Permalänk
Medlem

Slax Ljud och bild

Nu har jag skaffat mig ett Usb stick med slax (killbill) på och nu är det 2 saker som jag inte kan få att fungera: grafiken när jag startar ett spel tex tuxracer så körs det i 800x600 och laggar! hur kan det vara möjligt på en athlonxp barton 2600+ med xfx geforce 6200 när alla andra spel fungerar felfritt i widows på 1600x1200. Sedan till mitt andra problem jag har surround system och i windows så kan jag med VIA vinyldeck välja tt expandera till alla högtalare men jag kan inte det i linux.

Uff det tog tid att skriva hoppas någon orkar läsa igenom det.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Låter som att du kör med X medföljande nvidia drivrutin (fungerar ungefär lika dåligt som windows medföljande) Om du använder Nvidias riktiga med OpenGL stöd, så kommer de fungera bättre.

Det där med ljudet kan vara värre, men jag har för mig ALSA stödjer det om man definierar det i nån config-fil.

Permalänk
Medlem

det med ljudet skulle bara vara nödvändigt om jag skulle byta till linux helt men eftersom det inte är fallet så är det bara synd. men angående grafiken så är det nödvändigt och i så fall kan jag anväda nån slax modul för drivisar

http://www.slax.org/modules.php men det verkar som sidan är nere nu

EDIT: Nu är den uppe igen

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug