Permalänk
Medlem

problem am2

hämta mitt nya am2 system i dag å byggde i hop de å så här nu till problemet när jag startar datorn är den bara i gång 1-7sek sen lägger den av bara av någon som vet vad felet är?

system info här

moderkort Asus M2N-SLI Deluxe, nForce 570 SLI, Socket-AM2, DDR2,2xGbLAN,ATX, PCI-Ex16

AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/fläkt

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024MB CL5 Kit w/two matched CM2X512A-6400 Dimm's

hårdisk Samsung SpinPoint P80SD 160GB SATA2 8MB 7200RPM

g-kort Asus GeForce 7600GT 256MB GDDR3, HDTV, PCI-Express, Tv-Out/2xDVI-I, 560/1400MHz

nätaggregat är på 520W

MVH

Permalänk
Medlem

Prova att snabbt gå in i bios direkt, o kolla på tempen på processor & dylikt, se hur det ser ut, mycket mer kan jag inte komma på.
Om du har möjlighet att få tag i det kan du ju eventuelt testa att stoppa i något gammalt pci-grafikkort istället för AGPn för att utesluta den källan till problem, men det känns lite ovanligt att det skulle vara det.
Testat med andra nätagg?

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Medlem

oki kan jag prova med ett nätaggregat på 400W?
någon som har mer förslag?

Permalänk
Medlem

Får du någon bild överhuvudtaget?

Jag hade samma problem med min AM2 4200+ och det visade Sig att CPU:n var defekt, min nya (X2 4600+) fungerar utmärkt dock. AMD hade för bråttom att få ut sina prollar?

Permalänk
Medlem

nix hinner inte få någon bild innan den stänger av prova ett annat agg. samma sak vad kan felet vara PLZ hjälp panik här:)

problemet löst felet var att jorden inte var 100%

Permalänk
Medlem

Har liknande problem, ibland när jag startar/startar om så stänger den av sig efter någon sekund. Kör jag en fullösning genom att reseta bios med bygeln så funkar det igen men det är ju ingen hållbar lösning.

vad menar du med att jorden inte var 100% Hur löste du det?'

Edit: glömde säga att jag har samma moderkort och cpu

Visa signatur

Hej jag är snäll.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr44
problemet löst felet var att jorden inte var 100%

okej?Vet inte men det där låter ju rätt lattjo!

Vad är det som inte va jordat?Nätagget?Eller kontakten till moderkortet för det kan ibland strula en del om man inte trycker in den helt

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

kontakten till moderkortet strula till de lite