Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Medlem

Lyckas ni logga in på webbsidan? Jag hittar inte var jag ska göra det. Massa almänt strul med att regga jue. Jag har lyckats instalera spelet och registrera mig. Men jag har problem med att regga koden och att logga inn på accountet på websidan.

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem

Om man skulle jämföra klasserna i Warhammer med klasserna i wow, vilka skulle motsvara varandra då? är förvirrad och vill veta vad man ska spela

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av folke123
Lyckas ni logga in på webbsidan? Jag hittar inte var jag ska göra det. Massa almänt strul med att regga jue. Jag har lyckats instalera spelet och registrera mig. Men jag har problem med att regga koden och att logga inn på accountet på websidan.

Du kan inte logga in, men trycker du på code vid sidomenyn så ska man kunna registrera alla sina nycklar till det accountet man har. Själv tog det 10minuter ungefär för att få mailet från att jag reggade nyckeln.

Permalänk
Medlem

Måste man sätta upp sig för betalning för att få den fria månaden? eller är det bara att tuta och köra när koden är klar? förisåfall kan jag ju köra snart. Annars måste man ju vänta på inlogg och att sätta upp en betalning

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neffran
Om man skulle jämföra klasserna i Warhammer med klasserna i wow, vilka skulle motsvara varandra då? är förvirrad och vill veta vad man ska spela

http://www.massively.com/2008/09/09/wow-guide-to-war-pt-2/

Permalänk

Har kommit över en collectors edition
Undrar om alla extra features som nya utseenden o quests finns på clienten som man redan har, eller om man ska installera collectors-skivorna

Permalänk

Finns det någon slags provtid? Som 10 dagar i WoW eller liknande? Man är ju faktiskt rätt sugen på att prova på, gillade inte WoW och är inte heller sugen på att köpa spelet och sen köra lite för att inse att det va tråkigt.

Så om någon vänlig själ skulle hjälpa mig så skulle det uppskattas !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ruzirekta
Har kommit över en collectors edition
Undrar om alla extra features som nya utseenden o quests finns på clienten som man redan har, eller om man ska installera collectors-skivorna

Dem får du i mailboxen

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Var kan man tanka klienten så det bara är att logga in och uppdatera? Tänkte prova min kompis account innan jag köper det och han bor tyvärr i en annan stad.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

Har väntat i över 1h nu på mailet för att aktivera kontot, lite less men det är ju premiären så lite belastning får man väl kanske vänta sig..

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plexorg
mmm, sitter o drägglar över mina CE saker... nu är det bara några få in game saker jag saknar
(choppa, hammerer, shadow guard & knights of the blazing sun )

Jo själv saknar jag Knights of the Blazing Sun klassen, blev oerhört sugen på en sån efter hade testat en Chaos Chosen i betan.

Men vi får hoppas att klasserna kommer i nån framtida expansion.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

BTW ditt special head försvinner om du teleporterar dig :(! + att man kan inte skicka n¨ågon GM ticket eller liknande!

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plexorg
BTW ditt special head försvinner om du teleporterar dig :(! + att man kan inte skicka n¨ågon GM ticket eller liknande!

Det finns ett ? tecken uppe i mitten, där kan man buggrapportera med mera.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Det finns ett ? tecken uppe i mitten, där kan man buggrapportera med mera.

såg det, men prövade logga ut först vilket fungerade
Är det bara jag som gillar att man har en öl tunna fastvirade i skägget xD haha

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Generöst

# Open Beta testers have been given 7 free days of game play as a compensation for the problems during Open Beta.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

när jag lyckats komma in på server ( Karak- Azgal ) efter ungefär 20 min så hinner jag knappt spela i 5 - 10 minuter innan spelet bara stängs av :/ . Det krashar, kan det ha något att göra med att jag kör på "headstart-nyckeln"?

Visa signatur

Antec 300 | AMD Phenom II 955BE @3.4 GHz | XFX Radeon 4890 XXX 1GB | 4GB DDR3 1333MHz |Corsair 650 Watt | Asus M4A78T-E AM3 | WD 640GB | Win 7, 64-bit

Permalänk
Medlem

Att välja mastery i spelet är inte lätt, jag har fortfarande besluts ångest vilken mastery jag ska ha på min Warrior Priest. =/

Ingen annan som kör Warrior Priest här?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Måste köpa detta, verkar vara grymt!

Någon som vet vad spelet kostar i butik? Har kollat på elgiganten och pccitys webshop och det är ju alltid andra priser i butik.

Permalänk
Medlem

Någon som vet någon annanstans man kan få patchen ifrån? sitter på 100mbit och har fått ner 28% so far, har hållit på i säkert över en timme

EDIT: 30% nu......

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Tänkte jag kunde uppdatera lite länkar till guider etc.

Hur man kommer till varandras start områden.

Tier 1 Flight Masters for Order

Tier 1 Flight Masters for Destruction

Guider från Tentonhammer

Klass guider
Länkade till alla klasser nedanför också för mer synlighet

Order

Human
Warrior Priest
Healer

Bright Wizard
Ranged DPS

Witch Hunter
Melee DPS

High Elf
Swordmaster
Tank

Shadow Warrior
Ranged DPS

White Lion
Melee DPS

Archmage
Healer

Dwarf
Ironbreaker
Tank

Rune Priest
Healer

Engineer
Ranged DPS

Destruction

Chaos
Chosen
Tank

Magus
Ranged DPS

Marauder
Melee DPS

Zealot
Healer

Dark Elf
Disciple of Khaine
Healer

Sorceress
Ranged DPS

Witch Elf
Melee DPS

Greenskins
Black_Orc
Tank

Shaman
Healer

Squig Herder
Ranged DPS

Public Quest guide
Public Quest guide
(Denna sida uppdateras då och då med fler Public Quests)

Lite blande guider.

Guider från War RvR, klasser, raser med mera.

Career builder, action, abilities och mycket mer på wardb

Inlagt på förstasidan på tråd nr 2 om spelet

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Hedersmedlem

Ok pojkar (och de få flickor som mot förmodan vågat sig in på forumet), EXAKT 5000 inlägg (hahaha, vilken timing!) senare stänger jag nu denna gigantiska tråd så fortsätter vi i del 2, som ni finner här

/Najk

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X