Beslutsångest deluxe. AMD elller Intel.

Permalänk
Medlem

Beslutsångest deluxe. AMD elller Intel.

Sitter nu på burken i sign och är sugen på att köpa nytt.

Oavsett moderkort/CPU blir det:

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400.

Det jag går i tankarna om är om Conroe 775 eller X2 AM2 är rätt val för mig och frågan är hur AMDs nästa CPU-generation för AM2 kommer prestera.

Tankarna ligger just nu på antinen en Conroe E6400 och ett
Asus P5N32-SLI SE Deluxe (vill ju ha nVidia SLi) alternativt en X2 4600+ och ett Asus M2N32-SLI Deluxe.

Förutom ett litet snedsteg på Pentium IIIs tid har jag alltid kört AMD och trots att Conroe kanske är det självklara valet av de två här uppe så känns det udda att byta till Intel.

Tankar någon? Det lutar dock åt Conroe just nu

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Avstängd

Nvidias hopkok till chipset har ju inte varit helt lysande till intel förr i tiden. Kanske de har lärt sig, kanske inte. Jag hade antingen kört på Amd eller avvaktat lite till. I alla fall om det där är mina val

Permalänk
Medlem

Med tanke på Anandtechs review av ovansagda moderkort så är iaf inte det något jag funderar på. Är säker på att Conroen tuffar på klockrent på NF4-plankan.

"The Asus P5N32-SLI Deluxe is outstanding and deserves serious consideration if you are an Intel enthusiast. It is hard to quantify this statement, but after spending considerable time with this board, it is truly a cut above most other boards in both quality and performance. The board is obviously targeted at the Intel gaming enthusiast, but it should not be dismissed as an everyday solution for people who are able to afford its $210 price tag."

"In the performance area, this board was constantly at the top in all categories. The board is extremely balanced and will run all tested applications at its full overclock configuration as well as it does at stock settings. We believe the performance of this board to be outstanding and definitely showcases the ability of Asus's engineering efforts in the Intel market space."

- AnandTech

Iofs kanske jag sätter för stor tilltro till Anandcrewet

Edit: Det blev Conroe. Beställde nyss på Komplett.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

conroe om du har råd helt klart!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BurningHeretic

Iofs kanske jag sätter för stor tilltro till Anandcrewet

Ja vem vet Om ett halvår sådär, då vet vi.

Den bizzara kylningen på kortet antyder att nvidia fortfarande har en bit kvar innan de är riktigt mogna.