Permalänk
Medlem

hur ligger det till med suns 13w3-baserade prylar egentligen?
är det 'vanlig vga' i lyxförpackning eller måste det till logik/pill för sync osv?

och hur är prestanda på dessa gamla creator-bräden, någon praktisk skillnad jmf den inbyggda ragekretsen?
(om man kör en ultra10 mest som xterminal.)

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Medlem

Creatorkorten torde vara i klass med tidiga äkta AGP-kort, dvs. inte bara PCI-chip med AGP-kontakt. Sen fanns det en hel del olika, men kanske nånstans mellan Rage128 och GeForce256.

Själva UPA-kontakten har en prestanda jämförbar med AGP2X, om det inte fanns fler varianter av den med högre fart. Då PCI-bussen i U10 inte var något att hurra för till att börja med så är Creatorn ett bättre val... fast som X-terminal är skillnaden nog rätt liten ändå.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Kör en Sun Fire X2200 med OpenSolaris på Ska snart installeras och användas som webhotell.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

ah, det är turbovarianten ffb2+ men endast enkelbuffrad.
jag undrar eftersom rage-utgången känns lite seg även när man bara kör via prompten...?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tubgirl
hur ligger det till med suns 13w3-baserade prylar egentligen?
är det 'vanlig vga' i lyxförpackning eller måste det till logik/pill för sync osv?

förtydligande: det är alltså själva kontakten och gränssnittet jag menar.

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Medlem

Re: Den feta Sun-tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karaff

Har dock problem med att jag inte får nätverket att fungera.
Går bra att pinga localhost men får ingen extern kontakt.
Anger gateway o nameserver samt statisk ip under installationen men om jag pingar 192.168.0.1 som är min gateway får jag bara beskedet att det saknas route to host.

[/B]

Visade sig att alla problem med nätverket jag försökt lösa i tiotals timmar berodde på att Sun:en inte gillade min "zonet" switch, en vanlig enkel 100Mbit 8portars switch.
Kopplade burken med en korsad kabel till nätverkskortet på min router istället och då fungerar det perfekt..
Rätt sällan ethernet-prylar är inkompatibla faktiskt.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Den feta Sun-tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karaff
Visade sig att alla problem med nätverket jag försökt lösa i tiotals timmar berodde på att Sun:en inte gillade min "zonet" switch, en vanlig enkel 100Mbit 8portars switch.
Kopplade burken med en korsad kabel till nätverkskortet på min router istället och då fungerar det perfekt..
Rätt sällan ethernet-prylar är inkompatibla faktiskt.

Hur kan det komma sig att de inkompatibla? Jag kan iofs inte så mycket om sådant här, men siwtchar arbetar väl i det andra OSI lagret, och såvida man använder Ethernet och ingen annan standard så kan jag inte se vad som kan gå fel. Någon får gärna förklara :).

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Medlem

Visst är det märkligt, har dock inte fått routin eller tilldelning av DHCP att fungera med denna switch, naturligtvis testat olika kablar också.

Har en gång tidigare för 4-5år sedan varit med om att en billig switch i lokala datorbutiken inte klarade av 3com nätverkskort i mer än 10Mbit.

Så tydligen händer det att det blir tokigt..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.