Permalänk

UltraX: flytta tangenter.

Har börjat fundera över att byta till ett Svorak-tangentbord.
Fast jag är helt såld på UltraX-tangentbordet och vill gärna använda det jag har.

Så nu undrar jag hur man ska få loss tangenterna utan att ha itu dem.
Har den senare versionen av UltraX, har för mig att där är skillnad på hur tangenterna är uppbyggda.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ochså vilja veta för jag har "tappat" backspace och får inte tillbaka den :/

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

det går att plocka bort tangenterna bara bända lite i underdelen så snäpper de loss men kan varna för att det är ett h***te att få dit dem igen men de går om man ger de lite tid. när du väl har de borta ser du vad du behöver göra för att få dit dem igen, om du håller fast den vita plastgrejen i utfällt läge så att säga och hakar i tangenten i överkant så är de bara lägga den ner igen och trycka till så ska den sitta fast igen.

Visa signatur

Workstation | A64 3500+ "venice" @2,6 (260x10) | 1024MiB Speed premium bh5 @260mhz 1,5225-1t | DFI Sli-DR | 7800GTX @525/1410 | pc6070b
Server | P4 2,0 @ 2,6 | 1024 mb ram | Gfx4 mx | 1,6TiB hdd | Debian Etch |
Laptop | Zepto 6224W | C2D 7300 2Ghz | 8600GT 512MB | 2gb 666mhz ram | 100gb 7200rpm hdd |

Permalänk
Medlem

Är det inte samma typ av tangenter som på bärbara datorer? Lätta att få bort men i princip omöjliga att få dit. Lillbrorsan pillade bort alla tangenter på sin notebook efter att han hade spillt saft i det. Han hade ett mindre helvete den dagen.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk

När jag väl fick rätt på hur man skulle göra så gick det fort.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.