Javakompilerare till Mac OS X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2004

Javakompilerare till Mac OS X

Har just vågat att ta steget att switcha min gamla pc mot en sprillans ny MBP(är doch nästan en månad sen nu).

Nu är problemet det att jag inte hittar någon bra java kompilerare.
Har redan testat Eclipse(som jag inte riktgt tyckte om), och borland JBuilder(som inte funkade på min intel-baserade mbp.

Har länge använt JCreator på PC:n, så det skulle vara bra med något i den stilen.
Någon som har något förslag?

<Macbook Pro 15":: 2.0Ghz :: 1.5gig ram>

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Du menar inte IDE då? Har hört att IntelliJ IDEA ska vara rätt bra, men har aldrig testat det eftersom jag inte programmerar Java.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Apr 2002

Apples egna XCode fungerar alldeles utmärkt i syftet Javakompilering och kodning. Annars måste jag rekommendera VI(m) tillsammans med kommandot javac och java. Smidigt.

must!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Okt 2001

Jag personligen hade ju kört Eclipse som du av någon anledning inte gillar. Den funkar hur bra som helst och har alla funktioner och många fler därtill som JCreator inte har. Netbeans avråder jag dock starkt ifrån (vet inte ens om det finns till mac) av olika anledningar. Den IDEn har märkliga saker för sig helt enkelt...

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2004

det är inget fel på Eclipse als, det är bara så att jag har lite svårt att finna mej till rätta i det.

Men tack för att tipsen, ska se om ja hittar något jag gillar.

<Macbook Pro 15":: 2.0Ghz :: 1.5gig ram>