Permalänk

Minnena på netonnet= skräp?

Hej. Har 1024mb ram 2 st 512 pc3200 corsair value select i min burk. Funderar
på att köpa en sticka till för att utöka lite. Funderar på om jag då skall köpa en likadan för kompatibilitetens skull, eller något annat märke som är billigare.
Kikade in på net on net och såg billiga priser där, cas 2,5 samma som de jag har nu, men där står inget om Märke på minnena eller om jag kan köra dem på mitt system.

Ute efter en 512sticka, helst en 1gb sticka, så jag kan ha ihop me dem jag har i burken nu, fast inte för dyra då. Tips och ideer är välkommna.

Permalänk
Medlem

när du kör amd64 så är prcessorn väldigt kinkig med minnen. samma typ av minne är att rekommendera, om du köper ett noname-minne kan det bli problem och troligen en rejäl sänkning av högsta tillåtna hastighet. Jag har 3 blandade minnen som fungerade fint i en NF2-miljö med cas2 i 175MHz, men nu är dom begränsade till cas 2,5 i 153Mhz... Alla minnena är pc3200 cas2...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eje_s
när du kör amd64 så är prcessorn väldigt kinkig med minnen. samma typ av minne är att rekommendera, om du köper ett noname-minne kan det bli problem och troligen en rejäl sänkning av högsta tillåtna hastighet. Jag har 3 blandade minnen som fungerade fint i en NF2-miljö med cas2 i 175MHz, men nu är dom begränsade till cas 2,5 i 153Mhz... Alla minnena är pc3200 cas2...

Ok så du tycker jag ska köpa ett corsair då? Verkar vara svårt att hitta en 1gig sticka, vet du några andra märken så funkar bra till corsair, tex kingston och twinmos, sen finns det lite billigare också fast då är det kanske inte lika bra längre...svårt detdära...inte så insatt i minnena.

Permalänk
Medlem

Du kan alltid börja med att flasha bioset till det senaste innan du drar slutsatsen av att processorn är orsaken.

Permalänk
Medlem

Tre minnen är väl no-no på AMD-system? Har för mig att du bara kan köra med 1, 2 eller 4 minnen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Tre minnen är väl no-no på AMD-system? Har för mig att du bara kan köra med 1, 2 eller 4 minnen.

Nej. Du kan köra 1, 2, 3, och 4 men 3 ger "bara" singel channel och 4 stickor ger 2T/(och 333mhz)