Interaktiva Windowsprogram i Linux?

Permalänk

Interaktiva Windowsprogram i Linux?

Hej!

Jag har en liten fråga. Jag behöver emulera ett par Windowsprogram i Linux. Det är interaktiva skivor som ungefär Encarta, men jag har problem. Det startar inte.

Felmeddelandet minns jag inte och programmet är raderat. Det tar ca en timme att fixa, så jag slipper gärna göra det. Det stod något med MIDI tror jag, men det är ungefär det enda jag minns.

Kan det vara så att Cedega eller någon annan emulator än Wine kan fungera bättre?

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk

Kom ALLTID ihåg felmeddelanden om du vill få någon form av konstruktiv hjälp.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Re: Interaktiva Windowsprogram i Linux?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrRunaway
Hej!

Jag har en liten fråga. Jag behöver emulera ett par Windowsprogram i Linux. Det är interaktiva skivor som ungefär Encarta, men jag har problem. Det startar inte.

Felmeddelandet minns jag inte och programmet är raderat. Det tar ca en timme att fixa, så jag slipper gärna göra det. Det stod något med MIDI tror jag, men det är ungefär det enda jag minns.

Kan det vara så att Cedega eller någon annan emulator än Wine kan fungera bättre?

MrRunaway

wine=wine is not an emulator

En liten anekdot

Permalänk
Medlem

Cedega har "stulit" wine koden... (dock helt enligt lgpl...)

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk

Gego:
Vad dåligt att de snikat koden och sen pröjsar 15 dollar/månad. Som du sagt. Det är helt lagligt, men fy fan vad dåligt!

/

Jag ska kolla det där i veckan med iso-filen. Jag uppdaterar tråden när jag kollat felmeddelandet. Jag har inte tid just nu.

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrRunaway
Gego:
Vad dåligt att de snikat koden och sen pröjsar 15 dollar/månad. Som du sagt. Det är helt lagligt, men fy fan vad dåligt!

/

Jag ska kolla det där i veckan med iso-filen. Jag uppdaterar tråden när jag kollat felmeddelandet. Jag har inte tid just nu.

MrRunaway

Att säga att Transgaming stulit koden är ett illa ordval. Transgaming är med att utveckla Wine-koden. Det de gör är att de sätter samman färdigkompilerade paket, testar koden för olika spel mm. Det är du får betala för, vill du inte betala, använd Wine, men då får du inte någon support mm.
Annat alternativ är Codeweavers Crossover Office som också bygger på Wine, det är testat och anpassat för att stödja en rad olika applikationer.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem

Crossover Office löste alla mina problem.
Tyvärr så är den inte gratis men den funkar klockrent.

http://www.codeweavers.com/