Ubuntu + Photoshop & Dreamweaver?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2003

Ubuntu + Photoshop & Dreamweaver?

Är det möjligt att på kostnadsfri väg få Photoshop och Dreamweaver att fungera i Linux? Openoffice har jag hört ska fungera, men det kostar ju en slant.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höör
Registrerad
Jun 2002

Lite offtopic, men, OpenOffice kostar inte pengar? Det skeppas ju med Ubuntu som standard?

Jag vet inte hur pass det fungerar att köra programmen genom WINE, det är nog bara att prova.

Citera mig för svar.
Arch Linux

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Singapore
Registrerad
Okt 2003

Det är nog inte OpenOffice han menar utan CrossOver Office

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Apr 2004

Ta och kolla in gimp och bluefish. De två skulle kanske ersätta dina windowsapps. Man får testa sig fram och se vad man gillar.

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västervik
Registrerad
Okt 2002

Jag har kört Adobe Photoshop CS2 genom Wine utan problem, så det går bra! Gimp är bra, men når inte redigt hela vägen tycker jag. Photoshop är fortfarande att föredra. Dock finns det bättre html-editors än Dreamweaver till Linux.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tibro[ ] Strömstad [X]
Registrerad
Mar 2004

jag förstår mig inte på PS. har använt det i skolan, och då önskar jag att jag hadde the gimp ...

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sektor 001
Registrerad
Aug 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gego
jag förstår mig inte på PS. har använt det i skolan, och då önskar jag att jag hadde the gimp ...

är ju mest dom idiotiska namnen på saker och kryptiska symboler som spökar tycker jag.

"handen" öh, jaha? "trollstaven" vtf?! ..vad härnäst? "penisen" (används för att kleta ut saker)

kanske behövs en Photogimp-mod att kontra Gimpshop med..

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/dev/urandom
Registrerad
Jan 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Corrado]
Jag har kört Adobe Photoshop CS2 genom Wine utan problem, så det går bra! Gimp är bra, men når inte redigt hela vägen tycker jag. Photoshop är fortfarande att föredra. Dock finns det bättre html-editors än Dreamweaver till Linux.

Ja, det funkar bra tills du ska fylla en hel markering med färg. För de mindre photoshop-intreserade kan jag säga att det görs med CTRL + ALT + BACKSPACE, vilket även dödar X.

Egna erfarenheter =/

Doubleint.com - Webben har aldrig varit enklare.

Timesharing.se - En liten tjänst som löser ett stort problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2004

Det går att inaktivera CTRL + ALT + BACKSPACE i xorg.conf

Bara lägga till raderna

Section "ServerFlags"
Option "Dont Zap" "yes"
EndSection

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stenungsund
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pajp
Ja, det funkar bra tills du ska fylla en hel markering med färg. För de mindre photoshop-intreserade kan jag säga att det görs med CTRL + ALT + BACKSPACE, vilket även dödar X.

Egna erfarenheter =/

ctrl + alt??

ctrl + backspace = fill foreground
alt + backspace = fill background

Man använder väl aldrig ctrl+alt samtidigt? Inte jag i alla fall.. kör i och för sig mac.. där är ctrl = command.. .men det ska ju inte ha någon betydelse

WS Macbook Pro - C2D 2,16ghz - 4gb ram - itunes Apple G4 Cube - 450mhz - 1gb ram -
Webserver Debian - P4 1,8ghz - 1gb ram - Filserver Mac Mini Intel Core Solo - 1,8ghz - 2gb ram