Permalänk
Medlem

Beställa från usa

Är det någon som har erfarenhet av att beställa datorkomponenter från usa och vet vilka butiker som är usa:s motsvarighet på komplett och datorbutiken? Börjar bli trött på tjafset med conroe och att allt blir försenat osv nu så jag tänkte det är lika bra att beställa direkt. Hörde något om att E6600 priset i usa ligger på $316. Kursen ligger på 7.5 nu också får man kanske räkna med 25% tull om man har otur. Om man gör detta så ligger man på de svenska priserna och har fått det lite snabbare bara. lite frakt på det iofs också, men det borde väl inte vara så mycket om man inte tvunget ska ha ups hem till dörren.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem

Glöm inte frakt moms och tullavgift.
Det kan tyvär bli lite väl dyrt om man har otur...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Re: Beställa från usa

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pSyChO
Kursen ligger på 7.5 nu också får man kanske räkna med 25% tull om man har otur. Om man gör detta så ligger man på de svenska priserna och har fått det lite snabbare bara.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem

Ja men momsen ligger på 25% sen är det tullavgift också!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Avstängd

jag ska till usa i slutet av manaden, bor iof i Toronto nu. mmm allt ar billigt hihi, och utbudet av OCZ minnen ar gott. Du kan inte undvika skatt, moms tullavgifter om du inte kanner nagon i USA som kan paketera om varan och undvika innehallsforteckna den.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista