Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lorithlor
Så, vad heter ni på order sidan så man kan få lite vänner?

Gascogne

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Kör på Karak-Izul eller vad den heter istället, gjorde en Order White Lion bara som protest mot Azgalservern (jag tänkte egentligen köra som Destruction).
Efter bara 5 levlar är det klart, jag ska fortsätta som White Lion, och på den servern som jag faktiskt får lov att logga in på
Farväl, sweclocker guilden

Du vet väl om att servrarna är "trottlade"? Jag läste någonstans att dom vill att folk skall sprida ut sig på olika servers, sen öppnar dom för fullt antal spelare senare. Läste att det är en cap på 1/3 del av vad servern är tänkt nu i starten, för att inte låglevelområdena skall bli helt galna utan möjlighet att levla (alla questmobs osv är campade).

Så är du bara lite uthållig så kommer du kunna spela problemfritt med vem du vill (och alla vill spela med Swecare)

Kopierat från Azgal forumet:
"The problem is guys, GOA increased Cap size from 1/3 to 1/2 full population yesterday afternoon. When they brought the servers down at 13:30pm today they forgot to put the cap back to 1/2 and were playing on 1/3 pop servers again.

I am in queue atm and it was Full (35) order and Full (285) destruction.

For information The Twin Peaks Server was Full (264) Order and Full (477) Destruction.

It will sort itself and queues will only last for 2 or 3 weeks maximum."

Så...chilla lite grann så löser det sig

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

nu börjar min Swordmaster ta form
Så Destro på Azgal, look out, hehe.

Sjukt rolig klass.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
nu börjar min Swordmaster ta form
Så Destro på Azgal, look out, hehe.

Sjukt rolig klass.

http://img301.imageshack.us/img301/434/calaranm005rk3.th.jpg

Nice
Filurar lite på att gå över till Order istället, Är nästan alltid kö på dest :/

Och känns lite meningslöst att man vinner stort sätt endast för att man e fler än order lol

Visa signatur

[quote]Failure to comply will result in death by catapult.[/quote]
Awesome...

Permalänk

så jävla underbart spel!

kör på axe bite pass med ett rejält gäng svenskar sen den hederliga tiden med DAOC etc...

Destruction är vi dock allihopa men PMa om ni/du också rollar där =D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lorithlor
Så, vad heter ni på order sidan så man kan få lite vänner?

Gianluca - Bright Wizard på Karak Azgul

Permalänk
Medlem

Urgh det var inte kul sent igårkväll i Khaine's Embrace-scenariot. Mina potions gick inte att dricka, trots att jag inte hade någon cooldown och jag kunde inte ta flaggor. Snacka om irriterande. Vet inte om det var laggrelaterat.

Men det som är värst är ju när man har healers som står och bokstavligt talat ser på när man dör. Eller så slänger de lite damage spells på någon random och bryr sig inte ett dugg om att vinna matchen. Tänker inte nämna några namn, men såg i alla fall en archmage från en swec-guild som inte gjorde ett dugg nytta.

Man får väl ha lite tålamod i början när alla är nybörjare. Jag säger inte att jag är bäst och vackrast, men man måste ha klart för sig själva grundprincipen, att allt bygger på teamwork. Får väl hoppas alla som misstycker tröttnar fort.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Har inte bestämmt mig för om ja ska spela Magus eller Squig Herder..
Älskar verkligen designen på goblins Framförallt Shamaner, men det är inte ngn klass för mig..
Har dock hört att SH inte ska vara nåeg värst bra DPS klass, ngn som kan uttala sig om detta?

Permalänk
Medlem

Kör också på Azgal, rank 8 Bright Wizard vid namn Rorax. Något jag verkligen saknar är bandage, spränger sig själv i småbitar medan man grillar destruction

Permalänk
Medlem

Lirar på Eight Peaks men rejäla köer så får väl dra till Azgal

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles

Men det som är värst är ju när man har healers som står och bokstavligt talat ser på när man dör. Eller så slänger de lite damage spells på någon random och bryr sig inte ett dugg om att vinna matchen. Tänker inte nämna några namn, men såg i alla fall en archmage från en swec-guild som inte gjorde ett dugg nytta.

Jag provspelade Order sidan igår och det var natt och dag mellan Order och Destro i Team play och healing. Vi blev tok krossade varje match och var i stort sett healing lös medans Destro sidan hadde en bunt healers som verkligen healade.

När vi tillslut bestämde vilke server vi skulle spela på och började spela Destro som det var tänkt krossade vi Order i alla matcher med ~500-50 och jag var alltid i top på healing done.

Summa summarum så har Destro team player spelarna medans Order har PEW PEW folket.

