Permalänk
Medlem

Kan ett nätagg paja moderkortet?

Fick i uppdrag att fixa en dator för en arb-kamrat. Datorn är stendöd så jag ville kolla om aggregatet fungerade i en annan dator. Stoppade det i brorsans dator och den startade inte. Dock så lyste powerlampan i fronten på lådan konstant. När jag sen satte tillbaka brorsans aggregat igen så är det likadant. Datorn startar inte och lampan lyser konstant. Har jag sabbat moderkortet genom att endast sätta in och koppla in det antagligen trasiga aggregatet i hans dator? Man vill ju gärna veta om det är ett nytt aggregat eller nytt moderkort man skall inhandla...

Mvh Nico

Permalänk
Medlem

Det där låter precis som om du tyvärr lyckats elda upp din brors moderkort.
Vad du eventuellt skulle kunna prova är att reseta bios (läs manualen för att ta reda på hur).
Skulle jag ge mej in på en gissning så är dina chanser mycket små att det skulle hjälpa.

Visa signatur

Det heter DATOR eller DATORN inte "data" eller "datan" era illiterata noobs! Och det stavas DUAL inte duel. Sover ungjävlarna på lektionerna i skolan nu för tiden?
Server #1: Project Hades 3.0
Server #2: Project Pandora

Permalänk
Avstängd

grön kabel+jord så ser du om agget vill starta.

Permalänk

Ett trasigt nätagg kan bränna moderkortet, har hänt mig ett par gånger...

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Hoppas att övriga kort är intakta. Skall köpa moderkort och nätaggregat idag och hoppas att allt är ok sen.