är modekortet något att ha ( servervariant )

Permalänk

är modekortet något att ha ( servervariant )

fick ett dell servermodekort med dubbla prolle uttag .. dock saknas allt förutom själva modekortet och startknapp.. nätagget ja fick var sönder men ja kan få tag i ett likadant för 50pix...

länkar upp bilder på det sen när ja kommer hem..

för modekortet hade massa lullul som sisc o massa sånt.. fast de är icke standade på de mesta vga porten är längre osv.. är det något o ha?
ja förstår att det är svårt att svara på detta utan en bild.. men ha tålamod någon timme tills ja kommer hem så ska någon bild komma upp..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

Med den sensationellt detaljrika beskrivningen skulle jag gissa på att det är värt någonstans mellan -oändligheten till +oändligheten. Valfri valuta.

Tur du har en startknapp i alla fall

Permalänk

så ser det ut.. kan ge bättre bild om önskas fast då tar de lite tid att ordna upp den...

socklen är 2 st 603 ...

finns uttag för 4 enheter dvd/hdd mm

chassit finns och en kylfläns till nb tror jag det är.. och så på bilden så finns det även ett litet kretskort där de sitter line out usb mm...

kan ordna fram ett nätagg som troligen ska fungera och ett likadant chassi plus modekort...

är det något o ha? tänkte kanske lägga upp de på köp o sälj när de funkar.. för det är ju bra o ha för den som har resterande grejor men inte modekortet...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Du behöver 2 st Xeon och minne... Dom är hyffsat bra... Dock kan dom inte mäta sig med Opteron på dom flesta punkterna...

Permalänk
Avstängd

Du hittar inget partnummer eller liknande på kortet? Eller kanske vad det är för chipset på nordbryggan? 72xx 73xx eller liknande. Hur många kretsar står det adaptec på (om några?) ? Om där är kretsar från adaptec vad står det i så fall på dem? 7899 kanske?

Permalänk

kan kolla det åter kommer med mer info.. men om man säger i runda tal va skulle detta vara värt? 500pix? ehh`? för en som behöver det är det ju en guldgruva men för mig har jag inte lust att slänga ut pengar på de ..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Moderkortet ser ut att prata rambus och vilja ha VRM:er utöver ett par Xeoner.

Dell gör rätt trevliga servrar, när man har alla delar till dem dvs.

Jag värderar kortet till: En kopp kaffe.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Både Xeoner och VRM:er är väl hyffsat lätt att få tag på ebay dock.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk

okey.. skrot då med andra ord.. få la försöka hitta någon isf som har en massa servrar och har en likadan som har gått sönder eller vi ha reservdelar.. ;9

annars så ligger budet på en läsk..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

http://cgi.ebay.com/Intel-Xeon-Processors-x-2-SL5Z9-
2Ghz-Matched-Pair_W0QQitemZ6875703648QQcategory
Z14293QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.com/Samsung-512-MB-RDRAM-RAMBUS-
2x256-PC800-ECC-Memory_W0QQitemZ6876622183QQ
categoryZ11152QQrdZ1QQcmdZViewItem

Samt troligtvis en spänningsmodul som du får kolla upp själv, då får du en billig dual xeon server.
EDIT: du får klistra ihop länkarna själv för forumet strular som fan.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"