Om man nu bara kunde få mer än en match i timman som Destro.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Jag provspelade Order sidan igår och det var natt och dag mellan Order och Destro i Team play och healing. Vi blev tok krossade varje match och var i stort sett healing lös medans Destro sidan hadde en bunt healers som verkligen healade.

När vi tillslut bestämde vilke server vi skulle spela på och började spela Destro som det var tänkt krossade vi Order i alla matcher med ~500-50 och jag var alltid i top på healing done.

Summa summarum så har Destro team player spelarna medans Order har PEW PEW folket.

Om man nu bara kunde få mer än en match i timman som Destro.

Ja precis. I destruction ser man flera stycken som hjälper till och healar. I princip vem jag än attackerar så går hans mätare tillbaka till fullt. Order har fått tokstryk varje match jag varit i hittills. Fast som sagt, jag tror folk till slut lär sig vad som fungerar. Men fram tills dess är det förbannat irriterande.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Tänkte jag skulle posta lite reflektioner från min första kväll.

Först. Många har klagat på grafiken. Jag rekommenderar verkligen att ställa upp anisotropic filtering till 16x och Antialiasing till 8xQ... Detta på NVIDIA. Ingen pejl på ATI.

Citat:

1. open the Nvidia control panel
2. Under "view" select advanced
3. Under 3d settings in the task window, select "manage 3d settings"
4. Under the Program settings tab, click the Add button
5. locate where you installed war.exe, select it, then click ok
6. select desired anisotropic filtering level
7. turn antialiasing to "Override application setting"
8. select desired AA level
9. you can also turn on Texture filtering - anisotropic sample optimization if you desire.

Nu till själva spelet. Jag startade ihop med två polare på Karak-Azgal. Helst ville vi nog lira Destruction, men tack vare köer etc bestämde vi oss för Order. Det blev en Warrior Priest för min del och Bright Wizard för mina polare. Jag kan bara kommentera snabbt gällande köer på destructionsidan. Någon hade postat ett screenshot med 18h kö. Det stämmer inte, det blir 18h direkt, sedan stabiliserar den sig efter ett par sekunder. Skulle tippa på att köplats 500 är någonstans 40 minuter.

Hursomhelst, vi skapade alltså empire chars.

Första intrycket (med alla ingameinställningar på max och ovan tweaks gjorda). Det är snyggt! Snygga ljuseffekter och grymt snygga miljöer. Spelet började tillverkas för 3 år sedan, och jag tack vare alla negativa kommentarer här om grafiken så blev jag mycket positivt överraskad. Jag kan hålla med om animationerna är lite.. hmm "ryckiga" kanske man kan säga... Något skumt är det, svårt att sätta fingret på.

Skönt att man kan flytta runt alla element i UI:t som man vill... Gammal woware som man är har man ju aldrig kört med standard på sånt!

Vi började i alla fall småquesta lite lätt, säg vad ni vill om att man ser vart man ska på kartan, men jag saknar lite att verkligen läsa questerna och klura ut vad som ska göras. Men questerna var snabba och stimulerande nog. Inga döda 35 boars här inte. Man känner verkligen av kriget överallt. Allt från bakgrundsljud till musik förstärker den känslan. Ingen trygghet som i Wows startområden.

Vi hade ingen större svårhet att klara av den första "delen" i startområdet och var snart på väg till en annan questhub. Lite saker som vi fortfarande inte löst eller fått svar på är: 1. Kan man duellera? hur? 2. Kan man linka items i chatten? (Please posta om ni vet.)

På väg till questhub sprang vi in i vår först public quest.. Och det märktes direkt. Riktigt välgjort, vi klarade questen och en av oss flaxrollade in en andraplats! Nice som fan. Känns som en frisk vind detta!

Under kvällen hann vi med att ta oss till level 8, göra ett par public quests till och även köra första pvp-scenariot. The guns of Nordenwatch. Riktigt schysst pvp-scenario även om vi fick spö nästan konstant.

Jag känner personligen att Warrior Priest's spells och skills verkar rätt balla, men har lite svårt fortfarande att få till attackerna.. Det känns som dom stackas när man spammar dom och man har inte riktigt kontroll över vad man gör och när man gör det. Coolt dock med Renown ranks och renownpoints man kan spendera för att göra sin gubbe bättre i pvp. Dessutom fick jag min första moralskill sent igår. En stor heal som jag får tillgång till när jag köttat i combat lite. Smart system som verkar funka bra som fan.

Jag har inte satt mig in i yrken ännu alls. Gällande gear och items så verkar det finnas en hel del. MEN... och ett stort MEN... let me emphasize: MEEEEN, varför ser alla likadana ut??? Jag har fått 4 olika maces nu... Alla likadana, verkligen exakt likadana. Tråkigt Mythic! Den första macen jag hade från lvl 1 med 3dps ser alltså exakt likadan ut som min uncommon lvl 8 renown rank 5 pvp mace på 20 dps. Hoppas på en ändring här.

