Är det värt att sälja dessa datordelar?

Permalänk
Medlem

Är det värt att sälja dessa datordelar?

Har lite gamla prylar liggandes som inte används, med betoning på "gamla" då ^^

Fråga är, är det värt att sälja dessa, behöver folk sånt fortfarande?

Man kanske inte får ut så mkt för vissa (kanske 50-100 kr) men jag behöver vartenda öre jag kan få eftersom jag ska köpa ny dator närsomhelst..

Ska tilläggas att jag inte har nån skiva/mjukvara/tillbehör till någon utav dessa.

So here we go:

#1: Först ut har vi ett lite äldre (tror jag?) nätverkskort men som senast jag provade fungerade bra, finns inte så mycket mer att säga, här är bilder:

Framifrån:

Ovanifrån:

#2: Ett _gammalt_ grafikkort, ett "S3 Savage", vet inte mkt mer än att det har några år på nacken..

Framifrån:

Ovanifrån:

#3: Ett 10/100 Mbit nätverkskort från "VICOM". Litet och relativt nytt, inte använd mycket..

Framifrån:

Ovanifrån:

#4: Ett ljudkort av den lite äldre modellen. På en klisterlapp står "IBM" följt av något nummer och på en krets står "ess". På utgånarna står "Mic, "Line in", "Line out" och "Speaker out" samt "Midi/Game" på den stora porten. Inte använt på länge.

Framifrån:

Ovanifrån:

#5: Här har vi 2 st gamla godingar, nämligen 2 st Apacer 128MB PC 133 minnen. Inte använda på jäkligt länge så garanti finns knappast kvar. Det kostiga är att det ena är dubbelsidigt och det andra är enkelsidigt, fast det står nästan exakt likadana siffror/bokstäver på minnena, se bilderna!
Vill folk fortfarande köpa sånthär tro?

Framsidan:

Baksidan:

#6: Sist ut är en dubbelsidig sticka av okänt märke som är 256MB stor och körs i PC 333. Har heller inte använts på ett jäkla tag och ska vara i gott skick. (Kommer testa alla minnen i memtest innan dom säljs!)
Antar att man kan sälja denna fortfarande men hur mkt tror ni man kan få?

Framsidan:

Baksidan:

För att göra en sak klar direkt så säger jag att detta är ingen "köp mina grejer-tråd"/säljtråd utan endast för mig att få reda på OM jag kan sälja någon/några av dessa saker och isåfall vad jag kan tänkas få ut för dom. Jag har inte lika mycket koll på datormarknaden längre så jag tänkte att jag gör en tråd och frågar istället.

Jag har numrerat dom 1-6 för att göra det enklare för er när ni skriver.

Är ni intresserad utav något/några av delarna får ni självklart höra av er, fast bäst att ta det via PM då.

/Daniel

Edit: jag visste inte var tråden skulle ligga så jag la den här, ni kan ju flytta om ni vill, men helst inte.

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Nej, jag tror det är hopplöst. Det är en sak med skit som är ihopsatt till en komplett dator, men lös skit är svårt att sälja.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem

Nätverkskorten kan vara bra att hålla kvar i, du vet aldrig när en integrerad NIC säger upp.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

SDRAM tycker jag du kan spara, jag skulle köpa av dig om jag hade lite pengar över.

Permalänk
Medlem

Så grafikkortet (S3) och det gamla ljudkortet är bara att slänga då?

Jag funderade iofs på det tidigare...

ja iofs kanske bra att ha ett nätverkskort kvar..å andra sidan kanske XP vill ha drivare när man använder det och jag har inga sådana.

Minnena däremot ska säljas, frågan är vad man får för ett par 128 mb PC 133 minne dessa dagar, är dom svåra att få tag i, vilket höjer priset eller är dom helt ute?

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
ja iofs kanske bra att ha ett nätverkskort kvar..å andra sidan kanske XP vill ha drivare när man använder det och jag har inga sådana.

Eftersom det ena kortet är ett 3com och det andra är så gott som nytt så borde XP ha drivers för dessa redan.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Avstängd

jag skulle spara skiten för sälja tjänar man inget på mer än att det är jobbigt o traska ner till posten.

man har ALLDRIG för mycket datasaker hemma så länge man kan gå fram o tillbaka genom rummet.

Permalänk

128MB PC-133 minne kostar 335:- på Komplett så ta och sälj båda för 300:- inklusive frakt. Finns fortfarande en viss marknad för dessa.

Ta samma för DDR-333:an och släng resten.

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathsearcher
128MB PC-133 minne kostar 335:- på Komplett så ta och sälj båda för 300:- inklusive frakt. Finns fortfarande en viss marknad för dessa.

Ta samma för DDR-333:an och släng resten.

ojj, såpass? såg det nu..

Kan man testa dom i Memtest btw eller är dom för gamla för det?

tänkte köra inatt så jag vet att dom fungerar korrekt.

Ska jag slänga 2 fina nätverkskort? nänä! ^^

Citat:

jag skulle spara skiten för sälja tjänar man inget på mer än att det är jobbigt o traska ner till posten.

man har ALLDRIG för mycket datasaker hemma så länge man kan gå fram o tillbaka genom rummet.

I hear you, men jag är inte lika intresserad längre och har inte lika mkt tid p.g.a skola och fler intressen så det känns jobbigt att saker ligger när man kan tjäna pengar för dom..

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathsearcher
128MB PC-133 minne kostar 335:- på Komplett så ta och sälj båda för 300:- inklusive frakt. Finns fortfarande en viss marknad för dessa.

Ta samma för DDR-333:an och släng resten.

Helt omöjligt att sälja sånt minne för såna överpriser.
Hans SDRAM går inte att sälja.
DDR-minnet kan han få runt 150:- för på tradera, jag sålde just sådana minnen förra veckan.

Visa signatur

Min Burk: Ryzen 5 2600X, Gigabyte GA-AB350M-HD3, 16 GB, GTX 1080 8 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Another_Lundis
Helt omöjligt att sälja sånt minne för såna överpriser.
Hans SDRAM går inte att sälja.
DDR-minnet kan han få runt 150:- för på tradera, jag sålde just sådana minnen förra veckan.

Ähh, försöka duger ^^

btw så verkar ddr minnet (PC 2700) vara dött, körde in det i min NF7-S burk igår och den får ingen bild när jag bootar, provade flera DIMM platser men inget hjälpte..hmm

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal