Utnyttja 60 day trial för .Mac enkelt?

Permalänk

Utnyttja 60 day trial för .Mac enkelt?

Tjena. Är ingen Mac-ägare, men jag gled in på apple.com å kollade runt lite... vet vad .Mac är, och såg att man kunde få en 60 dagars free trail... klickade där på skoj... man behöver ju inte använda sina riktiga uppgifter ju. Innebär inte detta i teorin att man kan utnyttja Apple å skapa nya .Mac free trials var 60e dag och på så sätt inte betala ett öre?

Som sagt, har ingen Mac, men blev lite nyfiken bara. Blev förvånad att inte riktiga uppgifter krävdes.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

Visst går det, men lite jobbigt att göra och man får byta id mellan varje. Så vad skall du ha det till?

Visa signatur

Kriga mot min brute: http://gunnard.se.mybrute.com om du vågar :D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GunnarD
Visst går det, men lite jobbigt att göra och man får byta id mellan varje. Så vad skall du ha det till?

Jag ska inte ha det till nånting, jag har ju inte ens Mac. Var bara nyfiken. Verkar va rätt korkat av Apple...

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk

Eller generöst?

Permalänk

Det är väl inte konstigare än med program som man får testa i 30 dagar. Bara att installera om datorn efter 30 dagar så kan man använda programmet igen. Drygt som sjutton men vill man så går det.

Visa signatur

MacBook Pro 15", 2,2Ghz Core2 Duo, Santa Rosa, Superdrive, 160GB 5400rpm HD, 4GB RAM, 128Mb GeForce 8600M GT grafikkort, Bluetooth 2.0, SMS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ralmqvist
Det är väl inte konstigare än med program som man får testa i 30 dagar. Bara att installera om datorn efter 30 dagar så kan man använda programmet igen. Drygt som sjutton men vill man så går det.

Jo, men i det här fallet är det ju bara att skapa ett nytt free trial-account, så är man up 'n runnin'. Tar ju på sin höjd 2 minuter.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Jo, men i det här fallet är det ju bara att skapa ett nytt free trial-account, så är man up 'n runnin'. Tar ju på sin höjd 2 minuter.

med nytt användarnamn, lösen osv. du lär ju heller inte kunna använda samma e-mail osv heller. frågan är om du ens kan använda samma namn osv. utan att själv testat så tror jag nog att det finns lite spärrar.

men även om det inte finns det, vafan ska det vara bra för? jag menar, allt du samlat på .mac kontot försvinner efter 60 dagar o du får börja om. orka bry sig, bara för att man kan.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Tar ju på sin höjd 2 minuter.

Nu har inte jag .mac, men det borde väl betyda en ny epostadress att ge till sina vänner, en ny hemsidaadress att sprida, behöva backa upp sina filer igen till ett nytt ställe etc. Aningen osmidigt.

Citat:

utan att själv testat så tror jag nog att det finns lite spärrar.

Jepp ett reggat namn försvinner aldrig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Jo, men i det här fallet är det ju bara att skapa ett nytt free trial-account, så är man up 'n runnin'. Tar ju på sin höjd 2 minuter.

Är du snål eller?
Köp ett om du vill ha ett, men du är säkert en sån där som laddar hem crack för små shareware-apps också. Som någon fattig student kodat.

Permalänk

Kan någon lite mer konkret än apple själva kan beskriva för mig vad .mac egentligen är för något? Verkar mest vara en snordyr uploadsida, har jag missat nåt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datadennis
Kan någon lite mer konkret än apple själva kan beskriva för mig vad .mac egentligen är för något? Verkar mest vara en snordyr uploadsida, har jag missat nåt?

Allt står ju på http://www.apple.com/dotmac/features.html

Permalänk
Medlem

Det kan dessutom vara lite jobbigt att skaffa nya serienummer att använda till varje ny registrering. Med tanke på att serienummret krävs för att man ska få utnyttja trialen. Det står inte på den första sidan men väl på den andra sidan när man reggar sig för trial. Iaf när jag skaffade den trialen för ett tag sedan.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Det kan dessutom vara lite jobbigt att skaffa nya serienummer att använda till varje ny registrering. Med tanke på att serienummret krävs för att man ska få utnyttja trialen. Det står inte på den första sidan men väl på den andra sidan när man reggar sig för trial. Iaf när jag skaffade den trialen för ett tag sedan.

Hur fixar man nytt serienummer då? (ingen aning om vad det är för nåt)

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Hur fixar man nytt serienummer då? (ingen aning om vad det är för nåt)

Man köper en ny dator. Vet du seriöst inte vad ett serienummer är?

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Är du snål eller?
Köp ett om du vill ha ett, men du är säkert en sån där som laddar hem crack för små shareware-apps också. Som någon fattig student kodat.

Nu är det ju skillnad på att cracka saker vilket är att kringgå ett avsiktligt hinder och att omregistrera sig, vilket är att jämställa med att använda en tjänst på ett sätt som det inte var tänkt. Man kan ju sedan undra varför man själv inte skulle vara egoistisk nog att utnytja möjligheten när den nu finns.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Är du snål eller?
Köp ett om du vill ha ett, men du är säkert en sån där som laddar hem crack för små shareware-apps också. Som någon fattig student kodat.

Betalar ej för nåt som kodats. Det gör ingen normal människa. Spela bror duktig gör bara att du framstår som dum i detta fall tyvärr :/

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Betalar ej för nåt som kodats. Det gör ingen normal människa. Spela bror duktig gör bara att du framstår som dum i detta fall tyvärr :/

Det är du som framgår som ganska dum här vill jag lova.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Det är du som framgår som ganska dum här vill jag lova.

Nej, det är du, inse.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Nej, det är du, inse.

Movement har rätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Betalar ej för nåt som kodats. Det gör ingen normal människa. Spela bror duktig gör bara att du framstår som dum i detta fall tyvärr :/

Jag vill inte vara elak, men du kanske borde tänka lite innan du skriver ett inlägg. Detta är inte precis första gången som du framstår som lite - enfaldig.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Movement har rätt.

Nej.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Jag vill inte vara elak, men du kanske borde tänka lite innan du skriver ett inlägg. Detta är inte precis första gången som du framstår som lite - enfaldig.

Ouch! Där fick jag så jag teg

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Ouch! Där fick jag så jag teg

Man kan ju alltid hoppas.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Man kan ju alltid hoppas.

Här haglar förnedringarna!

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Man kan ju alltid hoppas.

Ja verkligen.

Visa signatur

MacBook Pro 15", 2,2Ghz Core2 Duo, Santa Rosa, Superdrive, 160GB 5400rpm HD, 4GB RAM, 128Mb GeForce 8600M GT grafikkort, Bluetooth 2.0, SMS