Permalänk

Tjena, får inte preferred network att fungera. Mitt trådlösa är inlaggt men ändå envisnas den med att försöka connecta til grannens öppna nät. När jag går upp och själv trycker att den ska ansluta till skynet funkar det. Vad gör jag för fel?

Och en annan fråga. När jag fick datorn gick den ner i viloläge när man fällde ihop datorn. Men jag gjorde en clean install av OSX, ville testa hur det gick till. Men nu går datorn inte längre ner i viloläge när jag fäller ihop den. Har inte lyckats hitta var man ändrar detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grillkorv
Tjena, får inte preferred network att fungera. Mitt trådlösa är inlaggt men ändå envisnas den med att försöka connecta til grannens öppna nät. När jag går upp och själv trycker att den ska ansluta till skynet funkar det. Vad gör jag för fel?

Gå in i 'options' och kolla så att inställningarna ser vettiga ut där.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tdm
Gå in i 'options' och kolla så att inställningarna ser vettiga ut där.

Det borde väll funka såhär tycker man.

En annan sak, hur gör man för att välja andra allternativ utan att ta till touchpaden?

Förövrigt så älskar jag äpple-shift-4, windows stenålders printscreen kan ju slänga sig i väggen
Men finns det något liknande windows alt-prntscr för att ta bild på det aktiva fönstret?

Permalänk
Medlem

Apropå äpple-shift-4, du vet att om du trycker Space efteråt så får du en kamera istället för att själv behöva markera. Så fångar den fönstret du sätter den över

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Apropå äpple-shift-4, du vet att om du trycker Space efteråt så får du en kamera istället för att själv behöva markera. Så fångar den fönstret du sätter den över

Perfekt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grillkorv
Det borde väll funka såhär tycker man.

Märkligt, har samma inställningar och mitt funkar utan problem.