Synpunkter: Förändring i forumuppdelningen

Permalänk
Hedersmedlem

Synpunkter: Förändring i forumuppdelningen

Synpunkter på förändring i forumuppdelningen.

Enda positiva effekten jag kan se är att moderatorerna får mindre att göra.

Nackdelarna:
*När man skall söka upp trådar om samma ämne kommer det nu antingen komma upp flera hundra trådar där största delen innehåller icke intressanta ämnen som man söker information om. Eller inga trådar alls eftersom dom är placerade under fel forumsdel.
*Detta kan kompenserar genom att göra en ny tråd med exakt samma fråga eftersom man inte hittar rätt tråd bland hundratals trådar. Därav bör ni antingen ändra regel 2.2 + INTE låsa eller kasta några gammla trådar och låta trådar som frågar om samma sak 10gånger förbli öppna.
*Regel 3.2 bör också tas bort iomed den nya policyn alt omformuleras.

Det verkar vara en hel del dubbelmoral om man ser till Edins forumsuppdelningnyhet och reglerna. Se över reglerna,tack. Jag har förståelse att ni jobbar på det, men måste ändå påpeka.

I det stora hela så kan förändringar vara bra, men i mitt tycke så skapades det lite väl för många forumsdelar.
Udda hårdvara tillägnad endast till MYB? det verkar inte vara något direkt hett ämne. Visserligen intressant för vissa entusiaster, så jag skall inte klaga.
Jag fördelen med att lyfta fram underforum, då folk sällan skapar trådar i dom eftersom dom inte syns direkt. Bra tänkt, vem de nu var.

Det som blev fasanfullt fel iom den nya uppdelningen måste nog vara hur allt i mobildelen hamnade under datortillbehör, saker som MP3, Mobil, TV,kameror osv kunde hamna under datortillbehör. Kul o söka om samma sak som flera säkerligen redan har frågat 10gånger innan? Jag kommer iaf söka mindre iom nya uppdelningen och starta nya trådar, vem orka "gissa" rätt forumsdel att söka igenom. (menar självklart att många trådar hör hemma under Hemmabiodelen)

Ljudkort borde väl rimligtvis hamna under:
Datortillbehör rubriken, eller?

Hemmabio, hemelektronik och ljud
borde väl ändras om till:
Hemmabio, hemelektronik och bärbara musikspelare

Frågan är om inte konsument delen skall ändra Forumsrubrik för att folk skall förstå främsta inriktningen inom det ämnet eller om ni skall börja tillåta trådar vart man handlar si och så. Som det är idag så skiter vissa personer ändå i klistrade trådar.
Kanske ändra huvudrubrik till:
*Konsumentdelen
*Konsumenträtt
*Konsument, Ärenden ang butiker
*Konsument & garanti

I och med förändringarna vill vi förtydliga att det viktigaste skälet till vilken forumdel man ska väljer att skapa en tråd i ska vara att man tror sig få bäst hjälp där. Detta betyder att man inte behöver hålla benhårt på var en tråd rent formellt hör hemma. Exempelvis kan man tycka att en tråd om bra spel för operativsystemet Free BSD borde höra hemma i Spel, men faktum är att de medlemmar som känner till mest om ämnet troligen håller till i UNIX och övriga operativsystem. Därför är det lämpligast att placera tråden där.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Synpunkter: Förändring i forumuppdelningen

Hej! Tack för dina synpunkter! Jag försöker svara på dem här nedan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Synpunkter på förändring i forumuppdelningen.
Nackdelarna:
*När man skall söka upp trådar om samma ämne kommer det nu antingen komma upp flera hundra trådar där största delen innehåller icke intressanta ämnen som man söker information om. Eller inga trådar alls eftersom dom är placerade under fel forumsdel.
*Detta kan kompenserar genom att göra en ny tråd med exakt samma fråga eftersom man inte hittar rätt tråd bland hundratals trådar. Därav bör ni antingen ändra regel 2.2 + INTE låsa eller kasta några gammla trådar och låta trådar som frågar om samma sak 10gånger förbli öppna.
*Regel 3.2 bör också tas bort iomed den nya policyn alt omformuleras.

