DomainDB behöver serverkraft!

Permalänk
Medlem

DomainDB behöver serverkraft!

Hej!

Tänkte höra ifall det är någon som vill vara med på projektet DomainDB samt skänka lite av sin datorkraft? Antingen med hjälp av en Java-applet eller med hjälp av ett PHP script (kräver egen webserver). Båda finns att ladda hem från SDC (länk längst ner i inlägget).

I nuläget finns en webbaserad spindel (som det är tänkt att ni kör på eran server för att hämta in domäner) vilket innebär att ni måste ha en webbläsare igång hela tiden när spindeln ska köras - ber om ursäkt för detta) och sedan finns en Java-spindel. Skulle vara gött med en spindel i c# eller c++

DomainDB är en sökmotor som bara är inriktad på domäner (som namnet avslöjar) och som inte läser in information från sidan utan bara helt enkelt läser av <title>-tagen på förstasidan och sparar den informationen i en databas som sedan går att söka i. Den letar inte heller djupare än på första sidan.

Ställ frågor om ni undrar något. Skulle bli hur glad som helst om bara EN person ville hjälpa till!

//Jeppe

Adressen till DomainDB: http://domaindb.mine.nu
Adressen till SDC: http://domaindb.mine.nu/sdc

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

Har inget emot att hjälpa till med lite kraft, har en server som står och "idlar" till ingen nytta.

Hur bär man sig åt för att komma igång?

Permalänk
Medlem

Gött!

Gör såhär:

* Ladda hem den här filen: http://domaindb.mine.nu/domaindb/spindel/spindel-v3.4.phps och döp om den till .php istället

*Kör igång scriptet bara på din dator...

Det kan hända att den slutar att fungera ibland - finns lite buggar... Men när jag släpper en ny version på servern så laddas den hem och installeras automatiskt om allt går som det ska så... det ska du inte behöva bry dig om! Men som sagt... Ibland stannar den - kanske för att min server hänger sig osv... och då måste du sätta igång den igen manuellt tyvärr :/

KUL att du vill hjälpa till

[edit]Vore gött om du ville adda mig på msn eller nåt... Lite lättare att hålla kontakten så! sirjeppe@gmail.com[/edit]

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

Hoppas att ingen illasinnad tar bort din databas nu när du delar ut den...

Permalänk
Medlem

Madoor... Jag tror jag har förhindrat det Visserligen kan dom rensa en viss tabell, men inget vitalt för att sidan ska kunna funka...

[edit]HAHAHAA... det var redan någon som lyckats (eller ja... den hade kraschat)... kan det vara du? [/edit]

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

Hoppas för dig att du har rätt. Ganska taskigt annars!

Och: nej, jag har varken försökt krascha eller pajja din databas

Permalänk
Medlem

Nä, den brukar krascha när datorn hänger sig :/ så... Vette fan varför min dator är så instabil... Körde memtest i typ 30 minuter i morse men inga error.. Microsoft Windows XP säger jag bara...

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

Ja, körde igång scriptet men i webbläsaren så står det längst ner:
"Couldn't find the site http://www....."

Kör jag direkt i consolen får jag detta: (sökvägen är förkortad)

PHP Warning: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /..../spindel-v3.4.php on line 152 PHP Warning: file_get_contents(http://www..): failed to open stream: Success in /..../spindel-v3.4.php on line 152

Nevermind, det funkar nu i alla fall..

Permalänk

Spindeln funkar inte så bra här. Den kör i typ 20 sec sen stänger den av sig. Den kollar samma sidor varje gång också.

Permalänk
Medlem

Oj!... Konstigt... Berätta mer! Adda mig gärna på msn så är det lättare att prata!

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

Sådär, nu kör jag spindel på min server. Fast kör genom webbläsaren på min workstation nu, men det ska jag ändra. Sen kommer det att stå på 24/7 sen.

Visa signatur

// NonajmE

Permalänk

Jag kör den bara ibland, om det går bra?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Hahaha!... Män, vilken hjälp jag får!

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem
Citat:

ID: 65883 | dgh.com | Domänen dgh.com är till salu.

synd att det mest är en massa sånna domäner som crawlas igenom nu

Visa signatur

// NonajmE

Permalänk
Medlem

mjo :/... har försökt stoppa in filter mot sånt... Har ett manuellt filter också som går att köra på DomainDB med hjälp av kommandot: "|filter|" i sökfältet! Rensar bort rätt mycket sånt där skit, men långt ifrån allt

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

Jag kommer köra scriptet 24/7 på min server!
Roligt och bidra med lite kraft.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Härlisch :)...

Som sagt är min dator väldigt instabil och kan hänga sig när som helst... Vilket innebär att ni måste starta era spindlar igen! :(... Kommer ni på ett sätt att kringgå detta... Meddela mig!

[edit]Vi letar just nu igenom ca 5 domäner på 2 sek
~2395000 domäner kvar innan det är dags att rendera flera![/edit]

Har fått bra input från TheGoodOne som tyckte att det skulle vara schysst att leta igenom domänerna efter länkar till andra domäner och på så sätt få in nya sidor att crawla... Ska försöka implementera det till v4 av spindeln.

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk

Jag kommer definitivt köra spindeln på min server så ofta jag kan!

Visa signatur

->Can you still feel the butterflies?<-
Jimmy Eat World | Fall Out Boy

Permalänk
Medlem

Sirjeppe: Om man inte skriver in något i sökfältet och trycker på Find it! så verkar den lista upp alla domänen som finns i databasen, det segar ju ner servern rejält om någon gör det!

Kör en koll på att man har skrivit något i fältet(Vägra söka om det inte finns något inskrivet).

Du bör också fixa paging!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

XarpH - I'm on it!

Paging har jag dock inte tid att fixa nu! :(... Men söka tomt fixar jag på en gång!

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

Kör den nu.

Permalänk
Medlem

Ni som kör... Har ni blivit automatiskt uppgraderade till v3.5?

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

Nej, jag fick tanka den själv, jag tror att det fungerar men den byter inte namn på filen själv.

Permalänk

Det funkade för mig... Den bytte namn och allt! =P

Visa signatur

->Can you still feel the butterflies?<-
Jimmy Eat World | Fall Out Boy

Permalänk
Medlem

Den uppdaterades fint här med!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

MixDisk... Undrar varför det inte funkade för dig då... :/... hmm... Fick du något felmeddelande?

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

För mig uppdaterades det automatiskt märkte jag nu när jag kollade

Visa signatur

// NonajmE

Permalänk
Medlem

ett tips, gör så att man inte kan söka på mindre än 3 bokstäver/siffror. annars kan man söka på typ "a" vilket segar ner servern.

Permalänk
Medlem

Den var lite väl seg när man sökte efter något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogga
Den var lite väl seg när man sökte efter något.

Verkar som sidan blev ruskigt seg när alla drog igång sina spindlar

Visa signatur

// NonajmE