Permalänk
Medlem

Fundering om dessa minnen "kolliderar"?

Har ett Gigabyte GA-K8NF-9 i datorn och Geil 512 DDR PC3200 400MHz X2.

Köpte Standard DDR 512MB PC-400 8-chip X2 extra för några veckor sedan. Har inte installerat dem än för jag var tvungen att resa bort en sväng.

Tänkte plocka i dem igår men så slog mig tanken, "det kanske inte fungerar!". Är grymt tekniskt idiot som inte kan ett skit.

Frågar här om någon av er vet om jag kan plocka i minnena utan risk för kollisioner med de andra?

Killen jag köpte dem av kollade på "gamla" kvittot vad jag hade köpt då så han borde ju tagit rätt minnen......

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

det du får tänka på är att ha samma minnen i motstående minneskanaler och ändra till 2T då borde det funka

Permalänk
Hedersmedlem

Det är bara att stoppa de nya minnena i de lediga platserna och köra. Om du inte gjort några manuella inställningar kommer datorn själv att ställa in rätt.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

Tackar för svar. Ska försöka pillra in dem.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk