Linux och LabelFlash -brännare

Permalänk
Medlem

Linux och LabelFlash -brännare

Kort och gott undrar jag om någon vet om det finns ett program för Linux som kan bränna in s.k "LabelFlash" -bilder på DVD-R skivor. Så vitt jag har sett än så länge är det bara Ahead Nero som klarar det, och som vi alla vet är det inte till Linux.

Visa signatur

!ERAU QSSI DLRO WEHT

Permalänk

Re: Linux och LabelFlash -brännare

Alla typer av inbyggd skivtrycksteknologi är stängd och patenterad. Därför kommer du aldrig kunna skriva mönster på dina skivor med öppen mjukvara. Skaffa en bra färglaser i stället och skriv på genomskinliga klisterlappar som du klistrar på skivorna.

Permalänk
Medlem

Re: Linux och LabelFlash -brännare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laban
Kort och gott undrar jag om någon vet om det finns ett program för Linux som kan bränna in s.k "LabelFlash" -bilder på DVD-R skivor. Så vitt jag har sett än så länge är det bara Ahead Nero som klarar det, och som vi alla vet är det inte till Linux.

'

Finns inte funktionen i Linuxversionen av Nero?

http://www.nero.com/en/NeroLINUX.html

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

bogg: nej, nero får inte använda tekniken på linuxplattformen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poka64
bogg: nej, nero får inte använda tekniken på linuxplattformen.

aha, ok

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Wow... finns Nero till Linux? Mer än jag visste. Hittar du någon anledning till varför de inte får använda det på Linux?

Angående patenten; det är väl bara hårdvaran som är patenterad? Sist jag kollade hade vi inte mjukvarupatent i Europa.

Visa signatur

!ERAU QSSI DLRO WEHT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laban
Wow... finns Nero till Linux? Mer än jag visste. Hittar du någon anledning till varför de inte får använda det på Linux?

Angående patenten; det är väl bara hårdvaran som är patenterad? Sist jag kollade hade vi inte mjukvarupatent i Europa.

som jag fattar det så är det så att tex nero for linux inte får licensiera tekniken av någon underlig anledning.