Permalänk
Medlem

Grafikfel och dålig prestanda

Mitt 7600GT gick sönder nyss för att jag klantade mig, jag skulle mäta några punkter med en multimeter medans datorn var på så det slockna bara till.

Då tog jag fram min gammla 6800LE som är agp då (asrock 939dualsata har både pci-e och agp) I alla fall så är det grafikfel över hela skärmen men bara i 3d applikationer, och prestandan är urusel jag har testat formatera windows, byta bios på grafikkortet och moderkortet. På tal om bios så står det rev1 på grafikkortet men min bios är rev2 kan det ha någonting med saken att göra? Jag har testat 2 olika drivrutiner och har även senaste agp drivrutinen till moderkortet.

Vad mer kan jag göra eller är mitt 6800LE också sönder?

EDIT: nu har jag efter trix och mix lyckats få prestandan på plats men grafikfelen (artifekterna) är kvar och det är över allt inget är som det ska.

EDIT: allt fixat mitt 6800LE lever igen jag sänkte agp till 4x och allt är perfa

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|