Vid en omstrukturering av forumet är detta helt oundvikligt. Dock är det mycket viktigt att tänka på det. Under dagen kommer jag att leta efter FAQ-trådar och andra stora trådar som behöver flyttas. Naturligtvis kommer vi att under en övergångsperiod vara mycket förstående för att folk har svårt att hitta gamla trådar i och med det nya upplägget.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Det verkar vara en hel del dubbelmoral om man ser till Edins forumsuppdelningnyhet och reglerna. Se över reglerna,tack. Jag har förståelse att ni jobbar på det, men måste ändå påpeka.

Du har helt rätt. Vi kommer naturligtvis att arbeta på ett förtydligande av vissa delar av reglerna. Man kan dock tolka "Trådar och inlägg skall skrivas i därför avsett forum" på olika sätt. Ett av de sätten är det som nämns i meddelandet. På sikt kommer den dock oundvikligen att få förtydligas, ja.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
I det stora hela så kan förändringar vara bra, men i mitt tycke så skapades det lite väl för många forumsdelar.
Udda hårdvara tillägnad endast till MYB? det verkar inte vara något direkt hett ämne. Visserligen intressant för vissa entusiaster, så jag skall inte klaga.
Jag fördelen med att lyfta fram underforum, då folk sällan skapar trådar i dom eftersom dom inte syns direkt. Bra tänkt, vem de nu var.

Det fanns flera anledningar till att vi skapade den forumdelen. Vi är mycket medvetna om att aktiviteten i den inte kommer att vara alltför stor, men samtidigt vet vi att trådar av den typen som passar där ofta leder till väldigt "bra" och seriösa diskussioner. Därför ville vi framhäva det ytterligare. Under dagen kommer jag att leta efter ytterligare trådar som kan passa där.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Ljudkort borde väl rimligtvis hamna under:
Datortillbehör rubriken, eller?

Hemmabio, hemelektronik och ljud
borde väl ändras om till:
Hemmabio, hemelektronik och bärbara musikspelare

Ursprungstanken var att ljudkort skulle höra hemma i Hemmabio, hemelektronik och ljud. Vi trodde att de som kan mest om ljudkort är de som är intresserade av de andra ämnena som diskuteras där. Detta är dock inte självklart och vi kommer att utvärdera om något behöver ändras.[/b][/quote]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Frågan är om inte konsument delen skall ändra Forumsrubrik för att folk skall förstå främsta inriktningen inom det ämnet eller om ni skall börja tillåta trådar vart man handlar si och så. Som det är idag så skiter vissa personer ändå i klistrade trådar.
Kanske ändra huvudrubrik till:
*Konsumentdelen
*Konsumenträtt
*Konsument, Ärenden ang butiker
*Konsument & garanti

Det där var riktigt bra förslag! Jag gillar särskilt "Konsument och garanti". Jag ska diskutera namngivningen med de andra, så får vi se hur det blir.

Slutligen vill jag åter igen tacka för alla synpunkter. Vi kommer att ha dem i åtanke när vi gör finjusteringar av omgrupperingen.

Permalänk
Medlem

Denna synpunkt är nog lite petitess aktig men jag skriver ner den ändå

Under hårdvara tycker jag att de borde ordnas efter antingen bokstavordning eller så borde Hela dator system avdelningarna ligga högst upp och de andra under.

Ordningen känns för mig helt slumpmässig

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Re: Synpunkter: Förändring i forumuppdelningen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Ljudkort borde väl rimligtvis hamna under:
Datortillbehör rubriken, eller?

Hemmabio, hemelektronik och ljud
borde väl ändras om till:
Hemmabio, hemelektronik och bärbara musikspelare

Håller med om det mesta du skrivit, utom just det här, tycker rubriken "Ljud & Bild" vore bättre och iochmed att de flesta vanliga användare i dag kör med ett integrerat ljudkort och att de som har ett externt antagligen också har ett intresses av de övriga sakerna under "ljud", passar det nog bättre under "Ljud & bild"

Sedan har vi det där med moddning, den vanligaste "modifikationen" torde vara "ljuddämpning" och det innefattar chassin, nätagg, fläktar och diverse ljuddämpningsmaterial, tycker att det är olyckligt att detta hamnar i två separata forum...........

Mina svenskakunskaper är inte de bästa, men tror inte det finns nåt som heter "tv:ar" om man vill böja en sån förkortning som TV så får man nog skriva TV ( televisions)- apparater eller nåt, kanske lättast med bara "TV" ?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Denna synpunkt är nog lite petitess aktig men jag skriver ner den ändå

Under hårdvara tycker jag att de borde ordnas efter antingen bokstavordning eller så borde Hela dator system avdelningarna ligga högst upp och de andra under.

