Iomega lanserar nya nätverkshårddiskar

Permalänk
Melding Plague

Iomega lanserar nya nätverkshårddiskar

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

det var på tiden! sjukt häftigt! undrar vad söktiden ligger på när 10st är inne o rotar på en trådlös hdd

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Medlem

Vilka möjligheter en sådan enhet skapar.

Permalänk
Medlem

Var det även gigabit på den lilla?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Storm
Var det även gigabit på den lilla?

Japp.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Nice pryl

Lite väl dyr dock

Sen känns det lite onödigt att raida diskarna för att få bättre prestanda i fall man använder 802.11g

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Nice pryl

Lite väl dyr dock

Sen känns det lite onödigt att raida diskarna för att få bättre prestanda i fall man använder 802.11g

RAID används mig veterligen främst för att skydda data och inte öka prestandan. Eftersom enheterna har gigabit är den teoretiska maximala bandbredden cirka 125 megabyte per sekund, vilket det är få hårddiskar som klarar, även i RAID0, och då måste man ha det på båda sidorna så att säga.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Synd bara att den såg så plastig ut. Man undrar ju hur det är med värmeutväcklingen. 4 st 7200 hårddiskar i en lite låda borde utväckla hyfsat mycket värme.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
RAID används mig veterligen främst för att skydda data och inte öka prestandan. Eftersom enheterna har gigabit är den teoretiska maximala bandbredden cirka 125 megabyte per sekund, vilket det är få hårddiskar som klarar, även i RAID0, och då måste man ha det på båda sidorna så att säga.

Jo, men jag menade mest att RAID 0 och 802.11g var en onödig kombo
I fall man använder RAID 1 eller gigabit så är det ju tippen toppen

Permalänk

Hade den dessutom haft ftp möjlighet hade det varit mkt intressant. Det har vad jag sett bara en Lacie disk (D2?).

Permalänk

Hur många USB-ingångar då?
Hade ju varit jävligt fint om man kunde köpt denna, och sedan köpt till en ny hårddisk efter hand. Ställer man dem mitt i huset så kan man enkelt komma åt inehållet överallt... Det hade ju funkat fint som lagrings/streamningsdisk.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Nån som sett liknande enheter fast billigare?

Jag är sugen på att köpa en låda utan disk som tar 2-4 diskar och kan spegla. Netgear har ju nån SAN låda som ska vara kass. Har även sett nån linuxlåda som kan köra lite egna apps men hade bara plats för en disk och dyr som stryk.

Jäkligt intressant för hemmabruk när man har det trångt!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Synd bara att den såg så plastig ut. Man undrar ju hur det är med värmeutväcklingen. 4 st 7200 hårddiskar i en lite låda borde utväckla hyfsat mycket värme.

Lådan är i alu btw hur får du 500gb till 4diskar?
lite svårt att göra raid 1 med 4st oxå

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

För dyrt är det egentligen inte. Man kan naturligtvis slöjda till en liknande burk själv av en PC. Men tror att den blir både större och dyrare.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Lådan är i alu btw hur får du 500gb till 4diskar?
lite svårt att göra raid 1 med 4st oxå

Testa att läsa nyheten. 1TB-disken är 4*250GB.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Hedersmedlem

testa att kolla på bilden på bilden det är ingen terra box

Visa signatur

Gammal är gubbe