
http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=22031

Visa signatur

CPU: INTEL QX6850 //Moderkort: DFI 680i LT//Minnen: OCZ Flex 9200//Grafik: Asus Geforce 8800ULTRA
Power: Silverstone Olympia 1000w//HD: WD Raptor 74GB/36GB//Chassi: LIAN LI PC6070B/Cooler Master Stacker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonbass
704-2bta är ett av dom bättre BIOS som är släppt till DFI korten, detta BIOS är moddat av OCZ Tony och är baserat på 706 build.

Det han har gjort med detta BIOS är slappa till timigsarna litegranna för att slippa diverse problem vid Boot med vissa minnen, sedan så har han tagit bort 123% och uppåt i CPU Vid special Control pga buggen i build 702.
Sedan har han döpt om en del inställningar för att enklare förstå vad dom gör för nånting, det är ochså tillagt uppåt divider för minnen mm mm.

Detta BIOS kan jag verkligen rekomendera och tror inte att du blir besviken.

Visst har du testat att Flasha med Tmods BIOS CD ?
Om inte så rekomenderar jag dig att ta hem den, på CD´n så finns alla BIOS utom det allra senaste har jag för mig.
Den är otroligt enkelt att använda, du bootar från CD och du kommer då in i ett grafiskt gränsnitt och där väljer du vilket moderkort som du ska flasha och trycker enter, du får då fram alla BIOS för det moderkortet och sedan så är det bara att välja vilket BIOS du vill köra och trycka enter, voila, nu så flashar du BIOS. enkelt va.

Här har du instruktioner och länken där du kan ladda CD´n.
http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=22031

Okej, det låter bra.
Men kan man använda 704-2bta bioset till BH-5 minnen eller finns det något annat bios som är speciellt till BH-5 minnen? Har för mig att 704-2bta är till för TCCD minnen.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Detta BIOS är -2 vilket är universell och ska fungera bra till både BH5 och TCCD, 704-2bta ger inte 0,1v mer ifall du ställer in trcd till 2.
Det fungerar alltså bra till både TCCD och BH5, men givetvis så måste du ställa in minnena själv för att få ur det mesta av dom

Visa signatur

CPU: INTEL QX6850 //Moderkort: DFI 680i LT//Minnen: OCZ Flex 9200//Grafik: Asus Geforce 8800ULTRA
Power: Silverstone Olympia 1000w//HD: WD Raptor 74GB/36GB//Chassi: LIAN LI PC6070B/Cooler Master Stacker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonbass
Detta BIOS är -2 vilket är universell och ska fungera bra till både BH5 och TCCD, 704-2bta ger inte 0,1v mer ifall du ställer in trcd till 2.
Det fungerar alltså bra till både TCCD och BH5, men givetvis så måste du ställa in minnena själv för att få ur det mesta av dom

Okej, då sk jag prova mina G.skill (F1-3200BWU2-1GBGH) minnen.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk

Skulle tro att dinna Gskill minnen kommer att glida på rätt fint. Precis som jonbass säger så är 704-2bta bioset riktigt bra. När ja klockade upp prollen första gången så testa ja först originalbioset och de funkade alldeles utmärkt på 3100Mhz, stabilt och bra. Men sen byte ja till tony's bios.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

man kanske borde testa detta bios?
jag kör med denna nu

N4D623-3.BIN

hur tror det funkar med pc4000 ballistix

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Skulle tro att dinna Gskill minnen kommer att glida på rätt fint. Precis som jonbass säger så är 704-2bta bioset riktigt bra. När ja klockade upp prollen första gången så testa ja först originalbioset och de funkade alldeles utmärkt på 3100Mhz, stabilt och bra. Men sen byte ja till tony's bios.

Dom glider på rätt fint, har fått dom stabila i 240mgz (2-2-2-5) 3.2v.
Men tänkte gå lite högre.
Dessa minnen klarar max 3.7v
Enligt G.Skill support.
Hi

3.5v with 2 70mm fans is ok. the max you can add is about 3.7v for this model. Thank you
GSKILL USA REP

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S