Billigt och gärna bra moderkort från SHG?

Permalänk
Medlem

Billigt och gärna bra moderkort från SHG?

Det ska beställas moderkort(S939, PCI-e) och grafikkort(7900GT) från SHG.biz och jag vill gärna ha förslag på budgetmoderkort som inte är alltför kassa.
Ska ej klockas så väldans mycket utan det räcker nog med 250MHz FSB... kan man ta vilket "skitkort" som helst då?

PCI-express, S939 är enda kraven i stort sett.

Kan man köra på Asrock eller bör man välja något annat med t.ex VIA K8T890? Har hört att vissa har problem med asrock korten.

Inget krav med SHG men det var det enda stället med billiga 7900GT på lager.
Jag letar alltså efter grafikkort under 3000kr och moderkort under 600kr.

Permalänk
Medlem

Jag betällde mitt asrock kort från shg för någon dag sen. Kör på det inga problem bara det är senaste bios på det

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Jag betällde mitt asrock kort från shg för någon dag sen. Kör på det inga problem bara det är senaste bios på det

Var det alltså biosproblem på tidigare versioner eller har de ändrat något?

Finns det tweakade bios som är bättre än orginal om kompisen skulle vilja överklocka processor och minne?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt vad dom gjort men dom är stabila med senaste bios men ännu bättre med ocw bios enligt mig (modifierad)

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|