http://www.netshop.se pålitliga?

Permalänk
Medlem

http://www.netshop.se pålitliga?

Är det någon här som känner till något om http://www.netshop.se?
Hur pålitliga är dem och vågar man handla av dem?

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett DFI moderkort av dom när dom hade precis öppnat, gick prima, väldigt snabb leverans+att jag fick godis

Sedan så är dom bland dom största i Norge. Dom kan man handla hos.

Permalänk
Medlem

Då är det alltså safe att betala med kreditkort? (Med tanke på att jag har 50 dagars räntefri avbetalning )..

Permalänk
Medlem

Det ska det vara. Testa sök på Netshop här på forumet, då kommer du hitta fler trådar.

Permalänk

jag kan oxå rekomendera netshop, köpte mitt ocz 700w nätagg därifrån.

Permalänk
Medlem

Visst är priserna på netshop.se i sek ink moms?

Permalänk
Medlem

Netshop är nog den bästa internet affär jag har handlat av, super service!
Handlade ett stort paket där i höstas, fick hem grejorna på 24H!!!

och nu för 2 dagar sedan så gick mitt grafikkort sönder ett POV 7800GTX 512MB modell super dyrt... Ringde till Marcus på netshop.se han fixade så de skickade ett nytt sama dag som jag skickade tillbaka det trasiga, inget krångel, eller frågor om felsökning som brukar ta 2 månader, utan nytt kort direckt!!

Det kallar jag service!!!
nästa gång jag skall ha dator prylar handlar jag det på www.netshop.se !!!

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag försökt göra affärer med denna firma och det var verkligen ingen smidig process. Skulle beställa en EIZO Flexscan S2431 WSEK och fick först ett beräknat leveransdatum som efter ett dygn övergick till att bli "bekräftat". När skärmen inte skickades på det "bekräftade" datumet mailade jag netshop och försökte ringa på supportnumret 4-5 gånger utan att någon svarade. Dagen efter hade det "bekräftade" leverandatumet flyttats till nästkommande dag. Ytterligare en dag gick utan svar på mail och ingen svarade i telefon trots 5-6 nya försök. Någon skärm skickades inte heller och nu idag har det "bekräftade" leveransdatumet flyttats igen... deras orderstatus system är helt obegripligt med färgkoder som kompletterar status så även om det står "levererat" betyder det inte att det är levererat om texten inte också är blå istället för grön?! Försökte ringa både sälj och supportavdelningen idag igen men ingen svarar som vanligt. Nej det var första och sista gången jag "försöker" beställa nåt från netshop. Betalade i slutändan 600kr extra och köpte från dustinhome.se, klantigt netshop.se!

Permalänk
Medlem

Trist att det inte funkade bra för dig superboss! Att de inte svarar på telefon idag är förståeligt då det faktiskt är röd dag fast de borde helt klart ha svarat tidigare.

Själv så har jag bara positiva erfarenheter av dem. Jag beställde några grejer från dem en onsdagkväll i slutet på januari. På fredag samma vecka kunde jag hämta ut grejerna. Tog alltså endast två dagar från Norge! Som referens kan nämnas att jag samtidigt beställde lite grejer från Dustinhome som dök upp en timme senare på posten än grejerna från Netshop :).

Permalänk

Jag beställde 2 sällsynta OCZ DDR Platinum minnen och fick de snabbt och även en "King bar" godis. Jag är helt klart nöjd och kommer att handla där igen ifall jag finner något intressant.

Permalänk

Beställde ett moderkort samt processor från dom för ett tag sen,visade sig att det var något fel på moderkortet.
Skickade därför tillbaka det,dock inte smärtfritt.Tog en hel dag att komma fram till dom på telefon.Kom fram med han i telefon att det skulle skickas ut ett retur numer,det tog också en till dag!
När jag sedan skickade iväg paketet som retur avdelningen godkänt med ett retur nummer så dröjde det 2 veckor utan ett ljud.Skrev ett mail till dom och frågade vad de höll på med,de svarade inte på de 3 första jag skickade.När jag äntligen fick tag på dom så hänvisade de till att jag skickat till fel adress(jag hade vart i kontakt med en kille där då jag undrade lite om retur,han skrev nån svensk adress)då företaget ligger i norge och retur avdelningen gav mig en Norsk adress skulle väl vilken normal människa som helst skicka till den adressen och inte till en Svensk som en kille man ställt ett par frågor till angav?
När jag sedan ber dom att skicka den till den Svenska adressen ist vägrar dom och säger att jag får sköta det via posten,och posten kan heller inte göra något då det har lämnat landet!Således kan bara netshop göra något vilket det var till dom jag skickade returen men de vägrar!

Kan bara be alla som ser detta att undvika denna butik.