Slutsats: Jag är i alla fall sjukt hooked. Jag har lirat wow i 3 år nu, men detta kändes verkligen som en frisk vind för alla mmo-spelare. man fick många AHA-upplevelser när man hittade element som känns helt självklara, men som man inte saknat förrän man hittat dem nu.

Ex. Du är inte gruppledare. Du vill invita en spelare till gruppen. Du högerklickar på honom. "invite player"... "Request to invite player has been sent to group leader".... GENIALT!

Löjligt exempel, men ni fattar poängen.

Slutsats: Längtar hem från jobbet så in i helvete!

EDIT:
Kan tillägga att jag är imponerad över hur stabilt spelet var. Blev inte dc en enda gång, inga buggar eller någonting. Bara att tuta och köra. Inte illa. Go Mythic.

Permalänk
Medlem

Tack för din post Lenzo, mycket intressant läsning! Själv satt jag och lirade AB/WSG igår för marks och tänkte att "jag ska fan inte lira WAR", men man blir ju sugen nu!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tror nyckeln till att gilla det är att ha rätt inställning.
Har man inställningen att man då fan inte ska lira något annat än wow så kommer det nog vara så... resten av ditt liv! haha.

Men testa det med öppet sinne. Som jag skrev så är jag bara lvl 8. Och om man jämför de först 8 levlarna här med de först 8 i wow så... äh det går inte ens att jämföra. Totalt annorlunda. Här händer grejer hela tiden, du springer in i public quests, kanoner att skjuta, pvp scenarios etc etc. Rikigt nice.

Gällande AB/WSG. Tror jag har läst att det finns 33 pvp "battlegrounds" (alltså scenarios) i warhammer. Allt från bomb run till capture the flag. Lite skillnad mot wow! hehe.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozbaab
Har inte bestämmt mig för om ja ska spela Magus eller Squig Herder..
Älskar verkligen designen på goblins Framförallt Shamaner, men det är inte ngn klass för mig..
Har dock hört att SH inte ska vara nåeg värst bra DPS klass, ngn som kan uttala sig om detta?

Om personen kan spela klassen rätt så gör de bra dps, körde ett scenario engång och högst upp var en Squig Herder på skada gjord.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rorax
Kör också på Azgal, rank 8 Bright Wizard vid namn Rorax. Något jag verkligen saknar är bandage, spränger sig själv i småbitar medan man grillar destruction

Jo tack ni Bright Wizards är healing needed magneter för oss healers.

Men åter igen har en Headstart kod om någon vill ha.
*Edit* Borta

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

nån annan än jag som inte fått mitt bekräftelse mail på 14 timmar? reggade igår kl 9 och inte fått nått svar än, jävla skit goa precis som på daoc tiden visste det här hela tiden egentligen

provade att se om deras server bara var nere och prova ett fel inloggnings namn och sen fel lösen men då serru fick jag snabbt svar att det blev error.
jävla as.

Permalänk

Problem Med CDON

CDON hävdar att dom har skickat en HS key till mig, men dom kan ej bevisa att dom har mailat mig... har inte fått någon kod och deras mail har inte fastnat i något spamm filter...

EDIT: Tack Gascogne!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Covante
nån annan än jag som inte fått mitt bekräftelse mail på 14 timmar? reggade igår kl 9 och inte fått nått svar än, jävla skit goa precis som på daoc tiden visste det här hela tiden egentligen

provade att se om deras server bara var nere och prova ett fel inloggnings namn och sen fel lösen men då serru fick jag snabbt svar att det blev error.
jävla as.

Du är hundra på att du har fyllt i rätt mail/acc/pass/kod? För jag fick mitt direkt, sedan var det bara att starta betaklienten och patcha skiten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Covante
nån annan än jag som inte fått mitt bekräftelse mail på 14 timmar? reggade igår kl 9 och inte fått nått svar än, jävla skit goa precis som på daoc tiden visste det här hela tiden egentligen

provade att se om deras server bara var nere och prova ett fel inloggnings namn och sen fel lösen men då serru fick jag snabbt svar att det blev error.
jävla as.

Jag hade samma i början men insåg att jag matat i fel email på "code" sidan så meddelandet att det gått skit gick till min andra mail.

När jag väl matade in den gamla mailen istället så funkade det utan problem. Svar kommer alltid inom 5min om du matat in rätt.

ps: Hotmail ska ha lagt GOA på spam ban men vet inte om de fått bort den ännu.

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne

Jo tack ni Bright Wizards är healing needed magneter för oss healers.

Såg att du gick med i Awakened
Välkommen
Du får gärna hjälpa mig ikväll med lite healing-support
Kör Bright Wizard och är än så länge bara rank 6 (server-köer, sigh)
Neon föreslog lite scenario-lir ikväll i en tråd på http://swecwar.zapto.org/

Permalänk
Medlem

Ja det är verkligen lätt hänt att man inte riktigt har koll på sin Combustion som Bright Wizard och spränger sig själv i luften.

Jäklar vad kul det här spelet är!

Det är synd att man inte kan spela scenarion från elves/dwarves när man är i Empire, man borde kunna köa till dessa också bara genom att klicka på kartan.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Ja det är verkligen lätt hänt att man inte riktigt har koll på sin Combustion som Bright Wizard och spränger sig själv i luften.

Jäklar vad kul det här spelet är!

Det är synd att man inte kan spela scenarion från elves/dwarves när man är i Empire, man borde kunna köa till dessa också bara genom att klicka på kartan.

/hulle.

Hehe Jo det blir lätt att man kommer ut ur en fight med en hårs nod. Men att ha 100/100 i combution är ett måste för att göra bra skada
Är man en DPS-klass ska man ge bra med skada
Jag brukar börja med 5xSearing Earth för full combution och sen nuka fireball. På så vis får jag ner en fiende på 1-3 fireballs och kan gå iväg med åtminstone hälften av livet kvar (i dom flesta fall)

I RvR är marauder värsta fienden. Dom är kvicka och skadar sjukt mycket. Jag prövade marauder själv när min server va smock-full.
Gick in i RvR i lvl 1 och döda så många bright wizards att jag börja sörja hur vek min favoritklass är (BW) xD

Jag kom dock tvåa i dmg på listan första gången och ettan va en BW, vilket gjorde mig glad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Open är för folk som vill ganka och griefa.

Tack, det var allt jag behövde veta Open it is.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Såg att du gick med i Awakened
Välkommen
Du får gärna hjälpa mig ikväll med lite healing-support
Kör Bright Wizard och är än så länge bara rank 6 (server-köer, sigh)
Neon föreslog lite scenario-lir ikväll i en tråd på http://swecwar.zapto.org/

Tackar.

Ser jag Brigtht Wizards i strid så brukar jag alltid slänga en hot på dom, man vet att de alltid behöver healing.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Hehe Jo det blir lätt att man kommer ut ur en fight med en hårs nod. Men att ha 100/100 i combution är ett måste för att göra bra skada
Är man en DPS-klass ska man ge bra med skada
Jag brukar börja med 5xSearing Earth för full combution och sen nuka fireball. På så vis får jag ner en fiende på 1-3 fireballs och kan gå iväg med åtminstone hälften av livet kvar (i dom flesta fall)

I RvR är marauder värsta fienden. Dom är kvicka och skadar sjukt mycket. Jag prövade marauder själv när min server va smock-full.
Gick in i RvR i lvl 1 och döda så många bright wizards att jag börja sörja hur vek min favoritklass är (BW) xD

Jag kom dock tvåa i dmg på listan första gången och ettan va en BW, vilket gjorde mig glad

Maruaders har mer rustning än Bright Wizards men inte räckvidden som Bright Wizards har, man kan inte få allt.

Själv är det kul att slåss mot en destruction tank och så märker man hur mycket de tål, tar lite tid att nöta ner dom.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Laddat ner early acces och så nu, men kan inte logga in på Mythic Patcher... är det inte samma login och lösen som på deras hemsida war-europe.com ? För där kommer jag ju in :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tror nyckeln till att gilla det är att ha rätt inställning.
Har man inställningen att man då fan inte ska lira något annat än wow så kommer det nog vara så... resten av ditt liv! haha.

Så är det nog. Men det är inte det att jag är WoW-fanboy utan mer att jag känner ett stort stort stort hat mot EA och allt de gör.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
drivrutinerna krashar ditt grafikkort/skärm.

Jo, men jag hittar inte nå nyare drivers än 20 aug
men men... d e väl bara att bita ihop o hoppas på en ny snart

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swennis
Laddat ner early acces och så nu, men kan inte logga in på Mythic Patcher... är det inte samma login och lösen som på deras hemsida war-europe.com ? För där kommer jag ju in :/

glöm denna fråga, hade fått registartation issue... troligen förväxla en nolla med ett O , så nu patchar den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Så är det nog. Men det är inte det att jag är WoW-fanboy utan mer att jag känner ett stort stort stort hat mot EA och allt de gör.

Låtsas som att EA inte har något med detta att göra alls. Prova sedan.

EA är som bekant inte så populära i oss konsumenters ögon (inkl. mig egentligen), men det är samtidigt fel att dra allt över en och samma kam. Fast önskar man EA inget annat än en ond bråd död så ska man givetvis inte bidra till att köpa Warhammer.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower