Permalänk
Medlem

City of Villains

Ok, googlade lite, sökte här i formet och läste lite gammla trådar
hittade dock inget vettigt imo.

Så nu är frågan, är det någon som lirat City of villains/heroes och kan uttra lite omdömen? Sitter och funderar på att testa det då jag testat snart vartenda annat mmo jag kan tänka på men inte dessa. Dock mest intresserad i villains... ni vet, good to be bad och allt det där, join the dark side, we have cookies

Hur fungerar spelet annars? Är det en fri värld, a á FFXI, WoW och Lineage där quests/mission görs i samma värld som allt annat? eller är det mer uppbyggt som GW och DnDO med alla uppdrag i instanser och sånt? Är det bra pvp i det över huvud taget? Kan man glida runt på stan och bara slå ner folk om man vill? eller ge sig ut och jaga hjältar på gatorna?

Lite mer konkreta frågor jag hoppas någon har svar på.
1. Kan man i villains lira mot spelarna som kör city of heroes? typ som hord vs. allience i WoW fast med olika spel i grunden? PvP mellan spelen så att säga?

2. Att man inte kan lira hjälte med villains har jag fattat, men om man har båda, får man någonting extra mer än tillgång till "andra" sidan? Som typ extra funktioner och liknande tillgängliga bara för de som har båda spelen?

3. Ingen som råkar ha en trial-key till övers?

Aja, hoppas någon här har lite svar, skulle kännas surt att slänga ut på en col.edt och att spelet sen suger (jaa, om ett spel finns i col.edt är det allt eller inget, det är ju onödigt att köpa samma spel flera gånger )

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Blev sugen på det så jag gick och köpte mig ett nyss
du kan få en trailkey av mig när jag kommit hem från jobbet

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Här har du en review
http://mmorpg.com/gamelist.cfm/setView/reviews/gameID/194/loa...

Medlemmar som tycker till om spelet:
http://mmorpg.com/gamelist.cfm/setView/ratings/setRView/none/...

oh yeah, för där har man ju inte kollat redan...
Letade efter nått som känns lite mer på hemmaplan, där det kanske känns som att man vågar lita lite på vad folk skriver och vad det står. Sen vet jag ju inte hur mycket folk "gillar" spelet med kommentarer som got repetitive very fast. fun for about a week. och Fun for a while, but get's old. Recreating characters, etc., seems to be their idea of expanding content. Music sucks, as well.

Tänkte väl då mer på om någon häromkring faktiskt kunde beskriva spelet, inte bara resultatet av ekvationen så att säga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
Blev sugen på det så jag gick och köpte mig ett nyss
du kan få en trailkey av mig när jag kommit hem från jobbet

Verkligen?
Mest uppskattat måste jag säga, tack tack
Måste bara hitta någon med skivorna så man kan installera det.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

det behövs inte, du kan ladda ner spelet från deras hemsida.
http://www.cityofvillains.com/promos/feb06b.html

Permalänk
Medlem

Har inte spelat COV men därimot City of Heros (alltså innan dom la till andra sida, och antar jag PvP).
Många missions görs i instacer som alla käns ganska lika. Hela spelet känns ganska "platt" och blir enformigt för snabbt. Det som är kul är att designa sin supperhjälte/skurk och testa sina ny supperkrafter. Nått annat som också saknas är jakten efter nya vapen och utrustning som brukar finnas i andra MMOG, allt som finns i CoH/CoV är slags power-ups som känns litte fjuttigt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Har inte spelat COV men därimot City of Heros (alltså innan dom la till andra sida, och antar jag PvP).
Många missions görs i instacer som alla käns ganska lika. Hela spelet känns ganska "platt" och blir enformigt för snabbt. Det som är kul är att designa sin supperhjälte/skurk och testa sina ny supperkrafter. Nått annat som också saknas är jakten efter nya vapen och utrustning som brukar finnas i andra MMOG, allt som finns i CoH/CoV är slags power-ups som känns litte fjuttigt.

Håller med till punkt och pricka även om jag inte tog mig längre än lvl 20 någonstans.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Har spelat spelet i ca 3 veckor nu och som redan nämts så kan quest bli ganska enformigt men så är det ju i alla spel tycker jag. Att man inte hittar equipments osv tycker jag faktiskt är bra då man inte behöver kämpa i flera timmar för en armor eller liknande som i WoW och därför känns det som att man inte har något press på sig vilket är skönt, ett spel ska trots allt vara underhållande.

Har inte testat PVP ännu men ser fram emot det då det verkar riktigt kul av det jag har sett på film.

En annan trevlig sak är me att man alldrig ser någon som är lik någon annan då alla faktiskt har ett unikt utseende bortsett från Wow där alla ser likadana ut.

Spelarna man träffar på är alltid också trevliga och att hitta party är alldrig några problem då det alltid är någon som slänger en invite vare sig man vill eller inte, skulle hela gruppen dö under ett mission leftar folk inte heller aka Wow där folk leftar hej villt för minsta lilla misstaget, har lyckats "whipa" gruppen en eller annan gång men inga negativa omdömen för det.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag är en stor superhero buff (Marvel/DC mm.) och kan bara säga att det roligaste med City of heroes är att göra utseendet till karaktären. Hela iden med 1000 tals superhjältar som springer runt i en stad funkar inte tycker jag. Hjältar ska ju vara unika nästan.

Och staden känns verkligen död, man kan inte gå nånstans som inte har med ett mission att göra. Det finns heller inget att se, allt är bara instanser. Påminner om Guild Wars på det sättet. Och människorna är bara där som skyldockor ungefär. Om du spelat Matrix MMO:t så förstår du.

Kanske inget omdöme direkt bara några enkla åsikter.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|