ASUS köper Gigabyte?

Permalänk
Melding Plague

ASUS köper Gigabyte?

Läs nyheten: ASUS köper Gigabyte?

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Nej, låt bli!

Asus har ju helt spårat ur vad gäller kvalitet på senare tid. Deras förmåga att göra ett färdigt bios är ju under all kritik.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Vad syftar du på då?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd

Har inte kollat på 2-3 veckor, men innan dess fungerade inte nätverket på mitt p5p800-se något vidare. ACPI-tabellerna på mitt NCCH-DR är totalt förvirrade. Mitt p4p800 fungerar däremot fint. Så två av tre är tveksamma.

Nu kan jag ju haft otur.

Permalänk
Medlem

Är inte särskilt förstjust i uppköp av denna storleken. Färre märken på marknaden leder bara till sämre konkurrans

Permalänk
Medlem

Låt Gigabyte vara Asus.

Permalänk
Avstängd

Hoppas gigabyte ger fan i att sälja!

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk
Medlem

Ingen större förlust direkt.

Permalänk
Medlem

hmm.. om båda tillverkarna förnekar ryktena, var kommer historien ifrån?
"en källa" som bara hittar på saker eller? Mystiskt...

Dock gillar man det inte om det finns någon sanning i det alls. Förre aktörer är aldrig bra, även om det i detta fallet inte vore någon enorm förlust. Så det här borde inte hända

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Kan inte finnas mycket sanning om båda parterna förnekar det ?

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk

Låter ju skumt om bägge parter förnekar det. Men jag är inte lika negativt inställda som ni. Jag kan tänka mig att de i såna fall kan effektivisera produktionen och på så viss få ännu högre effektivitet.

Permalänk

Efter AMD och ATI affären så skulle jag inte bli förvånad om en sådan affärer hände igen, dock mellan ASUS och Gigabyte.
Jag har aldrig köpt produkter från de båda tillverkare men jag är dock emot såna stora sammanslagningar/uppköp. I det långa loppet så missgynnas konsumenter av den bristande på konkurans som tillkommer.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Självklart förnekar de allt innan det är klart eller åtminstone så länge som de kan.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

men tänk om asus gör detta för att "överleva" typ, att de inte har know-how för att vidare utveckla vissa komponenter. Kanske Gigabyte gör moderkort etc, men de gör ju andra himla bra grejor som tex, RAM hårddiskar etc.. är detta inte LITE som AMD köper up ATI fallet?

Permalänk

Hoppas verkligen inte att det blir av, jag har dålig erfarenhet av Asus, jag vet inte varför det fins människor som gillar Asus, men jag har ägt Asus grafikkort som fungerade skitdåligt, om jag ville clocka så var jag tvungen att ha Asus extended drivers, villket gjorde att FPS i unreal skönk från 60 till 5, och problemet kvarstod efter att Asus har uppdaterat extended drivers (flera gånger), dessutom hadde grafikkortet kylflänsar bara på hälften av sina minnesmoduler, andra hälften då låt dom överhetta? Vad det gäller moderkort så har jag undvikt dom efter att ha ägt Asus grafikkort, men jag har en kompis som har bytt ut sitt moderkort 3 gånger nu på grund av defekt, jag vet inte ens vad det var för fel på hans moderkort den fungerar helt enkelt dåligt. Om jag vill ha billigt moderkort köper jag MSI, asus håller jag mig borta ifrån, och ju mindre marknad dom har destå lättrare blir det att göra det.

Visa signatur

Min app, Sandpainting, se mer om den på www.technovelty.se

Permalänk
Medlem

Alltid tyckt Asus va först och bäst inom moderkort . Men sedan
sista åren har varit massa strul med moderkort . Haft två styck
i år bara som strula så ja fick byta ut . Nej 3 st faktiskt .
Gigabyte har väl aldrig gjort något bra ? dubbla bios kanske va dom som kom med först på 90 talet när virus satte säg i bios . Men förutan det har dom ju ett jävla rykte om säg va värsta skiten bland mycket data folk vad ja vet .
Så denna möjliga affär suger på många sätt . Kommer bli sämre konkurans och dyrare för oss konumenter .

Visa signatur

Magnus AMD

Permalänk
Moderator
Testpilot

Anledning till att båda parterna förnekar det är att antingen är det ett löst rykte som någon hittat på eller så är man rädd om aktierna. Uppköp påverkar som sagt aktierna rejält.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft ett ASUS kort men mina gigabyte har fungerat klanderfritt

Permalänk

Tycker ni inte det finns tillräckligt med aktörer för att vi ska få konkurrans endå?
De behöver kanske växa mer för att få ner priserna ytterligare. Om det nu inte bara är ett rykte då

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konne-
Har aldrig haft ett ASUS kort men mina gigabyte har fungerat klanderfritt

"jaha" ska genast ringa till deras CEO och berätta detta....

Visa signatur

Gammal är gubbe