Permalänk
Medlem

Dual channel?

EDIT: Hej!

Jag frågade i den här tråden om man kunde blanda DDR minnen med DDR2 minnen, när jag läste på moderkortet så stog det en varningsruta precis intill modulerna som sa att så va inte fallet :P. Så nu till nästa fråga:

Jag kör som jag sk tidigare 2x 512 400 mhz minnen i 2 av de 4 platserna. Alla 4 platserna stöjder dualchannel (2 blåa moduler och 2 gula). Mina nuvarande minnen kör i de "blåa" modulerna, och nu undrar jag om jag skulle köpa till 2x 512 400 mhz minnen som inte är samma märke som de jag redan har för de är noname minnen, skulle minnen köra i dualchannel precis som de andra? De minnena som jag köper är självklart identiska. Alltså 4 minnen sammanlagt, fast 2 olika dual channel!

Hoppas ni förstår vad jag skriver för det kan låta lite oklart, skriv isåfall.

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk

Ja det fungerar.

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Medlem

om man då lånar tråden och frågar vad det kan vara som gör att 2 identiska minnen inte vill köras i dual channel för då poppar blåskärmar och allmäna krascher upp?