Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radioleg
Det är likt wow på många sätt. Grafiskt framförallt.

Men även spelmässigt. Det som skiljer sig är betoningen på PvP. Vilket jag ser som väldigt positivt. Det positiva som WoW har, som inte war har, är den sömlösa världen. Jag har haft lite svårt att fatta hur jag skall ta mig till olika regioner i War. Dvs allting hänger inte ihop geografiskt på ett lika härligt sätt som i Wow. Public quests är fantastiska. Dessutom får man nya, användbara items i en väldigt lagom takt. Hittils tycker jag att PvE:n har varit bra den också, men jag är väldigt nyfiken på hur det kommer bli högre upp med instancer och så. Men som sagt hittils är ju väldigt lovande.

Jag spelade också AoC och lade ner det direkt. Det här spelet är betydligt bättre, för att fokus har legat på att det helt enkelt ska vara kul. De som gjorde AoC verkar ha varit mer fokuserat på att spelet ska vara blodigt, sexigt och barnförbjudet, än att det ska vara kul att spela.

Detta känns alltså hittils, jag är lvl 10, som en naturlig utveckling på Wow. Wow 2 helt enkelt.

Ok, det fick bli den avgörande recensionen för jag har inte tid att läsa mer nu. Då litar jag på dig och köper det imorgon efter jobbet.

Godnatt!

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Alltså, var ska jag fara för att kunna questa PVE efter lvl12. Helt plötsligt blir man lvl12, var RvR enabled så blev en kyckling dessutom :). For då vidare till nästa Tier zoner och hittar endast RvR quests. Det är ju trevligt, förutom att om det inte finns bra grupper spelandes går det ju inte göra nått. Finns det inga fler PVE quest-områden?

Sen är ju scenario queues på destruction sidan vansinniga. Kan vara över 1h i väntetid. Så enda som går göra då är att campa nån PQ plats. Börjar bli lite orolig att jag blir less på det lilla som finns i spelet hittils.

Jag är lvl 18 atm och jag har nästan intill enbart lvlat via PvE quests solo. Questar tar aldrig slut, nästan så man har för mycket quests.

Förstår inte hur man kan misslyckas med att hitta quests.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Jag är lvl 18 atm och jag har nästan intill enbart lvlat via PvE quests solo. Questar tar aldrig slut, nästan så man har för mycket quests.

Jag är level 8 och är rent vilse, Har typ 2 PvE quests o resten RvR ^^

Satt och filurade på en sak, hur får man dendära speciella tome unlock cloaken? Skulle mer än gärna vilja veta!!!

Nu blir det lite war tills farsan slutar jobba

Hejsvejs!

Visa signatur

[quote]Failure to comply will result in death by catapult.[/quote]
Awesome...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill

Det är många som inte vet om att det finns 3 likadana zoner (samma levelcap) att levla i

Som Chaos char börjar jag levla i Chaos zonen...levlar till Zon 3.
När jag är färdig där flyger jag till Greenskin zonen zon 3.. och gör alla quests där.
Sen blir det Dark elf zonen..zon 3 och gör alla quests där.

Sen flyger jag tillbaka till Chaos och går in i zon 4 och upprepar

Kör man bara Chaos området och försöker levla så blir det väldigt trögt runt rank 10. man måste börja flyga runt i de andra zonerna med.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Förstår verkligen inte, hur kan man tycka detta är bättre än AoC. Visserligen bara rank10 i spelet men satan så stelt spel.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Vart tusan får man den där cloaken?

Funderar på att joina Awakened, verkar ju skitkul att röja med guild-folk.

Edit: Så tar ni inte in mer folk. Skickar kanske en ansökan ändå.

Visa signatur

.

Permalänk

Verkar som folk på mytic tvingar folk att spela RVR ingen kan spela Scenario men mytich säger att dom funkar som det ska och råder alla att spela RVR istället...Inga problem för mig iofs men låt folk spela vad dom vill

http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=9602...

