Datorn piper vid boot, ingen bild syns

Permalänk
Avstängd

Datorn piper vid boot, ingen bild syns

Jag har följande minnen:
1x1gb
2x512mb
2x256mb
För tillfället använder jag 1xgb + 1x512mb.
För om jag sätter in en 512mb till så piper datorn vid boot och ingen bild visas, om jag sätter in 256 till så piper den också och om jag fyller ut alla 4 platser med t.ex. 1x1gb + 2x256mb + 1x512mb så piper den vid boot och ingen bild kommer fram då heller.

Så fort det är fler än 2 minnen så piper den.

Vad kan vara fel?

ps. ska jag installera senaste bios i hopp om att det funkar då?
om ja, hur gör jag då?

ps2. Mobo och prolle härstammar från en märkesdator (targa) och hittade på deras sida att de påstår att processorn är 64bitars, är det sant? Kan skaffa 64bit windows isådanafall.

http://www.targa.de/index.jsp?SID=0&NAV=236&DOC=&PAGE=252&PCA...

Jag laddade ner deras senaste bios så jag har det nu.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Är det inte så att du inte kan blanda minnen hur som helst? måste väll vara antingen 1x1gb i ddr-1 och text 512+512 i ddr plats-2 ?
3 minnen går inte alls heller, det är 1-2-4 som gäller.

Prova sätta i 512orna i ddr-1 platserna ocy 256orna i ddr-2 platserna och se om den bootar

Kan ha fel orkade inte läsa på tyska

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)