Permalänk
Medlem

Temperatur på NB, Kn8 Ultra.

Jag undrar om någon vet vilken den rekommenderade maxtempen för nordbryggan på Abit Kn8-MB'n är? Har inte hittat ngn information om det..

Min nordbrygga ligger på 45-55 grader..

Visa signatur

GA-P35-DS3 / E6600 @ 3.44 GHz TRUE / 8800GT Accelero S1 / OCZ 4GB 6400 @ 860MHz / 1TB HD501LJ HDD / Asus MW221U

Permalänk
Avstängd

ja kör med passiv kylning på mitt k8n 35c idle...

Men skaffa bättre kylning och genomflöde i burken så ska du se att den sjunker men det är inge nfara med din temp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snorstark
ja kör med passiv kylning på mitt k8n 35c idle...

Men skaffa bättre kylning och genomflöde i burken så ska du se att den sjunker men det är inge nfara med din temp.

Jag kyler den passivt också men får väl ta och skaffa mig en fläkt i fronten på chassit.. Eller helt enkelt montera om flänsen, kanske inte har så bra kontakt där..

Hmn, vet du hur vilken rekommenderad maxtemperatur det är?

Tack.

Visa signatur

GA-P35-DS3 / E6600 @ 3.44 GHz TRUE / 8800GT Accelero S1 / OCZ 4GB 6400 @ 860MHz / 1TB HD501LJ HDD / Asus MW221U

Permalänk
Medlem

nForce4 har ingen temperatursensor så du kan inte se temperaturen på chipset.

Det du ser är förmodligen moderkortstemperaturen, och den sensorn brukar sitta vid spänningsregulatorerna runt processorsocketen.

nForce4 (och de flesta andra chip egentligen - processorer, GPUs etc!) tål rätt höga temperaturer. Har hört att ända upp till 125C fungerat bra. Min nordbrygga kan man steka ägg på och det har varit så i snart ett år. Inga stabilitetsproblem eller så dock.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Ackelind - Ah, bra att veta, då är det helt enkelt bara lite varmt i lådan min..

Visa signatur

GA-P35-DS3 / E6600 @ 3.44 GHz TRUE / 8800GT Accelero S1 / OCZ 4GB 6400 @ 860MHz / 1TB HD501LJ HDD / Asus MW221U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reduts
Ackelind - Ah, bra att veta, då är det helt enkelt bara lite varmt i lådan min..

Dina "höga" temperaturer beror till stor del på typen av kylare du har. Eftersom sensorn sitter just vid socketen så blåser din kylare inte på den. Hade du haft en kylare som blåser nedåt hade du haft mycket lägre temperaturer på just den sensorn!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.