Ordningen känns för mig helt slumpmässig

Nja, helt slumpmässig är den inte. Kylning och överklockning ligger överst eftersom vi är SweClockers. Sedan kommer Processorer, moderkort och minnen samt Grafikkort och skärmar, vilka huvudsakligen handlar om komponenter inuti en dator. Därefter har vi Udda hårdvara, vilken är placerad där eftersom vi trodde att diskussionerna huvudsakligen skulle behandla de komponenter som forumen ovanför handlar om. Så fortsätter det. Jag håller dock med om att vissa justeringar behöver göras och detta är något som vi ska diskutera. Tack för synpunkterna!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jasgripen
Sedan har vi det där med moddning, den vanligaste "modifikationen" torde vara "ljuddämpning" och det innefattar chassin, nätagg, fläktar och diverse ljuddämpningsmaterial, tycker att det är olyckligt att detta hamnar i två separata forum...........

Det är en svår avvägning och ofta kan en tråd passa i båda forumen. Anledningen till att vi valde en delning var att många moddningsintresserade var trötta på att moddningstrådar hela tiden skulle blandas ihop med trådar om val av chassi och nätaggregat. Vi tror att det kommer att bli enklare för moddarna att kunna koncentrera sig på trådarna om moddning efter delningen. Naturligtvis kommer vi att utvärdera delningen efter ett tag för att se om effekten blev den önskade.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jasgripen
Mina svenskakunskaper är inte de bästa, men tror inte det finns nåt som heter "tv:ar" om man vill böja en sån förkortning som TV så får man nog skriva TV ( televisions)- apparater eller nåt, kanske lättast med bara "TV" ?

I SAOL13 är "tv:ar" förstaalternativet till pluralform av "tv". Jag tycker att det är en trevlig form och använder den gärna. Naturligtvis går det också bra att skriva "tv-apparater".

Permalänk
Medlem

Jag har märkt att ni har fixat ett multiplayerforum i spelsektionen vilket är tummen upp! Men jag tycker även att vi kan dela upp det mer i genrer då trådar om spel som inte är lika populära försvinner i mängden och inte hittas av intresserade igen. Notera att ovanstående är en hypotes och rätta mig gärna om jag har fel.
Mina förslag av genreruppdelningar i spelforumet är: Action, Strategi, Rollspel, Äventyr och Mmo's (multiplyerdelen som redan finns).

Jag vet att det här forumet inte är främst riktat till spelnördar (som jag då) men jag skulle tycka att det blev ett rejält lyft till ett redan bra forum!

Edit: Ja, jag har hängt för mycket på Pcg's forum.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smocko
Jag har märkt att ni har fixat ett multiplayerforum i spelsektionen vilket är tummen upp! Men jag tycker även att vi kan dela upp det mer i genrer då trådar om spel som inte är lika populära försvinner i mängden och inte hittas av intresserade igen. Notera att ovanstående är en hypotes och rätta mig gärna om jag har fel.
Mina förslag av genreruppdelningar i spelforumet är: Action, Strategi, Rollspel, Äventyr och Mmo's (multiplyerdelen som redan finns).

Jag vet att det här forumet inte är främst riktat till spelnördar (som jag då) men jag skulle tycka att det blev ett rejält lyft till ett redan bra forum!

Man vill lätt tänka så och i vissa avseenden kan det vara bra, men problemet är att om man skapar för många forumdelar, blir det relativt få trådar i var och en av dem. Då kan det hända att besökare omedvetet känner på sig att forumet är inaktivt, vilket leder till att de låter bli att starta en tråd. Det finns alltså risk att det bildas en ond cirkel.

Exakt hur uppdelat det ska vara är dock en svår fråga och något vi ständigt diskuterar. Tack för synpunkterna!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
I SAOL13 är "tv:ar" förstaalternativet till pluralform av "tv". Jag tycker att det är en trevlig form och använder den gärna. Naturligtvis går det också bra att skriva "tv-apparater".

Heh...börjar märkas att man är 30+ i min SAOL11 andra upplagan så är fortfarande "TV" förstahandsvalet i plural för TV, "tv:ar" finns till min stora förvåning med, men rent estetiskt ser det förjävligt ut, synd att man inte kan sparka ledamöterna i svenska akademin..................

