Permalänk
Medlem

Jag personligen har plockat bort allt ovanför SweC-loggan, har ingen lust att scrolla igenom 500 pixlar onödigt utrymme för att börja läsa. Sedan har jag naturligtvis tagit bort reklamen också.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Jag personligen har plockat bort allt ovanför SweC-loggan, har ingen lust att scrolla igenom 500 pixlar onödigt utrymme för att börja läsa. Sedan har jag naturligtvis tagit bort reklamen också.

hur gör man det med FX?
tack tack

Permalänk
Medlem

Stilmässigt tycker jag det är helt okej, tyckte det redan från början. Så fruktansvärt mycket av innehållet som trängs ihop till förmån för annonser och dylikt, särskilt då jag kör 1024x768.

Kör därför med custom-css, saker som jag ändrat är bland annat plockat bort reklamen men även den groteska blå länkfärgen. Kör svart istället.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Vid varje designbyte är man inte särskilt possitiv, därför vi människor är grymt konservativa. Men som med allting annat så vänjer man sig ganska fort. Är väl inget större fel på den nya designen, men finns en del funktioner jag saknar, men de kanske kommer tillbaka senare. Funktionen att kunna citera flera användare under samma inlägg till exempel.

I övrigt känns den nya designen faktiskt aningen smartare av någon anledning, kan inte sätta fingret på vad och varför riktigt. Däremot är det onödigt många pixlar som går åt överst på sidan, till ingenting.

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mafix

I övrigt känns den nya designen faktiskt aningen smartare av någon anledning, kan inte sätta fingret på vad och varför riktigt. Däremot är det onödigt många pixlar som går åt överst på sidan, till ingenting.

Exakt, tycker den både ser och "känns" mer professionell än den gamla. Den gamla var rätt "nördig" på ett väldigt hemtrevligt och mysigt sätt. Medan denna designen känns lite stilrenare lite lättare att ta till sig.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Gillar det, bortsett från att sida har begränsningar på bredden. Ogillar även den mörka menyn med artiklar/annonser på höger sida.

Kör detta greasemonkey-script som jag gjort för att råda bot på det senare av problemen i alla fall.

// Sweclockers.com - Remove ads on the right side of the forum // // // ==UserScript== // @name Sweclockers.com - Remove ads on the right side of the forum // @namespace http://finns.inget.nu // @description Removes annoying ads and the search field, letting the forum use the full page width // @include http://www.sweclockers.com/forum/* // ==/UserScript== function addGlobalStyle(css) { var head, style; head = document.getElementsByTagName('head')[0]; style = document.createElement('style'); style.type = 'text/css'; style.innerHTML = css; head.appendChild(style); } //Runs at start: // Remove the ad/article/search area on the right side var fixedArea = document.getElementById('fixedarea'); if (fixedArea) { fixedArea.parentNode.removeChild(fixedArea); } // Let the forum fill out the new space. addGlobalStyle("#fluidarea { width: 100%; min-height: 0px; } ");

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lhffan
http://userscripts.org/scripts/show/5918

Hmm, du hittar en antik tråd och tipsar om ett tillägg från samma tid?

Permalänk
Hedersmedlem

R.I.P.

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.