Permalänk
Medlem

Prey tråden

Hittade ingen "officiell" Prey-tråd så då får jag väl skapa en

Så, prata om allt som har med Prey att göra här.

Permalänk
Medlem

Det var riktigt roligt Längtar till expansion/Prey 2

Permalänk
Medlem

Jepp, själv har jag kommer till "mitten" ungefär.

Permalänk
Medlem

Jag klarade av det i förrgår. Och jag tycker det var ett bra fps, vart fall singel delen. Det inehöll en hel del inovativa saker som jag gillade så som portarna, att man kunde gå på väggar och tak, samt huvudpersonens språk. Man märker att det är 3DRealms som har varit i farten. Det som jag tyckte var mindre bra var att man inte kunde dö riktigt. Hoppas 3DRealms tar sig i kragen och gör klart Duke Nukem Forever.

Permalänk

"It's so dark in here, I'm doomed" ^^

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ Hiper Type-R 580W Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Gainward GeForce 7800GT , Creative SB Audigy SE , MSI K8N NEO4-F

Permalänk
Medlem

Heheh jag tänkte på det med, riktigt nördig humor.

Permalänk
Medlem

spelet är väl helt okej men det är på tok för likt doom3 miljöer.. lite mer variation hade inte varit fel.. gravity portal och spitit walk håller knappast genom hela spelet...

Permalänk

Någon mer än jag som märkt problemet att pilarna för själen inte går att fylla på? Riktigt jobbigt eftersom det verkar behövas för att stoppa den lilla flickans "själ".

Visa signatur

AMD 5600+ X2, HD3850 256 MB, 4 GB DDR2 800 MHz, 1Tb HDD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sippe555
Någon mer än jag som märkt problemet att pilarna för själen inte går att fylla på? Riktigt jobbigt eftersom det verkar behövas för att stoppa den lilla flickans "själ".

Går med vanliga vapnen med

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag hade egentligen bara två invändningar mot spelet.
1. Vapnen är trista, det slutar med att man bara växlar mellan några av dem
2. Miljöerna blir man svinless på. Vill ha mer än rymdskepp även om de miljöerna är snygga.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fragTore
Jag hade egentligen bara två invändningar mot spelet.
1. Vapnen är trista, det slutar med att man bara växlar mellan några av dem
2. Miljöerna blir man svinless på. Vill ha mer än rymdskepp även om de miljöerna är snygga.

Instämmer, använde bara 2 av vapnen... sen körde jag fusk efter halva spelet.. så jävla tråkigt å hamna i "andevärlden" för att få kraft, och fortsätta från samma ställe, med fusken hoppa man bara över "ande" tjosan.

Riktigt skit spel när jag blickar tillbaka, fast nytänkande med portalerna och springa upp&ner

En häftig sak var när man sprang en längre korridor och kommer till en öppning och går runt öppningen så ser det ut som korridoren är 2-3m lång.. mot fysikens lagar

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Riktigt kul spel om man jämför med t.ex Doom 3.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
missa ni dessa--->http://img97.imageshack.us/my.php?image=preyec1.jpg

Haha den bilden har kommit upp i en annan tråd förut.
Men den verkar ganska bekant var kan man ha sett den förut?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
missa ni dessa--->http://img97.imageshack.us/my.php?image=preyec1.jpg

Missat? Finns ju överallt i spelet!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Avstängd

Undra vem är den olyckliga som stod model

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Missat? Finns ju överallt i spelet!

Hahahaha fan vad gjuten. Själv har jag inte spelat mycket. Instalerade på min dator och det flöt rätt bra. Men jag väntar på min nya dator då kommer jag köra igenom det. Men det var rätt drygt att gå på väggar o sånt

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Skönt spel, över förväntan. Måste säga att dom lyckats bra med hela "upp-och-ner"-konceptet. Vid den första sektionen där man ska skjuta pilar på plattor för att ändra tyngdlagen var jag tvungen att stänga av efter ett tag. Vart SJUKT illamående och åksjuk, satt och kallsvettades vid datorn

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
Skönt spel, över förväntan. Måste säga att dom lyckats bra med hela "upp-och-ner"-konceptet. Vid den första sektionen där man ska skjuta pilar på plattor för att ändra tyngdlagen var jag tvungen att stänga av efter ett tag. Vart SJUKT illamående och åksjuk, satt och kallsvettades vid datorn

kräknings effekten hade man nog kunnat leva utan, men visar hur bra dom lyckats med det

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Kan någon säga hur man klara sistta bossen? fattar inte hur?
Jag har spelat spelt 7timmar i sträck hehe men suttit där nu i 20 minuter ush

Permalänk
Medlem

sista bossen: skjut med pilar på de gröna rutorna i "bollen" sen med vanligt vapen på rutorna så försvinner dem....sen så skjuter du på snubben där inne.

jag blev lite sur på sista scenen i spelet...kom inte ihåg riktigt ihåg hur den var det var ju ett bra tag sen jag klarade spelet nu =)....men iallfall det var ju det där med den där princessan eller vad hon är, right? hatar sådana uppföljar slut.

Permalänk
Medlem

hehe, hittade en liten ball skylt i spelet.

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
Skönt spel, över förväntan. Måste säga att dom lyckats bra med hela "upp-och-ner"-konceptet. Vid den första sektionen där man ska skjuta pilar på plattor för att ändra tyngdlagen var jag tvungen att stänga av efter ett tag. Vart SJUKT illamående och åksjuk, satt och kallsvettades vid datorn

Been there, done that.. Fick samma sympton som dig

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja spela igenom detta vackra spel, dock har man inte dator till det.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Testpilot

Är det ingen förutom jag som reagerat på dom otroligt dåliga röstskådespelarna? sämre inlevelse får man ju leta efter.

Förutom det så gillade jag spelet, en del oväntade vändningar i slutet.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Är det ingen förutom jag som reagerat på dom otroligt dåliga röstskådespelarna? sämre inlevelse får man ju leta efter.

Förutom det så gillade jag spelet, en del oväntade vändningar i slutet.

Jag tyckte rösterna var ganska bra jag... men de var alla ganska likadana, som t.ex.

Ohh shit, this is really creaping me out!

Ohh my head!

It's so dark here, I'm doomed

Permalänk
Medlem

jag har totalfastnat på ett ställe. vore nice om någon kunde säga vad man kan göra

http://img193.imageshack.us/img193/2456/stuckkn7.jpg

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sammex
jag har totalfastnat på ett ställe. vore nice om någon kunde säga vad man kan göra

http://img193.imageshack.us/img193/2456/stuckkn7.jpg

Du ska stänga av forcefield på alla fyra stationer och sen ska du med den flygande grejen skjuta sönder några plåtar som sitter på varje station. Efter det så åker du nära och drar ut batterierna med tractor beam.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

är vid en dörr som man ska öppna genom att skriva rätt kod hur får man reda på koden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IcemanDIF
är vid en dörr som man ska öppna genom att skriva rätt kod hur får man reda på koden?

Prova att leta lite....

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080