Nu när ni ändå är igång och ändrar vad sägs om att ändra lite i "anmärkningssystemet" kanske inrätta en ny lägre nivå kallad
"varning" eller nåt ? den skulle tex kunna försvinna efter någon månad och ett par tre stycken skulle kunna bli en anmärkning.

Som det är nu så uppvisar iallafall "graifkkort, skärmar" forumet en dalande kurva kavlitetsmässigt och skulle behöva modereras bättre.
Ta tex den här tråden ( en av många liknande på sistone ) :

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Killen ber om hjälp men råkar i förbigående säga nåt om att han "maxar" grafiken vilket direkt leder till påhopp från mindre diplomatistk begåvade individer (ovavsiktlig trolling) och tråden uratar snabbt ( gjorde ett försök att få tråden på fötter igen men gick ej)
Tendensen att framhäva den egna utrustningens förträfflighet / nedlåtande atityden mort någon som har en annan åsikt fanns inte här för 3 år sedan, det var då en mycket mera sansad och informerad diskusion och jag tycker det är för sorgligt att det har blivit så här

Permalänk
Medlem

Jättebra att ni svarar snabbt på feedbacken!

Jag har ännu en idé som handlar om samma ämne och som ni redan påbörjat på ett sätt: Om man gör det väldigt stegvis, att man kikar in ibland och ser hur aktivt de nya forumdelarna är osv. Alltså börjar ni med den största genren och fortsätter nedåt tills det tillslut blir ett forum för övriga spel.

T.ex: Multiplayer, Action, Övriga Spel. Bara en vision hur det skulle kunna se ut. För det är ju onekligen mest Action och Multiplayertrådar i spelforumet som nu kommer delas upp mera. Då behöver inte det kännas mindre aktivt om man kollar upp vad som är mest aktivt.

Kanske lite rörigt formulerat, men jag hoppas att du förstår grundidén!

Edit: Superbt att ni inte har någon synlig postcount, har nämligen sett hur det kan urarta i andra forum, där det spammas friskt för att nå en hög status i form av postcount.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jasgripen
Heh...börjar märkas att man är 30+ i min SAOL11 andra upplagan så är fortfarande "TV" förstahandsvalet i plural för TV, "tv:ar" finns till min stora förvåning med, men rent estetiskt ser det förjävligt ut, synd att man inte kan sparka ledamöterna i svenska akademin..................

Nu när ni ändå är igång och ändrar vad sägs om att ändra lite i "anmärkningssystemet" kanske inrätta en ny lägre nivå kallad
"varning" eller nåt ? den skulle tex kunna försvinna efter någon månad och ett par tre stycken skulle kunna bli en anmärkning.

Som det är nu så uppvisar iallafall "graifkkort, skärmar" forumet en dalande kurva kavlitetsmässigt och skulle behöva modereras bättre.
Ta tex den här tråden ( en av många liknande på sistone ) :

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Killen ber om hjälp men råkar i förbigående säga nåt om att han "maxar" grafiken vilket direkt leder till påhopp från mindre diplomatistk begåvade individer (ovavsiktlig trolling) och tråden uratar snabbt ( gjorde ett försök att få tråden på fötter igen men gick ej)
Tendensen att framhäva den egna utrustningens förträfflighet / nedlåtande atityden mort någon som har en annan åsikt fanns inte här för 3 år sedan, det var då en mycket mera sansad och informerad diskusion och jag tycker det är för sorgligt att det har blivit så här

Det där var en bra idé. Vi ska diskutera det internt. Vi gör hela tiden vårt bästa för att hitta metoder för att undvika att trådar urartar och för att få seriösa diskussioner.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smocko
Jättebra att ni svarar snabbt på feedbacken!

Jag har ännu en idé som handlar om samma ämne och som ni redan påbörjat på ett sätt: Om man gör det väldigt stegvis, att man kikar in ibland och ser hur aktivt de nya forumdelarna är osv. Alltså börjar ni med den största genren och fortsätter nedåt tills det tillslut blir ett forum för övriga spel.

T.ex: Multiplayer, Action, Övriga Spel. Bara en vision hur det skulle kunna se ut. För det är ju onekligen mest Action och Multiplayertrådar i spelforumet som nu kommer delas upp mera. Då behöver inte det kännas mindre aktivt om man kollar upp vad som är mest aktivt.

