OS X: Snabbtangent för att skicka markerad till ftp-katalog? Quicksilver? Automator?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home/lars
Registrerad
Mar 2004

OS X: Snabbtangent för att skicka markerad till ftp-katalog? Quicksilver? Automator?

Gjort ett FTPDump-program som fungerar utmärkt i stil med dump2ftp. De flesta som känner till automator knows how it works.

Det är ju jäkligt smidigt att bara dra filerna till en ikon för att ladda upp de till din ftp, men det skulle ju vara ännu smidigare om du bara behövde trycka in någon tangentkombination för att skicka markerad(e) fil(er) till din ftp.

Sitter lite och försöker förstå vidden av Quicksilvers användnings område, men jag är inte så upplyst där och vet egentligen inte vad jag håller på med.

Går det kanske att göra en tangentkombination i Quicksilver som är bundet till programmet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Okt 2001

Det finns Dashboard-widgets som gör samma sak, men jag minns inte vad de heter. Leta på Apples hemsida. Vet inte om de har någon tangenbordskombination heller.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Jag skulle göra en service som sköter det istället, vore smidigare.

Edit: Läs om det här: http://developer.apple.com/documentation/Cocoa/Conceptual/Sys...

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home/lars
Registrerad
Mar 2004

Måste ju gå att ordna i Quicksilver?? Känns konstigt om det inte går.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Nov 2002

finns en widget till ett program som heter Transmit.. kolla på www.panic.com tro jag det är. Då trycker du bara upp dashboarden och släpper alla filer på en ikon där så laddas allt upp till en förbestämd ftp.

Edin lånade min tejp på Dreamhack Winter 02! :D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
n
Registrerad
Maj 2004

Finns widget till Cyberduck och andra ftpprogram också.
Ang Quicksilver är det väl smartast att fråga i deras egna forum.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home/lars
Registrerad
Mar 2004

Den widgeten är jag inte intresserad av. Försökte få det att framgå i texten, men det är just det jag lyckats åstadkomma. Inte med Cyberduck eller Transmit utan med commandline-klienten, snyggare och renare lösning enligt mig.

Tack för hjälpen! Jag frågar i Quicksilvers forum!