Permalänk
Medlem

intel celeron D 2.66 eller 3.33 ghz

hej jag har en fråga, är det stor skillnad mellan 2.66 gzh och 3.33 ghz? borde inte va så stor skillnad? /fredde

Permalänk
Medlem

Re: intel celeron D 2.66 eller 3.33 ghz

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aritza
hej jag har en fråga, är det stor skillnad mellan 2.66 gzh och 3.33 ghz? borde inte va så stor skillnad? /fredde

Intel Celeron D 3.33ghz har dubbelt så stor cache som Intel Celeron D 2.66 ghz, detta ger ju förstås en viss prestanda ökning men även ett högre pris. Jag skulle nog köpt den billigare varianten och klockat den(har läst att Celeron D ska vara väldigt klockvänlig även med budget kylning).

Mvh

Permalänk
Medlem

aha okej. hur mycket kan man klocka den till? men 3.33 gzh skulle väll inte vara så dålig? men om man köper 2.66 och kör det orginal och lägger in mera ramminne då? /fredde

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aritza
aha okej. hur mycket kan man klocka den till? men 3.33 gzh skulle väll inte vara så dålig? men om man köper 2.66 och kör det orginal och lägger in mera ramminne då? /fredde

Ja det beror ju på flera faktorer förstås(kylning,modell,tur osv).

Om du har råd ska du ju självklart köpa 3.33'an men den är ju ett par hundra lappar billigare och har du en väldigt tight ekonomi kan det ju löna sig att köpa 2,66'an och klocka upp den sen lägga dom andra hundringarna på lite mer minne eller något annat du anser dig behöva.

- Är det så att du ska köpa ett helt nytt system hade jag satsat på ett Sempron eller A64 system då AMD inom dom närmsta dagarna kommer sänka sina priser.

MVH

Permalänk
Medlem

okej. ja något tajt ekonimi, Men 2.66 är kass om jag inte skulle klocka den? /fredrik