Kanske lite rörigt formulerat, men jag hoppas att du förstår grundidén!

Jag förstår vad du menar. Vi skapade multiplayerforumet för att det fanns väldigt många trådar om multiplayerspel. Ser vi att motsvarande händer med någon annan genre kan det kanske bli aktuellt att skapa fler forum. Vi måste dock komma ihåg att webbplatsens huvudinriktning inte är spel. Tack igen för förslaget!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Det där var en bra idé.

Ska man alldrig säga till mej kanske skulle kunna inrätta några flera moderatorer också ? skulle eventullet kunna inrätta undermoderatorer som bara har tillgång till den lägre nivån......
Jag skulle kunna tänka mej att bli en sådan, vill inte ta på mej för mycket då jag i perioder tyvärr inte har så mycket tid för det här, ni kan ju gå igenom mina gammla inlägg, tycker själv att jag är en relativ diplomatisk natur

Hursomhelst tycker jag det vore roligt om swec kunde få tillbaks lite av sin forna standard

Permalänk
Medlem

När det gäller straffsystem tycker jag det faktiskt kan vara hårdare istället för lösare

Undermoderatorer låter som en inte fullständigt meningsfull roll, jag menar moderatorer ska ju bara hålla ordningen vilket man kan göra oavsett om man har djupgående kunskaper inom området?
Aja, tycker visserligen att moderator närvaron har dalat på sistone (sista åren ) så några nya kan vara att tänka på.

MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Undermoderatorer brukar vi vara ganska skeptiska till. Däremot kommer vi att titta på om det är möjligt/lämpligt att ta in några fler vanliga moderatorer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
[B]När det gäller straffsystem tycker jag det faktiskt kan vara hårdare istället för lösare

Undermoderatorer låter som en inte fullständigt meningsfull roll, jag menar moderatorer ska ju bara hålla ordningen vilket man kan göra oavsett om man har djupgående kunskaper inom området?
Aja, tycker visserligen att moderator närvaron har dalat på sistone (sista åren ) så några nya kan vara att tänka på.

MVH/B]

Däri ligger nog lite av problemet, vissa i " grafikkort och skärmar" forumet som skulle behöva "moderera" sin attityd lite besitter ganska goda kunskaper, en moderator som kanske inte kan så mycket om just det och går in med förutsatsen att ta i lite hårdare riskerar att i processen göra sej av med de som skulle kunnat bli en tillgång..........
Därav iden om undermoderator, som kanske inte var så genomtänkt, får skylla på att jag helt kopplat bort hjärnan nu när det är semester

Permalänk
Medlem

Måstye säga att forumet var bättre ock såg bättre ut innan ni bytte..
Iaf min åsikt

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Måstye säga att forumet var bättre ock såg bättre ut innan ni bytte..
Iaf min åsikt

Talar du om omstruktureringen eller bytet av formgivning?

Permalänk
Medlem

Kan ni inte fixa en server del i forumet.

Visa signatur

8D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crash_M
Kan ni inte fixa en server del i forumet.

Håller fullständigt med!

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crash_M
Kan ni inte fixa en server del i forumet.

Som jag har skrivit tidigare bör man undvika att ha alltför många forumdelar. Efter vad jag har förstått det fungerar serverdiskussionerna relativt bra i dag. Beroende på frågans karaktär kan trådar om servrar passa i Internet, uppkoppling och nätverk, Stationära datorer eller något av operativsystemsforumen.

Vi ska emellertid anteckna dina tankar och se om man kan göra något av dem. Tack för din feedback!

Permalänk
Medlem

Generellt sett tycker jag omstruktureringen är väldigt bra, tydligare kategorier och nya forum som uppmuntrar till annorlunda diskutioner (udda hårdvara). Men i ett fall tycker jag det blev fel: Hemmabio, Hemelektronik mm borde (enligt mig) döpas om till "Ljud och Bild" och innehålla diskutioner om ljudkort, högtalare, hörlurar, TV:ar (hmm :ar ?), projetorer samt skärmar. Visst, skärmar och grafikkort sitter ihop men har i övrigt väldigt lite att göra med varandra och i trådar om grafikort brukar skärmar nästan aldrig komma på tal och vice versa. I och med LCD-TV blir det dessutom allt svårare att särskilja på datorskärmar och TV aparater.

