Fotorealistiska spel, är vi där?

Permalänk
Medlem

Fotorealistiska spel, är vi där?

Var redan ruskigt imponerad av Crysis innan jag såg detta.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Gräset ser inte särskillt bra ut. :/
Men annars är det ganska snyggt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

bättre än dig n dug på c64an iallafall

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZuqR
Gräset ser inte särskillt bra ut. :/
Men annars är det ganska snyggt.

om du tycker det är "ganska" snygg måste jag fråga dig vad du tycker är snyggt då?

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Det ser grymt ut, speciellt den övre jämförelsen. Om CryEngine 2 är så bra, undrar jag hur CryEngine 3 kommer att vara i framtiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZuqR
Gräset ser inte särskillt bra ut. :/
Men annars är det ganska snyggt.

Håller med där om gräset. Annars är de ju jäkligt fint!

Permalänk
Medlem

Gräset är gräsligt om man jämnför med resten ;)... söndags humor.

Tror att det dröjer till geforce 10 serien innan man får svårt att se skillnad på verklighet och spel.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Imponerande screenshots, men som alla vet så förstörs ju mycket av realismen när man börjar gå runt själv i 3D och man ser mycket lättare hur allting är uppbyggt.

Spelen blir allt snyggare, men sätt någon in-game och inte ens min mamma hade tvekat en sekund hurvida det var ett spel eller en verklig film hon såg. Crysis ändrar inte heller på det av filmerna jag har sett. Screenshots går alltid att få väldigt snygga, men fotorealism in-game, dvs att _ingenting_ ser stelt eller plastigt ut...? Tja, inte inom 15 år enligt min mening.

Permalänk
Sötast

Man har ju fått se andra bilder från Cryengine 2 som var skrattretande fula, så för att dom kan göra en stilldbild som är imponerande tror jag inte på dom, inte än iallafall

Många har sett att dom verkligen har lyckats göra exotiska skogar, men sedan gjort mycket annat löjligt fult. så inom få delar av ett område kan man nog göra mycket.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Så länge du ser att det är ett spel när du spelar (dvs när du ser det i rörelse) så är vi inte där.

Och i Crysis-filmerna (om än snygga) är det tydligt att det är ett spel eller en animation.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

saken med skjulet är ju (utöver gräset) att det är menat att se gammalt och förfallet ut, samtidigt hänger gallergrindar och stolpar spikrakt. bara i VR-världen är det svårare att få nått att se jävligt ut än perfekt..

kanske om 5 år.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Snyggt är det. Men sen är bilderna väldigt små också. Hade de varit otroligt högupplösta hade det varit enklare att se vad det var som inte stämde.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Snyggt är det. Men sen är bilderna väldigt små också. Hade de varit otroligt högupplösta hade det varit enklare att se vad det var som inte stämde.

Större bild!
http://www.spelforum.nu/images/nyhet/real-vs-crysis.jpg

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Det känns onekligen som att hänt saker sen PacMan.
Men ska man börja anmärka så ser man många små saker som gör att man ser att det inte är verkligt. Inte minst gräset. Om dom skulle försöka göra en bild bara så verklig som möjligt så skulle den säkert se verklig ut eller iallafall RIKTIGT nära verklig. Innan vi får se det i spel återstår nog ett par år. Sen för att fysik, animeringar, känslan och så ska bli verklig behövs nog några till utöver det.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/Crysis.jpg

Övre delen av örat och ögonen gör att jag på en gång ser att den inte är verklig. Sen har den fortfarande en för plastig look. Men det är ett steg på vägen:)

Visa signatur

Apparently 1 in 5 people in the world are Chinese and there are 5 people in my family, so it must be one of them. It's either my mum or my dad......or maybe my older brother Colin, or my younger brother Ho-Cha-Chu, but I'm pretty sure it's Colin!

Permalänk
Medlem

Öron och ögon är de svåraste dragen att få till rätt, skulle jag säga

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

jo visst snygg grafik i all ära men graffiken är inte det som gör spelet bra.
det jag menar kolla på Doom1-2 håller f*n än idag..ja ni fattar typ:P

skulle nog ge spelen 10-15år till inan det verkligen ser ut som verklighet eller fotokvalitet.
ändrade lite vid närmare eftertanke så var det lite för tidigt..

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Större bild!
http://www.spelforum.nu/images/nyhet/real-vs-crysis.jpg

Är ju precis samma bild.

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Sötast

Varför är bilden på ansiktet suddig?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan_s
Är ju precis samma bild.

Bilden är ju nästan dubbelt så stor.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Bilden är ju nästan dubbelt så stor.

Forumet förminskar stora bilder. Högerklicka på bilden och välj "View Image" eller motsvarande.

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan_s
Forumet förminskar stora bilder. Högerklicka på bilden och välj "View Image" eller motsvarande.

Opps

Tackar för vetandet

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Bra mycket skillnad på att spela in-game, sen vill jag också se en dator som spelar det där men vettig FPS.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

glöm grafiken och spela DOOM II.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Punkroccer
glöm grafiken och spela DOOM II.

Totalt meningslöst svar!

Jag tror att det kommer ta lång tid innan det blir fotorealistiskt, det är för mycket variabler som ska in.
Exakt hur många år vet jag inte men mer än 5 iallafall.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Större bild!
http://www.spelforum.nu/images/nyhet/real-vs-crysis.jpg

Fortfarande en del kvar vad gäller reflektioner av ljus och liknande. Kolla bara på skuggorna. I den animerade bilden av skjulet är de MYCKET mörkare eftersom den inte tar hänsyn till att ljus reflekteras på omgivningen.

Sen ser man på bergen i flygfotot att de ser "platta" ut. Alltså, om man tittar på bergsidorna så ser man att de är platta med texturer på. Detta syns dessutom mycket tydligare när man rör på sig.

Hur lång tid det tar innan det blir fotorealistiskt? Tja, 50 år minst.
Hur lång tid innan man blir lurad ett tag, 10 år kanske.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Större bild!
http://www.spelforum.nu/images/nyhet/real-vs-crysis.jpg

Större bild, ja. Dock så är det ju fyra små screenshots ihoptryckta i en bild som inte är särskilt stor från början. Det är som att visa en 320x240 bild och sen slänga upp en 400x300. :/

Permalänk
Medlem

Vill vi verkligen ha fotorealistiska spel?

Visa signatur

Pentium D 960 3,4Ghz , 2gb DDR2 PC5300 667Mhz CL5 , Asus P5LD2 Deluxe I945P , Asus Radeon X1900XTX. All beautifully mounted in the blackest of black KanDalf™.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av demon_83
Vill vi verkligen ha fotorealistiska spel?

Intressant fråga, det är sant vill vi det. När vi kommit så långt lär varjespel med våld i få en riktig åldersmärkning. Inte som den vi har nu tror jag.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|