http://www.netshop.se pålitliga?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

http://www.netshop.se pålitliga?

Är det någon här som känner till något om http://www.netshop.se?
Hur pålitliga är dem och vågar man handla av dem?

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Sabertooth P67 | CPU: INTEL 2600K & Antec Kühler H2o 620 | GPU: Gigabyte GTX 680 2GB| SSD: Samsung 850 Pro 256 GB | RAM: G.Skill Ripjaws 4x4096MB CL9 1600Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: Asus PCE-AC68 |

|| Citera för svar! ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vingåker
Registrerad
Jan 2004

Jag köpte ett DFI moderkort av dom när dom hade precis öppnat, gick prima, väldigt snabb leverans+att jag fick godis

Sedan så är dom bland dom största i Norge. Dom kan man handla hos.

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

Då är det alltså safe att betala med kreditkort? (Med tanke på att jag har 50 dagars räntefri avbetalning )..

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Sabertooth P67 | CPU: INTEL 2600K & Antec Kühler H2o 620 | GPU: Gigabyte GTX 680 2GB| SSD: Samsung 850 Pro 256 GB | RAM: G.Skill Ripjaws 4x4096MB CL9 1600Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: Asus PCE-AC68 |

|| Citera för svar! ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vingåker
Registrerad
Jan 2004

Det ska det vara. Testa sök på Netshop här på forumet, då kommer du hitta fler trådar.

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

jag kan oxå rekomendera netshop, köpte mitt ocz 700w nätagg därifrån.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lövånger
Registrerad
Jul 2004

Visst är priserna på netshop.se i sek ink moms?

[MAXIMUS VII Ranger][I7 4790K][16gb ram][R9 290][Samsung 850 Evo 250gb*2+1TB][Corsair AX850][Obsidian 800D][HP LP2475w][W7 Ultimate 64]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Okt 2005

Netshop är nog den bästa internet affär jag har handlat av, super service!
Handlade ett stort paket där i höstas, fick hem grejorna på 24H!!!

och nu för 2 dagar sedan så gick mitt grafikkort sönder ett POV 7800GTX 512MB modell super dyrt... Ringde till Marcus på netshop.se han fixade så de skickade ett nytt sama dag som jag skickade tillbaka det trasiga, inget krångel, eller frågor om felsökning som brukar ta 2 månader, utan nytt kort direckt!!

Det kallar jag service!!!
nästa gång jag skall ha dator prylar handlar jag det på www.netshop.se !!!

DFI Lanparty UT SLI-D -- AMD x2 4400 (2500Mhz) -- OCZ 2048mb RAM PC4000 -- Asus 48070x2 2GB -- Creative SB X-Fi fatal1ty -- WD Raptor 74Gb HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2003

Kan säga att jag försökt göra affärer med denna firma och det var verkligen ingen smidig process. Skulle beställa en EIZO Flexscan S2431 WSEK och fick först ett beräknat leveransdatum som efter ett dygn övergick till att bli "bekräftat". När skärmen inte skickades på det "bekräftade" datumet mailade jag netshop och försökte ringa på supportnumret 4-5 gånger utan att någon svarade. Dagen efter hade det "bekräftade" leverandatumet flyttats till nästkommande dag. Ytterligare en dag gick utan svar på mail och ingen svarade i telefon trots 5-6 nya försök. Någon skärm skickades inte heller och nu idag har det "bekräftade" leveransdatumet flyttats igen... deras orderstatus system är helt obegripligt med färgkoder som kompletterar status så även om det står "levererat" betyder det inte att det är levererat om texten inte också är blå istället för grön?! Försökte ringa både sälj och supportavdelningen idag igen men ingen svarar som vanligt. Nej det var första och sista gången jag "försöker" beställa nåt från netshop. Betalade i slutändan 600kr extra och köpte från dustinhome.se, klantigt netshop.se!

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Aug 2002

Trist att det inte funkade bra för dig superboss! Att de inte svarar på telefon idag är förståeligt då det faktiskt är röd dag fast de borde helt klart ha svarat tidigare.

Själv så har jag bara positiva erfarenheter av dem. Jag beställde några grejer från dem en onsdagkväll i slutet på januari. På fredag samma vecka kunde jag hämta ut grejerna. Tog alltså endast två dagar från Norge! Som referens kan nämnas att jag samtidigt beställde lite grejer från Dustinhome som dök upp en timme senare på posten än grejerna från Netshop :).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka
Registrerad
Mar 2004

Jag beställde 2 sällsynta OCZ DDR Platinum minnen och fick de snabbt och även en "King bar" godis. Jag är helt klart nöjd och kommer att handla där igen ifall jag finner något intressant.

Corsair One Pro Ti (GTX 1080 Ti) - MSI GT73VR (GTX 1080) - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Samsung Galaxy S8+ (Lifeproof Fré)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Aug 2008

Beställde ett moderkort samt processor från dom för ett tag sen,visade sig att det var något fel på moderkortet.
Skickade därför tillbaka det,dock inte smärtfritt.Tog en hel dag att komma fram till dom på telefon.Kom fram med han i telefon att det skulle skickas ut ett retur numer,det tog också en till dag!
När jag sedan skickade iväg paketet som retur avdelningen godkänt med ett retur nummer så dröjde det 2 veckor utan ett ljud.Skrev ett mail till dom och frågade vad de höll på med,de svarade inte på de 3 första jag skickade.När jag äntligen fick tag på dom så hänvisade de till att jag skickat till fel adress(jag hade vart i kontakt med en kille där då jag undrade lite om retur,han skrev nån svensk adress)då företaget ligger i norge och retur avdelningen gav mig en Norsk adress skulle väl vilken normal människa som helst skicka till den adressen och inte till en Svensk som en kille man ställt ett par frågor till angav?
När jag sedan ber dom att skicka den till den Svenska adressen ist vägrar dom och säger att jag får sköta det via posten,och posten kan heller inte göra något då det har lämnat landet!Således kan bara netshop göra något vilket det var till dom jag skickade returen men de vägrar!

Kan bara be alla som ser detta att undvika denna butik.

Gigabyte-GA-X48-DQ6,Intel quad 9550,Evga geforce 260,thermalright 120 eXtreme.