Mobiltelefoner, vad sjutton gör dom tillsammans med med TV, Ljud osv.?! lägg tillbaka dom tillsammans med möss skrivare mm och kalla den kategorin "övrig elektronik" eller nåt.

Ang. servrar, du säger det själv GAPa, det diskuteras i många olika forum vilket kan vara en nackdel men det kanske blir bäst så i alla fall men jag tycker man borde prova att ha ett serverforum för att se om det blir bättre eller sämre.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Generellt sett tycker jag omstruktureringen är väldigt bra, tydligare kategorier och nya forum som uppmuntrar till annorlunda diskutioner (udda hårdvara). Men i ett fall tycker jag det blev fel: Hemmabio, Hemelektronik mm borde (enligt mig) döpas om till "Ljud och Bild" och innehålla diskutioner om ljudkort, högtalare, hörlurar, TV:ar (hmm :ar ?), projetorer samt skärmar. Visst, skärmar och grafikkort sitter ihop men har i övrigt väldigt lite att göra med varandra och i trådar om grafikort brukar skärmar nästan aldrig komma på tal och vice versa. I och med LCD-TV blir det dessutom allt svårare att särskilja på datorskärmar och TV aparater.

Mobiltelefoner, vad sjutton gör dom tillsammans med med TV, Ljud osv.?! lägg tillbaka dom tillsammans med möss skrivare mm och kalla den kategorin "övrig elektronik" eller nåt.

Tack för feedbacken! Tankarna är mycket intressanta och vi ska diskutera detta internt.

Permalänk
Medlem

Det ända jag reagerade lite på är varför det är en underkattegori i spel för multiplay? Vad att vinna på detta, "gömma undan" WoW/CS inlägg? Har en känsla av att det bara kommer att bli en massa skit i olika inlägg om att "posta i rätt kattegori" o.s.v. (alla vet ju att det finns gott om hobby moderatorer här på swec).
Om man nu skall della upp "Spel" i flera kattegorier varför inte göra en kategori för olika spel typer, typ; FPS, RPG, Konnsol (dator forum inget nintedo forum ), MMOG o.s.v.
Fast ser ingen direkt vitts i att moderera upp spel kattegorin över huvud taget i och med attt just en spel kattegori här bara är nått "nödvändigt ont" (som ÖÄ också var) och inte har något direkt med Swec huvud inriktning (hårdvara, trimmning & moddning, eller har jag helt fel?).
Uppdelningen på hårdvaru sidan kommer säkert funka bra och göra det lättare att hitta svaret på någon specifik fråga utan att leta runt som en dåre.

(förbehåller mig för eventuella fel skrivningar, har spräckt ena armbågen och är därför tvingad att skriva med bara en hand, och det är väldigt skumt...)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Det ända jag reagerade lite på är varför det är en underkattegori i spel för multiplay? Vad att vinna på detta, "gömma undan" WoW/CS inlägg? Har en känsla av att det bara kommer att bli en massa skit i olika inlägg om att "posta i rätt kattegori" o.s.v. (alla vet ju att det finns gott om hobby moderatorer här på swec).
Om man nu skall della upp "Spel" i flera kattegorier varför inte göra en kategori för olika spel typer, typ; FPS, RPG, Konnsol (dator forum inget nintedo forum ), MMOG o.s.v.
Fast ser ingen direkt vitts i att moderera upp spel kattegorin över huvud taget i och med attt just en spel kattegori här bara är nått "nödvändigt ont" (som ÖÄ också var) och inte har något direkt med Swec huvud inriktning (hårdvara, trimmning & moddning, eller har jag helt fel?).
Uppdelningen på hårdvaru sidan kommer säkert funka bra och göra det lättare att hitta svaret på någon specifik fråga utan att leta runt som en dåre.

(förbehåller mig för eventuella fel skrivningar, har spräckt ena armbågen och är därför tvingad att skriva med bara en hand, och det är väldigt skumt...)

Vi tyckte att det fanns så pass många trådar om multiplayerspel att vi för att få mer ordning valde att skapa en multiplayerdel. På det sättet blir det mer ordning och förhoppningsvis också en trevligare stämning eftersom de som föredrar singleplayerspel inte kommer att "störas" av multiplayertrådar. Som jag skrev i http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=662... är det inte aktuellt med fler underforum i spelforumet i dagsläget.

Tack för dina synpunkter!