Permalänk
Medlem

Fvwm konfiguration

Hello allihoppa! Har suttit med fvwm ett tag och pillat nu. Men det är endel frågetecken:

1. Söker en funktion som finns i gnome, dvs i "Windowoperations" menyn skulle jag vilja ha "Skicka till skrivbord bla bla". Finns det någon sån funktion?

2. Har redigerat program menun något. Men endast ett fåtal av programen vill starta, dvs FireFox, Xmms och Rox. Varför startat inte de andra programmen?

Skickar endel av min conf:
#####
# Programs Menu
###########
DestroyMenu FvwmProgramsMenu
AddToMenu FvwmProgramsMenu "Program" Title
+ "FireFox%menu/firefox.png%" FvwmFireFox
+ "Xmms%menu/xmms.png%" FvwmXmms
+ "Rox%menu/rox.png%" FvwmRox
+ "Mplayer%menu/Mplayer.png%" FvwmGmplayer
+ "aMSN%menu/msn.png%" FvwmAmsn
+ "The Gimp%menu/gimp.png%" FvwmGimp
+ "Cmus%menu/cmus.png%" FvwmCmus

3. Skulle även vilja ha "Windowoperations" menun när jag högerklickar på titelraden vid ett aktivtfönster. Hur?

Permalänk
Hedersmedlem

1. Använder du riktiga virtuella skrivbord eller pages? För virtuella skrivbord, kolla på MoveToDesk, annars MoveToPage.
2. Hur ser funktionerna för att starta programmen ut?
3.

Mouse 3 T A Menu Windowoperations

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Inaktiv

Re: Fvwm konfiguration

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simon U
Hello allihoppa! Har suttit med fvwm ett tag och pillat nu. Men det är endel frågetecken:

3. Skulle även vilja ha "Windowoperations" menun när jag högerklickar på titelraden vid ett aktivtfönster. Hur?

För skrivbord:

DestroyMenu MenuFvwmWindowOps AddToMenu MenuFvwmWindowOps + "MoveTo" Title + "Work &0" MoveToDesk 0 0 0 4 + "Playground &1" MoveToDesk 0 1 0 4 + "System &2" MoveToDesk 0 2 0 4 + "Internet &3" MoveToDesk 0 3 0 4 + "Multimedia &4" MoveToDesk 0 4 0 4 Mouse 3 T A Menu MenuFvwmWindowOps

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Kollade igenom min config och såg att jag inte lagt till programen i den :S Men det finns fortfarande frågor Jag vill lägga till texturer eller byta färg på taskbaren. Hur gör man detta?

Permalänk
Inaktiv

Ett tips är att gå in på www.fvwm.org och kolla in deras samling av konfigurationer som folk har skickat in. De flesta har bifogat deras konfigurationsfiler till skärmskotten som kan vara en bra startpunkt att lära sig mer om FVWM. Hitta en som liknar det du vill göra och se hur han/hon har gjort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mickeus
Ett tips är att gå in på www.fvwm.org och kolla in deras samling av konfigurationer som folk har skickat in. De flesta har bifogat deras konfigurationsfiler till skärmskotten som kan vara en bra startpunkt att lära sig mer om FVWM. Hitta en som liknar det du vill göra och se hur han/hon har gjort.

Ja det ska jag göra. Kan väll även nämna att jag har använt http://zensites.net/fvwm/guide/index.html som vägledning. Den kan jag rekomendera starkt till alla som vill börja använda Fvwm!

Edit! Skulle vilja ha hjälp med att installera RoundedCorners patchen. Hur gör man det? http://abdn.ac.uk/~u15dm4/fvwm/

Har hittat komando "patch < ./RoundedCorners.patch" Men vart ska jag plasera patch filen?