Vilken blir din nästa 64 bitars dualcore CPU?

Permalänk
Medlem

Vilken blir din nästa 64 bitars dualcore CPU?

Nu när det snart kommer ut lite nya intel prollar så måste ju amd få fart på sin 65nm tillverkning och förhoppningsvis så kommer de ut på marknaden före december som det är sagt nu.

edit: jag röstade på k8 rev g iaf men man kanske hinner ändra sig tills dess.

edit2: core 2 duo betyder både conroe och merom här.

Permalänk
Medlem

* Intel Core 2 Duo (65nm, q3 06)

Omfattar det Merom också eller är det bara Conroe enligt dig?
Det är iallafall min nästkommande CPU om den visar sig vara i klass med Conroe.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikerrer
* Intel Core 2 Duo (65nm, q3 06)

Omfattar det Merom också eller är det bara Conroe enligt dig?
Det är iallafall min nästkommande CPU om den visar sig vara i klass med Conroe.

jag vet inte exakt vad intels kommande prollar kommer att heta i handeln så vi får säga att alla intel prollar som bygger på conroe liknande arkitektur får vara core 2 duo i denna omröstningen.

Permalänk
Medlem

Jag röstade på "Väntar på kommande modeller" eftersom jag redan sitter på en bra processor som kommer hålla ett tag till.

Permalänk
Medlem

2st Core 2 Duo E6600 är beställda. väntar även på att det ska komma laptops med Merom (framförallt Apple då)

Permalänk
Medlem

conroe verkar bli populär. ska bli intressant att se vad amd kontrar med.

Permalänk
Medlem

Våga vägra dualcore
Jag kommer, mitt multitaskande till trots, inte satsa på dualcore fram till dess att det får lite ordentligt mjukvarustöd. Så min "nästa" 64-bitars dualcore lär nog dröja ett bra tag, och fram tills dess lär det vara opterons som gäller

funder på ett till Opteron 2xx system, mycket kraft i dem

Permalänk
Medlem

Sitter på en dualcore nu så det blir quadcore nästa.

Permalänk
Medlem

AM2 X2 3800+ EE (35w) och en Conroe E6600 är vad jag siktar på just nu.

-k0nsl

Permalänk
Medlem

Väntar på kommande modeller. Min x2 3800+ duger att surfa med ett tag till.

Permalänk
Medlem

Rätt så massivt stöd för Conroe i statistiken

Permalänk
Medlem

Har inte ens tänkt tanken. Röstade på att jag väntar på kommande modeller. Känner inget behov av att uppgradera och jag har inte ekonomin för det heller. Men om jag haft råd och känt att det varit nödvändigt så skulle rösten falla på Core 2 Duo.

Permalänk
Medlem

Har en Pentium D950 som jag är oerhört nöjd med. Kommer nog att ha den några år tills någon av ungarna får ta över den.

Permalänk

Min AMD X2 4400+ ja nyss köpte kommer klara sig länge så ja kommer inte byta.
Dock mer minne ska fixas strax

Permalänk
Avstängd

Troligen en xeon, men det fanns inte som val.

Permalänk
Medlem

Min P4 känns föråldrad och nästan äcklig nu. Röstade Core 2 Duo vilket med allra stört sannolikhet blir nästa processor jag köper. Kommer att ha sparat ihop en klump pengar efter allt sommarjobb, och då jävlar ska jag ha bra grejer

Permalänk
Medlem

Själv lär ja nog puffa på med min 146'a till nästa år sen blir de nån typ av uppgradering, vad de blir då återstår nog att se. Kanske blir nån modd på en opteron 165'a. jaja vi får se.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag redan har dual core så väntar jag på quad core.

Permalänk
Medlem

min x2 3800+ duger sa jag satsar pa quadcore istallet

Permalänk
Medlem

/me wants Core 2 Duo E6600

Permalänk
Medlem

/me wants Core 2 Duo E6700

Permalänk
Medlem

Core 2 Dou får det bli. Kanske nån av dom första modellerna dock. Quad core känns lite avlägset och överskattat. Trotts allt ska dom ju fixa så att spelen kan använda 2 kärnor innan dom börjar på att fippla med 4.

Permalänk
Medlem

Får nog bli en Core 2 duo Extreme 3,20ghz senare i år när det kommer ut..

Permalänk

Får en Opteron 165 på fredag. Den ska jag ha tills den är lika het på marknaden som en C64... (ååh nu blev jag sugen på att lira lite commodore, synd att den ligger hos föräldrarna) Har inte råd med en komplett uppgradering så det jag har nu får tuffa på... Länge leve s.939!!!

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog att vänta på kommande modeller.

Permalänk
Medlem

AM2 FX-64

Permalänk
Avstängd

kentsfiel
coolaler@XS har redan ett sånt monster med 4cores,mer prestanda är ju nästan onödigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Våga vägra dualcore
Jag kommer, mitt multitaskande till trots, inte satsa på dualcore fram till dess att det får lite ordentligt mjukvarustöd. Så min "nästa" 64-bitars dualcore lär nog dröja ett bra tag, och fram tills dess lär det vara opterons som gäller

funder på ett till Opteron 2xx system, mycket kraft i dem

Vista kommer köra flera trådar till cachar för återkommande använd data mm.

Här kommer säkerligen dubbla kärnor få mkt bättre flyt än enkla sådana.

Permalänk
Medlem

Eventuellt får det bli en X2 3800 alt. Opteron 165 när AMD prissäkning införts, och kanske ytterligare något prisras.

Dröjer ett bra tag till jag tänker byta hela mitt system. Jag har insett hur lite spelande jag använder datorn till, och att det ENBART är spel som kräver mer prestanda (frånsett nån extra hårddisk då och då).

Permalänk
SweClockers

Sitter redan på en X2, men om jag skulle köpa nu skulle det givetvis vara Conroe.