Permalänk

FreeBSD och minnesproblem

Hej,

Jag har länge försökt få FreeBSD att fungera ordentligt men allt har bara skitit sig. Det började med massa Kernel Traps och spontana krasher. Jag körde igenom memtest och fann där mycket riktigt fel. Nu har jag fått hem nya minnen.

Det första jag gjorde var att köra igenom memtest för att försäkra mig om att minnena verkligen fungerade. Sagt och gjort, memtest hittade inga fel den här gången men problemen fanns fortvarande kvar men uppenbarade sig nu istället som 'Internal compiler error "Signal11: Segmentation Fault" '

Happ, det spelade ingen roll hur många gånger jag körde igenom memtest, programmet hittade fortvarande inga fel. Så som en sista utväg prövade jag med att köra varje sticka för sig, och det löste problemet.

Frågan är nu hur man returnerar ett minne som det inte är något fel på?
och får man ens lämna tillbaka ett minne som fungerar i windows men som stryker under vid kompilering?

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Hedersmedlem

Har du gjort en ny installation efter att du bytt minnen?
trasiga minnen kan leda till att filer man skriver till blir trasiga, vilket kan leda till de konstigaste fel..

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Har du gjort en ny installation efter att du bytt minnen?
trasiga minnen kan leda till att filer man skriver till blir trasiga, vilket kan leda till de konstigaste fel..

Men hur skulle du gjort, skulle du chansa och köpa ett minne till och hoppas på att det skulle fungera, eller skulle du reklamera minne(t)?

Problemet är ju också att om jag nu skulle reklamera minnet är det på lite svaga
grunder...

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem

Kan vara processorn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av c014
Kan vara processorn

Tror inte jag, eller vadå? Att den blir för varm då eller?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ben_Dover
Men hur skulle du gjort, skulle du chansa och köpa ett minne till och hoppas på att det skulle fungera, eller skulle du reklamera minne(t)?

Jag vet vad jag skulle gjort - Installerat om BSD med de nya minnena i...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Tror inte jag, eller vadå? Att den blir för varm då eller?

Jag hade problem med bsd och en kass processor, linux kunde vara på i flera dygn (och ibland veckor), bsd hakade sig redan i installationen, och lyckades jag installera det fick jag kernel panic hela tiden.

Så det kan vara processorn, men det kan likväl vara moderkortet, minnen, vad som helst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Jag vet vad jag skulle gjort - Installerat om BSD med de nya minnena i...

Men, det är ju det jag säger. Det fungerar om jag kör med en sticka. Men eftersom jag har betalat för två stickor vill jag också ha två som fungerar....

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ben_Dover
Men, det är ju det jag säger. Det fungerar om jag kör med en sticka. Men eftersom jag har betalat för två stickor vill jag också ha två som fungerar....

Aha...
När jag läste inlägget lät det som om du 1/ installerat 2/ fått minnesfel 3/ köpt nya minnen 4/ fått minnesfel 5/ provat med ett minne 6/ funkat bra 7/ provat med flera minnen 8/ fått minnesfel...
Tänkte att ett 3,5/ installerat hade varit käckt - men hade du med den punkten så my fault

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!