Permalänk
Medlem

Tror det faktiskt beror på antalet spelare i t.ex. tier 1 områdena.
Dra en /who så får du se hur många som faktiskt är lvl 1-10.
Det kommer dock bli bättre ikväll när alla slow pokes startar.

Permalänk
Medlem

mm scenarios fungerar inte bra för tillfället.
Kom inte in i någon RvR alls igår.

Får hoppas det blir bättre nu i dagarna.
Annars får de komma på nån lösning,WoW hade ju stora problem också innan cross realm bg's.

Permalänk
Medlem

Jag är rank 14 och jag inte behövt att byta zone. Igår natt campade jag chapter 7 PQ någon timme, gick skit snabbt med xpn

Märkte också att jag ej kom in på någe scenario igår..

Permalänk
Medlem

Jag kom heller aldrig in i scenario igår. Tråkigt att Mythic påstår att det fungerar, när det uppenbarligen inte gör det för någon. Hoppas de undersöker noggrannare.

------

Jag vill ha den där cloaken med! Konkret info om var man får den, tack!

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Alltså att levla i WAR enbart genom pve är som att käka tacos utan köttfärs, WAR är ju gjort för rvr....

Själv levlar jag enbart genom PQs och RvR (scenarios och RvR zonerna), går hur bra som helst samt att min RenownRank håller sig på samma nivå som min rank så nu är jag strax R12RR12.

Vad jag stör mig lite på är bristen på healers på order sidan, alla springer omkring med sina shadowwarriors och brightwizards, och de flesta i mitt guild befinner sig i T2 medans jag själv är kvar med PUGarna i T1.

Med lite teamwork kan man verkligen göra stor impact, min 11 ironbreaker fick en rank 10 runepriest bakom sig och vi lyckades hålla 7-8 destro stångna i flera minuter innan de slutligen lyckades ta sig runt mig och ha ihjäl prällen ( självis hade flera av dem gått åt och ressat under stridens gång )...jag säger bara hold the line!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm

http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=8569...

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm

Släng in en ansökan ändå så ligger du med där.
Man vet aldrig, du kanske får en plats

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Angående lvlandet. Man behöver bara göra quests/farma influence i en pairing om man samtidigt RvR:ar tillräckligt mycket för att ha en realm rank som är lika hög som ens vanliga rank. Det är iaf min erfarenhet än så länge med min rank18/rr14 marauder.

Permalänk
Medlem

Tror jag ska gå och köpa spelet nu.
Någon som vill hjälpa en css spelande kille in i träsket?

!!!OBS!!!
Jag är inte 14!

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk

IB är jävligt bra asså, som tank så ligger jag bland dom som gör mest DMG hur går det till när det finns så många brightwizards?:S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightCrawler89
IB är jävligt bra asså, som tank så ligger jag bland dom som gör mest DMG hur går det till när det finns så många brightwizards?:S

Dead men can't dps.

Du lever så länge så du hinner dps.a mer liksom... Simple as that.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dblood
Förstår verkligen inte, hur kan man tycka detta är bättre än AoC. Visserligen bara rank10 i spelet men satan så stelt spel.

Hur man kan tycka det är bättre än Age of Conan?
Simpelt.

Warhammer världen är klart mycket coolare än Hyboria.
Questerna är roligare, Public Quests är mycket trevliga.
Många klasser att välja på, och sen har Warhammer ett bra RvR system.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Mmmh... danke schön, mein fräulein! Blir att jaga den i eftermiddag.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Angående lvlandet. Man behöver bara göra quests/farma influence i en pairing om man samtidigt RvR:ar tillräckligt mycket för att ha en realm rank som är lika hög som ens vanliga rank. Det är iaf min erfarenhet än så länge med min rank18/rr14 marauder.

..vad menar du? ..man BEHÖVER inte göra quests alls, jag levlar fint bara genom PQs och Scenarios....

Men joo jag hade nog levlat snabbare om jag orkat questa lite men bah pve fick jag nog av i wow....snabbaste levlingen är som Mythic redan gått ut och berättat om man kör både pve och pvp. ( dvs quest o PQs varierat med RvR och Scenarios )

Permalänk
Medlem

Tänkte jag kunde uppdatera lite länkar till guider etc.

Hur man kommer till varandras start områden.

Tier 1 Flight Masters for Order

Tier 1 Flight Masters for Destruction

Guider från Tentonhammer

Klass guider
Länkade till alla klasser nedanför också för mer synlighet

Order

Human
Warrior Priest
Healer

Bright Wizard
Ranged DPS

Witch Hunter
Melee DPS

High Elf
Swordmaster
Tank

Shadow Warrior
Ranged DPS

White Lion
Melee DPS

Archmage
Healer

Dwarf
Ironbreaker
Tank

Rune Priest
Healer

Engineer
Ranged DPS

Destruction

Chaos
Chosen
Tank

Magus
Ranged DPS

Marauder
Melee DPS

Zealot
Healer

Dark Elf
Disciple of Khaine
Healer

Sorceress
Ranged DPS

Witch Elf
Melee DPS

Greenskins
Black_Orc
Tank

Shaman
Healer

Squig Herder
Ranged DPS

Public Quest guide
Public Quest guide
(Denna sida uppdateras då och då med fler Public Quests)

Lite blande guider.

Guider från War RvR, klasser, raser med mera.

Career builder, action, abilities och mycket mer på wardb

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Sådär, då har jag också fixat den där cloaken som alla har nu...

Två saker som är helt suveräna i det här spelet är Actionpoints istället för mana, samt att man återfår hälsa så snabbt. Det blir i princip ingen downtime alls...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Inte någon som har lust att starta en guild på Azgal då Awakened är full? Jag och en kompis kör en BW/RP combo. Så har vi fyra pers till så kan vi alltid slänga ihop en guild.

Heter Rorax ingame också. Så skicka ett tell till mig eller Cordio bara..eller starta en guild och invita oss

Permalänk

mmm, sitter o drägglar över mina CE saker... nu är det bara några få in game saker jag saknar
(choppa, hammerer, shadow guard & knights of the blazing sun )

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Tack enormt mycket för guiden till cloaken!
Här ska jagas cloaks

Visa signatur

[quote]Failure to comply will result in death by catapult.[/quote]
Awesome...

Permalänk

Hur långt tid tar det att regga sin SE nyckel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikael159
Hur långt tid tar det att regga sin SE nyckel?

Jag regga min för 1h sen. Kan inte logga in än..

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Jag har hoppat fram och tillbaka mellan olika chars nu i början för att få kläm på vad det är jag vill lira. Tyvärr så har jag bara blivit mer och mer snurrig av det. Allt är ju så kul :S

I alla fall, jag har lirat mest med min Warrior Priest på Karak-Azgal som nu är lvl 9. Nu är jag klar med alla Quests i första området. Hur har ni gjort? Drog ni till nästa redan på level 9, eller ska man flyga till nåt annat place och dra typ 10 eller 11 innan? Lite tips tack

Gillar fortfarande spelet som fan, quests inne i RvR områden känns så sjukt spännande... SPeciellt den när man ska "scouta" destructions bas. Smyga bakvägen och komma nära inpå utan att dom märker det. Grymt kul!

Peace Boys!

Ps. "Abzint" ingame på min WP. Släng en invite till swec-guilden vetja! Jag är snygg IRL.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rorax
Inte någon som har lust att starta en guild på Azgal då Awakened är full? Jag och en kompis kör en BW/RP combo. Så har vi fyra pers till så kan vi alltid slänga ihop en guild.

Heter Rorax ingame också. Så skicka ett tell till mig eller Cordio bara..eller starta en guild och invita oss

Vet ej om du spelar Order el Dest, men om du spelar det sistnämnda kan du/ni nog slänga in en ansökan till Echo of War, en väldigt stor svensk guild tydligen Blev antagen idag men har ej gått med än.
http://echowar.usersboard.com/forum.htm